Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #1 Skrevet 10. april 2004 Er det noen "småting" jeg kan gjøre på pc'en for å få den til å gå litt kjappere? Den er generelt ganske treig, og det kan jeg leve med, men jeg syns den bare blir verre og verre, også når jeg surfer på internett. Jeg vil ikke gjøre noen store greier med å bytte operativsystem og slikt, men er det noe annet det kan lønne seg å gjøre?
Rapitap Skrevet 10. april 2004 #3 Skrevet 10. april 2004 Defragmentering og tømming av temp filer / cache'en...det vil hjelp litt...
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #4 Skrevet 10. april 2004 Nei det har jeg ikke Skal jeg prøve begge, eller holder en av de? Får man lastet ned de gratis? ( jeg er litt grønn på sånne ting )
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #5 Skrevet 10. april 2004 Yepp, man kan bruke begge på: www.download.com , søk på de to programmene.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #6 Skrevet 10. april 2004 Man kan LASTE ned begge på....osv ment jeg
Rapitap Skrevet 10. april 2004 #8 Skrevet 10. april 2004 Defragmentering. Høyreklikke på ikonet My Computer på deskotoppen din. Velg C (eller en annen harddisk du vil rydde i). Høyreklikke på C og velg properties. Deretter velg Tools. Velg deretter evt. defragmentering...
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #10 Skrevet 10. april 2004 Takk til deg og Anafugia. Skal prøve meg på det etterpå.
Gjest Lea Skrevet 10. april 2004 #11 Skrevet 10. april 2004 Jeg ville gått frem sånn: 1. Avinstaller programmer du ikke bruker 2. Slett gamle filer som du ikke har bruk for 3. Tom søppelbøtta, midlertidige internettfiler o.l. 4. Kjør ad-aware 5. Kjør anti-virus-scan 6. Defragmenter
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #12 Skrevet 10. april 2004 Kjempebra liste Lea, støttes og applauderes :D.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #13 Skrevet 10. april 2004 Takk for lista Lea en del av det som står der er gjort, men jeg sliter litt med defragmenteringa. Harddisk D har jeg fått defragmentert, mens det ikke skjer noe som helst på harddisk C. Den står bare å analyserer på 1 prosent, og kommer seg aldri videre. Noen som vet hva som er feil kanskje?
Gjest Lea Skrevet 10. april 2004 #14 Skrevet 10. april 2004 Kjører du Windows 98? Har hatt trøbbel med defragmentering på Win 98 tidligere. Som regel har det løst seg etter at jeg har kjørt en Scandisk.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #15 Skrevet 10. april 2004 Nei jeg bruker xp professional. Scandisk? :oops: Hva er det da? Som nevnt tidligere, sånne ting har jeg ikke så stor peiling på..
Gjest Lea Skrevet 10. april 2004 #16 Skrevet 10. april 2004 OK.. kan hende at det hjelper med scandisk på XP også. Men ettersom jeg ikke har XP på min maskin, så husker jeg ikke helt hvor du finner scandisk. Kanskje noen andre vet?
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #17 Skrevet 10. april 2004 Takk for lista Lea en del av det som står der er gjort, men jeg sliter litt med defragmenteringa. Harddisk D har jeg fått defragmentert, mens det ikke skjer noe som helst på harddisk C. Den står bare å analyserer på 1 prosent, og kommer seg aldri videre. Noen som vet hva som er feil kanskje? Jeg veit jeg veit..hehe. Tenkte jeg skulle si det til deg i sta men.. Altså man kan ikke gjøre noe som helst på maskinen mens man defragmenterer ellers begynner man bare om og om igjen. Pass på at slike ting som virusprogrammer som jobber i bakgrunnen også er slått av.
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #18 Skrevet 10. april 2004 Men jeg kuttet ut alt annet mens jeg defragmenterte, og det gikk jo på harddisk D, men ikke på C. Men ok, jeg skal teste det ut en gang til og være sikker på at ingenting annet går i bakgrunnen.
Skravla Skrevet 14. april 2004 #19 Skrevet 14. april 2004 Hvis man har problemer med å kjøre defrag.. så kan det lønne seg å kjøre i sikker modus. Du trykker F8 under oppstart og velger sikker modus. Det er vanligvis det jeg må gjøre når jeg kjører defrag.
rosett Skrevet 14. april 2004 #20 Skrevet 14. april 2004 hender at defragmentering går veldig tregt, har man ikke gjort det på lang tid kan det ta flere timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå