Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Poden er 9 mmd og jeg vil bruke tiden min mest mulig meg han. Jeg begynte i arbeid igjen som kokk for litt over en mnd siden 80% stilling, men har jobbet 130% siden jeg startet!

Jeg blir kjeftet på når jeg spør om å få gå, når arbeidstiden min er ferdig! Jeg har fått klar beskjed at jeg ikke har noe jeg skal si om mine arbeidstiden! Jeg er for det første LIVREDD at dette vil forsette når poden begynner i bhg! Jeg ser ikke min sønn annet enn i helgen! Jeg har ingen kontroll over min fritid, dette blir bestemt av kjøkkensjefen!

Er det bare smvittigheten min som snakker eller er dette ganske urimelig gjort av min sjef?

Er det noe jeg kan gjøre? (Utenom og si opp jobben)

Har vi foreldre noen rettigheten når det kommer til barn og jobb?

Anonym poster: f8ce4bd4cd30f661562ae05f6969ee99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke arbeidskontrakt. Ingen kan tvinge deg til å jobbe mer enn 100% hvis det ikke står spesifikt i en kontrakt. Nekt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en kontrakt på 80 %

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har en kontrakt på 80 %

Ts

Skrevet

Dette er totalt, fullstendig ulovlig. Er du fagorganisert? Får du betalt for alle timene ekstra du jobber (Du har rett på overtidsbetaling på det). Hvis du ikke har fått det bør du kreve det tilbakebetalt, og i tillegg kreve at du får gå når arbeidsdagen din er over.

Du er ansatt i en 80% stilling, og sjefen kan ikke tvinge deg til å jobbe noe mer så lenge det ikke står om liv og helse.

Kontakt fagforeningen, eventuelt meld deg inn i fagforening. De kan hjelpe deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for info

Ts

Anonymous poster hash: f8ce4...e99

AnonymBruker
Skrevet

Poden er 9 mmd og jeg vil bruke tiden min mest mulig meg han. Jeg begynte i arbeid igjen som kokk for litt over en mnd siden 80% stilling, men har jobbet 130% siden jeg startet!

Jeg blir kjeftet på når jeg spør om å få gå, når arbeidstiden min er ferdig! Jeg har fått klar beskjed at jeg ikke har noe jeg skal si om mine arbeidstiden! Jeg er for det første LIVREDD at dette vil forsette når poden begynner i bhg! Jeg ser ikke min sønn annet enn i helgen! Jeg har ingen kontroll over min fritid, dette blir bestemt av kjøkkensjefen!

Er det bare smvittigheten min som snakker eller er dette ganske urimelig gjort av min sjef?

Er det noe jeg kan gjøre? (Utenom og si opp jobben)

Har vi foreldre noen rettigheten når det kommer til barn og jobb?

Selvfølgelig har du kontroll på din egen fritid. Du må bare vise litt ryggrad og stå opp for deg selv. Hvor gammel er du? Synes det er rart med voksne folk som ikke tør å stå på for det som er riktig eller har nesten ingen kunnskap om rettighetene sine.

Anonymous poster hash: 5fd35...090

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du spør ikke om å få gå når arbeidsdagen er over, du går. Hva skal de gjøre, fysisk holde deg igjen?

Eller skift jobb, det ville jeg gjort. Og deretter kjørt arbeidstilsynet på dem.

Anonymous poster hash: 693be...c90

• Liker 2
Skrevet

Enig med de to siste her. Du må SELV ta ansvar. "Nå er min dag over, haaaadet!"

Gjest Gjest
Skrevet

Han får på en eller måte avskjed. Nå har han prøvetid og da er bare si han ikke passer der

Skrevet

Selvfølgelig har du kontroll på din egen fritid. Du må bare vise litt ryggrad og stå opp for deg selv. Hvor gammel er du? Synes det er rart med voksne folk som ikke tør å stå på for det som er riktig eller har nesten ingen kunnskap om rettighetene sine.

Anonymous poster hash: 5fd35...090

Har ikke noe problem å stå opp for meg selv! Men når jeg kommer i konfrontajon mot sjefen min hver eneste gang, så gir jeg litt opp! Jeg er bare 23 år!

Skrevet

En annen ting.

Får du overtidsbetalt utover 80%?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får overtidsbetalt etter 9 timer

Ts

Anonymous poster hash: f8ce4...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...