jomba123 Skrevet 5. juni 2013 #1 Del Skrevet 5. juni 2013 Hei. Jeg sliter med at det klør noe ekstremt i hodebunn. Jeg bruker frisør shampoo, tigi bedhead. Dusjer hver 2-3 dag. Retter det så og si hver dag. Er det noen som har tips hvordan jeg kan få det til å slutte å klø så mye ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #2 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg har det også sånn. Av og til får jeg sånne "klumper" i hodebunnen som klør ekstra mye, men jeg vet ikke om du også får de? Aner ikke hva det er. Anonym poster: 62d82ec672b39c07e5a52d81bb67909d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiramin Skrevet 5. juni 2013 #3 Del Skrevet 5. juni 2013 Klør veldig mye hos meg også, men tror det kan hjelpe om du dusjer annenhver dag, og bytt til head & shoulders. Og bytte sjampo ofte lønner seg også. Head & shoulders skal i hvertfall hjelpe mot tørr hodebunn (som jeg tror er problemet). Også en annen ting, vet ikke om du bruker mye hårspray, tørrsjampo eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 5. juni 2013 #4 Del Skrevet 5. juni 2013 Prøv å bytte shampo for en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Del Skrevet 5. juni 2013 Ja, bruker en del tørrshampoo og bruker også å få på en måte "klø-klomper" i hodebunnen. Ja, kanskje jeg må prøve å bytte shampoo. Har brukt samme siden i høst Anonym poster: c1afe523d0bb1799c5fdd3ce64b669ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #6 Del Skrevet 6. juni 2013 Bytt til en annen, mildere shampo, gjerne uten SLS. Hodebunnssprayen fra JMO er gull. Anonym poster: f716ccea147809b77f50221905501a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiramin Skrevet 6. juni 2013 #7 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, bruker en del tørrshampoo og bruker også å få på en måte "klø-klomper" i hodebunnen. Ja, kanskje jeg må prøve å bytte shampoo. Har brukt samme siden i høst Anonym poster: c1afe523d0bb1799c5fdd3ce64b669ec Bruker du tilfeldigvis frisøren sin define ? Uansett, så tror jeg det er noe du bør slutte med. Klør også til jeg får klumper i hodebunnen, det er rett og slett skorper av hvor mye jeg har klødd, noe jeg tror i ditt tilfelle. Men merker at noen timer med tørrsjampo i håret, begynner det og klø helt sykt mye. Kan være at vi kansje reagerer litt. Men head & shoulders anbefaler jeg deg å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Del Skrevet 6. juni 2013 Prøv først Head&Shoulders. Om det ikke hjelper så gå til en frisør og få hjelp til å velge en som passer din hodebunn. Jeg bruker KMS California sin for sensitiv hodebunn og er veldig fornøyd med den. Anonym poster: 075ba15162a2eebb75654f57616d3b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #9 Del Skrevet 6. juni 2013 Kjøp sebamed shampoo på apoteket. Den hjalp meg veldig. Den er dyr men drøy,i bruk. Anonym poster: d720c970f38e340c5a4eb86d62cb4ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 6. juni 2013 #10 Del Skrevet 6. juni 2013 Bruk en shampo som heter fungoral, den fungerte veldig bra på meg iallefall da jeg hadde mye kløe i hodebunnen. Den kan kjøpes på apoteket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #11 Del Skrevet 6. juni 2013 Fungoral funker. Og ro ned på dusjingen. Huden har ikke godt av å såpes inn flere ganger om dagen Anonym poster: d31f80070eb9ba53191f612e7c7048c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 6. juni 2013 #12 Del Skrevet 6. juni 2013 Min kløe er relatert til at jeg sluttet på p-pillen yasmin i fjor sommer. I 10 mnd har jeg mistet 2/3 av håret mitt og hatt kløende hodebunn. Etter å ha lest en del på nettet så er visst dette en ganske vanlig bivirkning enten når man er på pillen eller når man har sluttet. Kalles Telogen efficium. Men ikke akkurat noe som legene kan noe om. Kløen ga seg etter noen mnd, men så kom den plutselig tilbake igjen. Irriterende! Flere ganger har jeg måttet stå opp kl 4 om natten for å dusje. Det er jo ikke til å holde ut. Har forsøkt både Nisim shampoo og Decubal fra apoteket. Men til ingen nytte. I dag gikk jeg til innkjøp av Cetirizin(allergitabletter) da jeg leste på nett at for noen har det lindret kløe i hodebunnen. Siden jeg tok den første tabletten tidligere i dag så har det ikke klødd, så jeg krysser alt som er for at jeg skal få en god natt og at jeg slipper så mye kløe framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #13 Del Skrevet 7. juni 2013 Ikke Head & Shoulders! Den må inneholde skummelt mye kjemikalier. Fungoral funker dersom det er flass, altså sopp, men ikke dersom det er tørr hodebunn. Bruk noe mildt og ikke vask håret hver dag. Det kan også være feil kosthold. Ofte har sånne ting sammenheng med hva vi putter i oss. Anonym poster: dbad3fa9bb390b187933fbe4ec5b9b61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #14 Del Skrevet 7. juni 2013 Ikke Head & Shoulders! Den må inneholde skummelt mye kjemikalier. Fungoral funker dersom det er flass, altså sopp, men ikke dersom det er tørr hodebunn. Bruk noe mildt og ikke vask håret hver dag. Det kan også være feil kosthold. Ofte har sånne ting sammenheng med hva vi putter i oss.Anonym poster: dbad3fa9bb390b187933fbe4ec5b9b61 Hvorfor "må" H&S inneholde skummelt mye kjemikalier? De frisørene jeg har diskutert min ømfintlige hodebunn med opp gjennom årene spør alltid om jeg har prøvd H&S før de anbefaler frisørsjampoer. Anonymous poster hash: 075ba...b9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 7. juni 2013 #15 Del Skrevet 7. juni 2013 kutte ut shampoo med sulfater, parfyme, silikon og parabener, alt som kan tette til hodebunnen og vaske vekk det naturlige fettlaget som skal være der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå