Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Har vært sammen en fyr i et år og det ble nylig slutt, han angrer, mens jeg er usikker på om jeg vil bli sammen med han. Han vil ikke bli sammen med en gang, og er enig om at dette er det beste akkurat nå. Han tenker vel mer på etterhvert.

Samtidig så var det en fyr som spurte meg på date, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg sa ja, men vet at hvis jeg sier dette til eksen så blir han såra. Vet ikke om dette er riktig av meg heller, å dra på date såpass tidlig etter bruddet. Hvis noe skjer på denne daten, vil ihvertfall ikke eksen bli sammen senere, og jeg tror ikke jeg er klar på å gi opp den sjansen. Nå har jeg da allerede sagt ja, og vet ikke om jeg har baller nok til å avlyse. Burde jeg fortelle om daten til eksen? Dette er en fyr han i tillegg ikke liker så godt, siden denne fyren prøvde seg på meg noen dager før vi slo opp (ikke grunnen til at vi slo opp!). Burde jeg dra i det hele tatt? Er veldig nervøs. Men tenker jo også at det hadde vært sunt å oppleve noen andre enn eksen. I tillegg aner jeg ikke hva denne fyren tenker, om han bare tenker sex eller noe mer. Han virker ikke akkurat som noe forholdstype, men hva vet jeg .. Umulig å få vite dette uten å spørre han og gjøre det kleint..

Hjelp....

Anonym poster: 376fc8354bd0605ed1dd124443d525e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten finne ut hva du vil. Hvis du håper du kan bygge opp igjen forholdet til eksen, så ikke dra på date. Hvis du føler deg ferdig med eksen, dra på date.

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke ferdig med han, på en måte. Dette skjedde jo bare for noen dager siden. Men hvis vi isåfall bare har en ''pause'', så er det vel lurt å faktisk møte andre, for å finne ut hva man vil? Finner jo faktisk ikke en dritt ut ved å bare sitte inne.

- TS

Gjest Anonym
Skrevet

Er jo ikke ferdig med han, på en måte. Dette skjedde jo bare for noen dager siden. Men hvis vi isåfall bare har en ''pause'', så er det vel lurt å faktisk møte andre, for å finne ut hva man vil? Finner jo faktisk ikke en dritt ut ved å bare sitte inne.

- TS

Hvilket forhold hadde du til eksen? Hvorfor har dere pause?

Gjest Anonym
Skrevet

Dere må jo og bli enige hvordan denne pausen skal være. Hadde du f.eks akseptert at typen din datet andre jenter i denne perioden? Må du se noen? Kanskje bare være alene en periode for å finne ut av deg selv og typen, ikke rushe i n i noe, verken med eksen eller en ny...

AnonymBruker
Skrevet

Vi elsker hverandre, men hadde mye problemer å matche vel ikke så bra personlighetsmessig. Vi krasja litt i kommunikasjon osv. Vi har i tillegg begge gjort dumme ting, som kanskje gjør ting litt vanskeligere. Vanskelig å komme over visse ting, og bare glemme det. Vi har ikke pause, vi har slått opp. Men og vi blir sammen igjen, hadde jo jeg sett på det som en ''pause'', hvis dere skjønner.

Tror jeg skal snakke med han angående dette. Uten å nevne daten med en gang. Hadde jo ikke vært komfortabel med at han møtte andre jenter, men hadde jo hjulpet han å se om han faktisk vil være sammen med meg eller ikke. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke kommer noe vei ved å bare være alene. Vet ikke helt jeg .. alt er vel veldig forvirrende akkurat nå.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Overse skrivefeilene, er trøtt .. haha, spør om jeg skrev noe uforståelig eller feil!

- TS

Skrevet

- TS

Å gå ut med én annen fyr i mellomtiden, gir ikke nødvendigvis svar på noe annet enn hva du synes om denne andre fyren. Du og eksen må bli enige om rammene rundt dette "bruddet". Enten har dere slått opp og det er slutt, i så fall kan du gjøre som du vil, eller så har dere "pause" og må i så fall bli enige om hva som er greit og ikke greit. Å begynne å date andre bare fordi du føler at du må, er ikke nødvendigvis så smart. Da kan du like gjerne oppleve at usikkerheten ved dating gjør at du savner tryggheten i et forhold og følgelig tror du savner eksen, uten at det ndvendigvis er tilfelle.

Jeg står i grunnen ved det jeg sa først. Har du lyst til å bli sammen med eksen igjen, synes jeg du skal la være å date andre. Ikke bare for din egen del, men også for fyren du eventuelt dater i mellomtiden. Han har følelser han og, og hvis du ikke har noen intensjon om å vurdere ham som fremtidig kjæreste, er det i mine øyne lite hyggelig å akseptere en date.

Gjest Anonym
Skrevet

Vi elsker hverandre, men hadde mye problemer å matche vel ikke så bra personlighetsmessig. Vi krasja litt i kommunikasjon osv. Vi har i tillegg begge gjort dumme ting, som kanskje gjør ting litt vanskeligere. Vanskelig å komme over visse ting, og bare glemme det. Vi har ikke pause, vi har slått opp. Men og vi blir sammen igjen, hadde jo jeg sett på det som en ''pause'', hvis dere skjønner.

Tror jeg skal snakke med han angående dette. Uten å nevne daten med en gang. Hadde jo ikke vært komfortabel med at han møtte andre jenter, men hadde jo hjulpet han å se om han faktisk vil være sammen med meg eller ikke. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke kommer noe vei ved å bare være alene. Vet ikke helt jeg .. alt er vel veldig forvirrende akkurat nå.

-TS

Hva mener du med at du ikke kommer noen vei av å "bare være alene"?

Ingen skal være avhengige av noen for å ha det bra. Man må i tilfelle styrke seg selv da. Gjøre ting , sette deg f.eks mål , så du blir mer fornøyd med deg selv. Jeg tror du har godt av å være alene, bli mer selvstendig, siden du skrev det du gjorde med å være alene, som om du er redd for det på en måte. Da må du jobbe med det.

Når det gjelder det andre du skrev, betyr det at dere har et slags on/off forhold? Hvor mange ganger har det da vært slutt ? Når du skriver at dere har gjort dumme ting, er det utroskap fra begges side, eller en av dere? Stoler dere på hverandre? Jeg synes tillit er veldig viktig i et forhold.

Skrevet

Synes det er en dårlig ide når du enda elsker han og er såpass usikker. Du kommer nok bare til å ende opp med dårlig samvittighet og angre i ettertid. Du sier også at du ikke hadde vært komfortabel han møtte andre jenter. Så lenge du mener dette, bør du jo kanskje tenke at han mener det samme og dermed respektere dette? Han misliker jo fyren til og med, det er som å strø salt i såret. Jeg tror det som er "sunt" for deg er å være litt alene og tenke godt over hva du vil. Du føler kanskje nå at du ikkje kommer noen vei med det, men det betyr bare at du trenger lengre tid. Før eller senere vil du innse om du vil være med han eller ikke, du trenger ikke en date for å finne ut det.

AnonymBruker
Skrevet

Å gå ut med én annen fyr i mellomtiden, gir ikke nødvendigvis svar på noe annet enn hva du synes om denne andre fyren. Du og eksen må bli enige om rammene rundt dette "bruddet". Enten har dere slått opp og det er slutt, i så fall kan du gjøre som du vil, eller så har dere "pause" og må i så fall bli enige om hva som er greit og ikke greit. Å begynne å date andre bare fordi du føler at du må, er ikke nødvendigvis så smart. Da kan du like gjerne oppleve at usikkerheten ved dating gjør at du savner tryggheten i et forhold og følgelig tror du savner eksen, uten at det ndvendigvis er tilfelle.

Jeg står i grunnen ved det jeg sa først. Har du lyst til å bli sammen med eksen igjen, synes jeg du skal la være å date andre. Ikke bare for din egen del, men også for fyren du eventuelt dater i mellomtiden. Han har følelser han og, og hvis du ikke har noen intensjon om å vurdere ham som fremtidig kjæreste, er det i mine øyne lite hyggelig å akseptere en date.

For meg gir det litt svar å date en fyr tror jeg, da finner jeg ut om jeg liker singelivet. Om eksen er en bra kjæreste, eller om det faktisk er flere gutter der ute som ville behandlet meg bedre. Mulig det er sant som du sier, at jeg bare kommer til å savne forhold, men vet jo ikke. Fyren jeg skal på date med er nok ikke en stor forholdtype, og jeg tror ikke akkurat han faller pladask etter EN date. Er bare snakk om en, også eventuelt se hva jeg føler da. Mulig denne fyren bare føler det er på sin plass å ta meg med ut, før vi skal ha sex, haha.. Ikke at jeg hadde gjort det da! Dette er ikke en kjempeseriøs date altså, og for alt jeg vet vil han bare bli bedre kjent også ikke noe mer. Det er ordentlig slutt med eksen, men han angrer som sagt. Jeg KAN gjøre som jeg vil, ligge med 10 stk om jeg føler for det, men jeg vet at det hadde såret han og det er derfor jeg er usikker. Blir det slemt å dra ut på date og aldri si dette til eksen, ihvertfall ikke med en gang? Bare for å la være å såre han.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at du ikke kommer noen vei av å "bare være alene"?

Ingen skal være avhengige av noen for å ha det bra. Man må i tilfelle styrke seg selv da. Gjøre ting , sette deg f.eks mål , så du blir mer fornøyd med deg selv. Jeg tror du har godt av å være alene, bli mer selvstendig, siden du skrev det du gjorde med å være alene, som om du er redd for det på en måte. Da må du jobbe med det.

Når det gjelder det andre du skrev, betyr det at dere har et slags on/off forhold? Hvor mange ganger har det da vært slutt ? Når du skriver at dere har gjort dumme ting, er det utroskap fra begges side, eller en av dere? Stoler dere på hverandre? Jeg synes tillit er veldig viktig i et forhold.

Er for all del ikke redd for å være alene. Er en ekstremt selvstendig person. Det jeg mener er at da bare sitter jeg her og surrer i mine egen tanker og kommer frem til ting som faktisk blir helt feil. Da tar jeg det opp med venner og de syns jeg er rar. Jeg liker vel bare å få litt perspektiv på ting, og det gjør jeg da altså ved å være med venner, møte nye folk osv.

Vil ikke regne forholdet vårt som et on/off forhold nei. Jeg slo opp en gang, men kom fort frem til at dette bare var en forhastet beslutning og at dette ble gjort i sinne. Denne gangen er det ordentlig. Vi satt faktisk ned og snakket om det, og ikke som sist der jeg bare dro og aldri ville se han. Har litt av en temperamant nemlig, og gjør fort ting pga alle følelsene som bobler over. Har lært av dette og vet at jeg heller skal vente og se hva jeg føler dagen etter istedenfor å gjøre ting der og da!

Det har vært forskjellig dumme ting. Begge har gjort drittsekk ting, oppført seg litt slemt til tider osv. Ting jeg egentlig ikke vil si, men ingen av oss har ligget eller rotet med noen andre! Det hadde verken jeg eller han tilgitt.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en dårlig ide når du enda elsker han og er såpass usikker. Du kommer nok bare til å ende opp med dårlig samvittighet og angre i ettertid. Du sier også at du ikke hadde vært komfortabel han møtte andre jenter. Så lenge du mener dette, bør du jo kanskje tenke at han mener det samme og dermed respektere dette? Han misliker jo fyren til og med, det er som å strø salt i såret. Jeg tror det som er "sunt" for deg er å være litt alene og tenke godt over hva du vil. Du føler kanskje nå at du ikkje kommer noen vei med det, men det betyr bare at du trenger lengre tid. Før eller senere vil du innse om du vil være med han eller ikke, du trenger ikke en date for å finne ut det.

Du sier noe der ja .. Hadde vel fått dårlig samvittighet, spesielt om han ikke visste om daten. Det jeg mener med at jeg ikke er komfortabel, er jo fordi jeg elsker han, men jeg hadde faktisk syns det hadde vært greit, fordi da hadde han også fått sett hvordan det virkelig var å være singel. Føler jo jeg fortsatt har kjæreste, når jeg må la være å gjøre så mange ting som jeg vet han ikke liker, fordi han blir sjalu osv. Hvis han da hadde hatt en date med en jente, så føler jeg nesten at han da hadde enten tenkt :

- Okei det er flere fisk i havet, jeg vil ikke være sammen med hun.

eller

- Ingen slår henne, jeg vil være sammen med hun.

Hvis du skjønner? haha .. dårlig til å forklare .. og skrive. TRØTT

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal gi det litt tid før du begynner å date andre. Både for din, eksen og fremtidige "dates" sin skyld.

Anonym poster: f6083d28dfce6d24b9773781aa8c31fa

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal gi det litt tid før du begynner å date andre. Både for din, eksen og fremtidige "dates" sin skyld.

Anonym poster: f6083d28dfce6d24b9773781aa8c31fa

Hva skal jeg da si til daten som allerede har booka? ....

Skrevet

Det er det et temmelig enkelt svar på. Vær ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, et annet spørsmål. Hvordan skal jeg finne ut hva intensjonene til denne fyren er? Vet ikke om jeg er så keen på å spørre rett ut, i tilfellet dette blir kleint .. Isåfall noen tips til HVA jeg skal si, som ikke er kleint?

- TS

Skrevet (endret)

Ok, et annet spørsmål. Hvordan skal jeg finne ut hva intensjonene til denne fyren er? Vet ikke om jeg er så keen på å spørre rett ut, i tilfellet dette blir kleint .. Isåfall noen tips til HVA jeg skal si, som ikke er kleint?

- TS

Intensjonene til den nye fyren? Dem finner du ikke ut av. En av singellivets mange ulemper: Du vet aldri hva noens intensjoner er.

Endret av Gjesten
Skrevet

Blir det slemt å dra ut på date og aldri si dette til eksen, ihvertfall ikke med en gang? Bare for å la være å såre han.

- TS

Det kommer litt an på hva slags samtaler dere har. Hvis dere blir sammen igjen, synes jeg i grunnen du skal fortelle det hvis det kommer opp. Ikke lyv om sånne ting. Men du trenger ikke fortelle ham det på eget initiativ.

AnonymBruker
Skrevet

Intensjonene til den nye fyren? Dem finner du ikke ut av. En av singellivets mange ulemper: Du vet aldri hva noens intensjoner er.

Du vet jo hvis du spør, men det er kanskje rart det .. Lurer vel mest på om det er som venner han mener eller om han faktisk mener som mer.

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...