Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min hadde en pause for noen mnder siden, men fant tilbake til hverandre og alt er bra nå. Denne pausen var helt åpen, så vi kunne gjøre hva vi ville og vi var helt enige om dette begge to, for å finne ut om vi virkelig ville ha hverandre - og det ville vi. Jeg har sagt at jeg ikke vil vite om han gjorde noe med noen andre i denne pausen, og vi ble enige før vi tok pausen at hvis vi skulle bli sammen igjen måtte vi bryte helt kontakt med de vi eventuelt gjorde noe med. Han sier han ikke gjorde noe, men jeg vet ikke jeg - vil ikke vite om det uansett.

Så er det en jente da, vi kaller henne Anne (hun heter ikke det) som etter vi hadde denne pausen og var sammen igjen sendte han bilder av kondomer, sa hun nettopp var blitt singel og oppfordret kraftig til sex, (inviterte han på besøk, sa hun ar KLAR ;);) og lignende) (på sms) jeg snoket ikke, han lot meg se det fordi jeg trodde det var noe der. Dette er nå ca 2 mnder siden. Jeg vet at de har hatt sex før, men dette er år siden. Han avslo jo på tilbudet om sex med henne. Jeg ba han da la vær å holde kontakten med en som visste han var i et forhold og ba seg frem for han på den måte. (De er ikke så gode venner at jeg ba han forsake sin gode venninde eller noe, mer en sexpartner fra år tilbake, de møttes ikke regelmessig eller noe)

Så i dag så skulle jeg finne en mld på mobilen hans om et kontonummer (noe jeg hadde helt lov av han til, snoker ikke) så så jeg at navnet hennes var i meldingsboksen, så jeg spurte om han fremdeles snakket med henne, han sa at han ikke gjorde det, og jeg gjerne kunne sjekke hva det sto på meldingene for å bevise at det ikke var noe sex eller noe sånn, så jeg sjekket.

Hun hadde sendt flere meldinger uten at han hadde svart. Så sendte hun en til hvor hun spurte om han kunne møte henne denne dagen og at hvis han ikke svarte så tok hun det som han var sur på henne eller ikke ville ha kontakt mer. Så han svarer "Kjæresten min liker ikke at vi prater".

Så sender hun melding med hahha, og sier at hun ikke orker sånn tull som jeg driver med og at jeg er oversjalu og at han skal si ifra når han finner seg en normal jente. Han svarer med "jepp". Siden har de ikke pratet...

(Jeg og henne har aldri møtt hverandre, så hun har ingen private følelser angående meg og min oppførsel. Har heller aldri snakket stygt om henne, ba han bare la være å møte jenter som er helt klare på hva de vil liksom.)

Jeg syntes bare det var trist at han lot henne snakke sånn om meg uten å ta meg i forsvar. Jeg tar alltid han i forsvar hvis noen reagerer på hans måte, for jeg syntes at i et forhold skal man være støttende mot hverandre. Føler nesten han bekreftet drittsnakket hennes.

Innspill?

Anonym poster: f67a0b6c5d3f042c0a981305151b3c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hørtes mer ut som om han prøvde å få henne til å holde kjeft, ved å skrive så lite som mulig. Tror ikke det er ment for å være ekkel mot deg, altså. :)

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også se på det slik at han ikke gadd å bruke en kalori på å kommunisere med en dame han ikke har interesse av prate med.

Anonym poster: cbc959e99118c208f5558004c0fe52d8

• Liker 9
Skrevet

Han fikk sagt sitt på en klar men respektfult måte og slapp unna en konfrontasjon/krangel. Nå tenker to jenter på han og lurer på hva han føler for dem iom at han virker likegyldig. Like a boss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Greia er bare at hvis han ikke vil ha kontakt så lar han bare være å svare, eller ber hun rett ut om å ikke oppføre seg sånn... Og når jeg tok opp dette med han ble han bare drit sur. Jeg kjenner han såpass at jeg vet at han er en skikkelig "snakker fra levra" person og har ikke noe problem med å si ordentlig ifra...

AnonymBruker
Skrevet

TS IGJEN!

Dessuten er han samboeren min, og jeg forventer at han tar meg i forsvar. Det kan virke dumt av meg, men han er skikkelig forsvarende og beskyttende mot meg ellers, og jeg tar han i forsvar om noen drittsnakker han. Syntes bare hele melding hennes var ekkel mot meg, skulle gjerne skrevet hele, men har ikke mobilen hans. Den var bare hånlig og rett og slett slem, mer enn hva det virker som i innlegget over og jeg ville aldri ha godtatt at noen snakket slik om samboeren min.

Skrevet

TS IGJEN!

Dessuten er han samboeren min, og jeg forventer at han tar meg i forsvar. Det kan virke dumt av meg, men han er skikkelig forsvarende og beskyttende mot meg ellers, og jeg tar han i forsvar om noen drittsnakker han. Syntes bare hele melding hennes var ekkel mot meg, skulle gjerne skrevet hele, men har ikke mobilen hans. Den var bare hånlig og rett og slett slem, mer enn hva det virker som i innlegget over og jeg ville aldri ha godtatt at noen snakket slik om samboeren min.

Det er noe med å velge sine kamper. Det var bare henens mening, den er ubetydelig. Det takla han og det takler også du. Slutt å undo hans seier ved å bli sint og dermed gi den til henne,

• Liker 5
Gjest anonym
Skrevet

TS IGJEN!

Hei ts,

jeg skjønner deg godt. Jeg har opplevd noe lignene med han som var min kjæreste, og jeg reagerte akkurat som deg! Han hadde kontakt med ei jente/dame på fb. En dag han glemmer å logge seg av min maskin, ser jeg samtalen mellom dem der hun skriver at han kan besøke henne en dag når hun har fått flyttet inn i ny leilighet. Typen min sier da at det kan han , men at han har fått seg kjæreste ( meg ) , så vi må da komme sammen ( noe som er fint sagt ), men lenger ut i samtalen skirver han at hun ikke må vise mld han sender henne for da blir jeg kjempesint...! Følte, som deg, at han ikke tok meg i forsvar, men gikk bak ryggen min.

Jeg ble selvsagt veldig sint på typen min. Han reagerte og som din type, synes jeg overreagerte, var hysterisk osv...

Som sagt, jeg skjønner deg godt! Andre som skriver her at han ungikk drama etc...synes han var feig, han kunne forsvart deg, sagt at han ikke ønsker kontakt siden han har dame. Nå skylda han på en måte på deg, istedenfor å ta anvsar selv, ja støtte deg, som om han var litt enig i det kjipe hun sa om deg.

Når du nevner at hun sa mye kjipt om deg, er det iallefall ikke et attraktivt trekk hos henne, trøst deg med det! Å sverte andre sånn, vitner om at det er hun som er sjalu ol...

Stoler du på mannen din?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom han hadde begynt å utdype og forklare ovenfor henne hadde det virket som om han var opptatt av hva hun mente, og det hadde ført dem ut i en lengre dialog. Ved å bare svare kort avviser han.

Anonym poster: e5656c5e8d1829e7e6710dd39bd9d8b4

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner deg på én måte, men jeg er veldig enig med LillaFrosk. Det høres ut som en kjølig respons. :)

Gjest anonym
Skrevet

Dersom han hadde begynt å utdype og forklare ovenfor henne hadde det virket som om han var opptatt av hva hun mente, og det hadde ført dem ut i en lengre dialog. Ved å bare svare kort avviser han.

Anonym poster: e5656c5e8d1829e7e6710dd39bd9d8b4

Ser den, men han kunne sagt det på en annen måte. Enig med ts der!

Som om han skal ha døra til henne litt åpen..sånn tolket jeg det.

Skrevet

Nei, han der hadde jeg ikke giddet å samle på. Det er tydelig noe mer der.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Er det noe å ta på vei for? :klo:

Jeg hadde blitt FLAU om en kjæreste hadde reagert på en mer dramatisk måte, det er så lavmål.

Men, ja, det er teit at han informerer "eksen" om at han ikke får sende SMS til henne, hva har det å si ...

Endret av Valiumsjunkie
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts,

jeg skjønner deg godt. Jeg har opplevd noe lignene med han som var min kjæreste, og jeg reagerte akkurat som deg! Han hadde kontakt med ei jente/dame på fb. En dag han glemmer å logge seg av min maskin, ser jeg samtalen mellom dem der hun skriver at han kan besøke henne en dag når hun har fått flyttet inn i ny leilighet. Typen min sier da at det kan han , men at han har fått seg kjæreste ( meg ) , så vi må da komme sammen ( noe som er fint sagt ), men lenger ut i samtalen skirver han at hun ikke må vise mld han sender henne for da blir jeg kjempesint...! Følte, som deg, at han ikke tok meg i forsvar, men gikk bak ryggen min.

Jeg ble selvsagt veldig sint på typen min. Han reagerte og som din type, synes jeg overreagerte, var hysterisk osv...

Som sagt, jeg skjønner deg godt! Andre som skriver her at han ungikk drama etc...synes han var feig, han kunne forsvart deg, sagt at han ikke ønsker kontakt siden han har dame. Nå skylda han på en måte på deg, istedenfor å ta anvsar selv, ja støtte deg, som om han var litt enig i det kjipe hun sa om deg.

Når du nevner at hun sa mye kjipt om deg, er det iallefall ikke et attraktivt trekk hos henne, trøst deg med det! Å sverte andre sånn, vitner om at det er hun som er sjalu ol...

Stoler du på mannen din?

ja jeg stoler på mannen min, jeg så jo at han avslo disse invitasjonene hennes og han la ikke opp til noe seksuelt i samtalen, så er ikke sur på han for det.

Jeg bare føler at han kunne ha sagt noe som slo litt tilbake, så hun trakk seg unna, og hvis hun svarte igjen for å lage en krangel kunne han vel bare skrevet OK eller latt være å svare, vært kald rett og slett. Jeg kjenner bare at jeg blir sur eller lei meg fordi han ikke gjorde noe mer ut av det på en måte... Han kunne ha skrevet mange ting som bet litt fra seg så hun skjønte at han ikke syntes det var greit, som "Sånn vil jeg ikke at du skal prate om henne", eller "forstår hun, jeg" eller noe lignende, mener ikke han skal lage en krangel og skrive en hatmelding eller noe, mer noe som ikke kan tolkes like bekreftende som "jepp". Føler nesten det var en sånn "Jepp, jeg tar kontakt om jeg finner meg en normal jente som ikke er psykosjalu" :( Føler ikke jeg var unormal i å be ha la være å holde kontakten heller, de er ikke så gode venner og vennskapet spilte tydeligvis mye på sex når hun var singel så...

Gjest anonym
Skrevet

ja jeg stoler på mannen min, jeg så jo at han avslo disse invitasjonene hennes og han la ikke opp til noe seksuelt i samtalen, så er ikke sur på han for det.

Jeg bare føler at han kunne ha sagt noe som slo litt tilbake, så hun trakk seg unna, og hvis hun svarte igjen for å lage en krangel kunne han vel bare skrevet OK eller latt være å svare, vært kald rett og slett. Jeg kjenner bare at jeg blir sur eller lei meg fordi han ikke gjorde noe mer ut av det på en måte... Han kunne ha skrevet mange ting som bet litt fra seg så hun skjønte at han ikke syntes det var greit, som "Sånn vil jeg ikke at du skal prate om henne", eller "forstår hun, jeg" eller noe lignende, mener ikke han skal lage en krangel og skrive en hatmelding eller noe, mer noe som ikke kan tolkes like bekreftende som "jepp". Føler nesten det var en sånn "Jepp, jeg tar kontakt om jeg finner meg en normal jente som ikke er psykosjalu" :( Føler ikke jeg var unormal i å be ha la være å holde kontakten heller, de er ikke så gode venner og vennskapet spilte tydeligvis mye på sex når hun var singel så...

Helt enig med deg ts. Det var et dårlig trekk av han! Folk som mener du overreagerte, hallo...hvorfor skal man ikke reagere hvis man føler noe er galt? Som jeg skrev tidligere, som om han vil ha døra til henne litt åpen...

Er han ellers god på å vise deg respekt, eller mangler han respekt for deg?

Skrevet (endret)

Han reagerte akkurat som min samboer ville gjort. Dvs gidder ikke å bruke en halv kalori på noen som ikke er relevant, interessant eller noen ting som helst. Du reagerer på samme måte som min hjerne ville reagert. Men det DU ikke forstår her, og som jeg har lært med tiden, er at menn fungerer ikke som kvinner. Han ser ikke behovet for å "forsvare" deg, for i hans hode er det ikke behov for noe drama. Og ja, det er nettopp drama det er. Vi kvinner elsker som regel drama (meg inkludert), selvom langt ifra alle ser dette selv. I en slik situasjon som din trenger vi en form for tillits erklæring eller en "statement" som bekrefter mannens følelser/tanker om oss. Men vet du hva? Det gir menn beng i, fordi deres følelser og handlinger fungerer ikke som våre. Han ville bare få hun til å slutte å sende sms'er raskest mulig = gi et svar og opplys om situasjonen. "Jepp'et" hans betyr ikke noe annet enn "da var det problemet ut av verden". Dvs at han trodde når han trykte send at nå var det slutt på det dramaet = han fornøyd og glad. Men så dropper du bomba om at du slettes ikke er fornøyd. Da fikk han plutselig et tonn med drama allikevel, som i hans hode ikke henger på greip. Da bli mannen sur fordi han ikke får være fornøyd lengre og må faktiske deale med mer drama. Og menn HATER drama.

Ja jeg har gjentatte ganger valgt å bruke ordet drama i denne posten. Det er med vilje for å prøve å få deg til å forstå hvordan han tenker (eller rettere sagt ikke tenker). Det er som jeg sier, menn og kvinner er forskjellige. Det som betyr noe for oss, betyr gjerne ikke en dritt for dem. De tenker faktisk ikke tanken en gang, så ikke tro at dette var noe han gjorde med vilje. Og det betyr ikke at han er noe mindre glad i deg/har respekt for deg. Det betyr bare at han håndterer ting annerledes fordi han er mann. Oppsummert kan vi si det slik: kvinner tenker (altfor) mye - menn gjør ikke.

Ps. Ikke tro at jeg ikke skjønner deg. Har hatt nok av krangler før jeg innså nettopp dette.

Endret av Akacia
  • Liker 5
Skrevet

Hei ts,

Så når du ser at han ikke har logget av facebook går du inn på hans private samtaler i stede for å logge han av? Og skroller rundt i samtalen? Er det vanlig?

Gjest Raindrops
Skrevet

Enig med de fleste her, høres ut som om han bare ville unngå mer mas fra den kanten. Det er iallefall slik jeg ville tolket det.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

TS IGJEN!

Men han er ikke deg. Og han legger ingenting, null, nix, nada i det den dama driver med eller hva hun sier. Det går ikke inn i hodet hans, han er ikke interessert, bryr seg ikke og ser ikke på det som et problem.

Istedet for å krysse av for at fyren er trofast, så går du altså bananas fordi du ikke fikk ham til å ta hevn over henne FOR DEG, for det er der skoen trykker altså. Hun skal ikke komme og tro at hun er noe og du vil helst gni det inn.

Voks opp sier jeg.

Skrevet

"Jepp" etter den tirade om å finne seg en normal dame fordi den han har ikke liker oppfordringer til sidesprang oppfatter jeg som en knusktørr ironi.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...