leela Skrevet 10. april 2004 #1 Skrevet 10. april 2004 Noen som vet hvor mye gullsmeden pleier å ta for å lage et par gifteringer hvis man har alt gullet selv? Er dette veldig forskjellig fra gullsmed til gullsmed kanskje?
Gjest Tex Skrevet 10. april 2004 #2 Skrevet 10. april 2004 Man sparer nesten ingenting på å ha med gullet selv, fordi gull i seg selv ikke er så verdifullt, rundt en hundrelapp pr gram. Det er arbeidet man betaler for.....
leela Skrevet 10. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2004 Tenkte meg egentlig det.. Men da får vi ihvertfall litt "arvegull" rundt fingrene :-) Hilsen ei som snart skal fri til sin kjære
Tosca Skrevet 10. april 2004 #4 Skrevet 10. april 2004 Da må du for all del si i fra om at det er det gullet som du leverer inn som skal brukes. Ellers bruker de av forretningens gull. Håper din gullsmed ikke er så klumsete som min da. :-( Det kan du lese om her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=74390
leela Skrevet 10. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2004 :o Nei, så ille Turi!! Da skal jeg passe på å si ifra at de skal bruke vårt gull ja!
Lullu Skrevet 10. april 2004 #8 Skrevet 10. april 2004 Hei! Vår gullsmed skal bruke vårt gull. Vi ble veldig positivt overrasket over prisen. Betaler 2 600,- for begge ringene. 5,5 mm. Uten diamant. De skal ha skrift både inne i ringene, og utenpå (skriften utenpå i Platina. Våre stjernetegn + initialer). NR 14
tuji Skrevet 13. april 2004 #10 Skrevet 13. april 2004 Gullet er ikke oppe i 100 kroner grammet engang, men rundt 30-35. Helt hårreisende. I gullsmedbutikken jeg jobbet før (Thune) hadde vi en slik byttegullsordning der man kunne levere inn gull og få nye smykker. Skulle man bruke akkurat ditt gull, kostet det 15% ekstra. Så det er dyrt, ja. Ikke noe å spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå