AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #21 Skrevet 6. juni 2013 Jeg gikk helt på trynet når det gjalt invitasjoner. 2000 kr Unnskyldte meg med at dette er førsteintrykket gjestene får og blalblabla. Har skjerpet meg senere, da... Kjolen kommer på omtrent det samme! Anonym poster: 8629778db9c13f60ac3fee60d6abbb1b Oi... De er sikkert fine da :-) Hvor har du bestilt kjole da? Nettet? Anonym poster: 253a149b0afea89e99a8965ed59ae8c3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #22 Skrevet 6. juni 2013 Oi... De er sikkert fine da :-) Hvor har du bestilt kjole da? Nettet? Anonym poster: 253a149b0afea89e99a8965ed59ae8c3 Jeg synes jo de ble veldig fine, ja Har fått flere komplimenter for dem allerede også. Kjolen bestilte jeg fra Kina. Er fornøyd, jeg, selv om jeg må inrømme at jeg synes litt synd på den som har sittet og gjort alt det pirkearbeidet for noe som må være luselønn, når man trekker fra kostnader for stoffet og frakten. Må gjøre et par enkle ting med den hos skredder, men alt i alt en nydelig kjole. Anonym poster: 8629778db9c13f60ac3fee60d6abbb1b
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #23 Skrevet 6. juni 2013 vel, lavbudsjett og lavbudsjett.. vi har budsjett på 70 000. Mye penger, men når det inkluderer 3 retters middag til 100 mennesker så blir det på en måte lavbudsjett likevel, fordi vi kutter på mange andre ting.. -Lokalt ungdomshus til billig penge. Kan bringe det vi ønsker selv av mat og drikke. -Slekt/venner som er kokk, frisør, kakebaker, toastmaster -Ingen fotograf. Dvs vi har bedte de vi vet har bra fotoutstyr om å ta det med i bryllupet. Vi lager en setting med oppstilling og ber noen spesielle om å være "fotograf" -Billig brudekjole (2000) -Billig dress -Arvet dress til guttungen -Brudepikekjole fra Ebay (200) -Bekjent spiller i kirken -Venner av venner stiller med disen bil (og sjåfør) -Kjøper kvota når vi kommer fra ferie og ber venner/familie om det samme -Gradvis innkjøp av pynt, bordkort, lys, servietter (alt etter når det er på tilbud, evt på Ebay e.l.) -Spotify som musikk -Kompis fikser ansattrabatt på brudesuite -Dropper bryllupsreise Opplegget blir at alle er invitert med på alt! Ingen annenrangs gjester. Prisen vi må betale for å få det til, er å droppe fri bar etter middag. Vi serverer velkomstdrink, hvitvin, 3-4 glass rødvin til middag + avec. Vi bruker spotify i stedet for liveband. For vår del blir dette vel så bra, da får vi den musikken vi ønsker.. Kokken gjør jobben gratis som gave, og serverer deilig middag med indrefilet til hovedrett. Ved å gjøre det på denne måten har vi kunnet invitere alle venne vi ønsker å ha med (50 stk), i stedet for å kanskje kun få med de aaaller nærmeste. Dersom vi skulle hatt festen på et hotell e.l, så hadde kuvertprisen vært så høy at vi knapt nok hadde hatt råd til å invitere tanter og onkler Mange har nok sin mening om at vi velger å droppe fri bar, og at vi heller har festen på et lokalt ungdomshus enn en strøken ballsal.. Men vi er ikke så stor på det (og vi ønsker ikke å spare i 4 år for å ha råd til å gifte oss). Det viktigste for oss er å få ha alle vi ønsker rundt oss på vår store dag. Moro skal vi få det uansett Får gjestene ha med seg medbrakt da eller? Da vi giftes oss, serverte tapas, og leie av lokalet med maten kom på 12500, da var det kokken på lokalet som laget maten, ,men vi hadde drikkevarer selv, de var 37 til middag ( Det fulgte ikke drikke på lokalet) de handlet inn øl, brus, rusbrus på et utsalg, da betalte vi ca 4500 til 94 gjester, vin. sprit, portvin, wiskhy kjøpte ve på polet til 11500 ca, kjolen var 3500, antrekk til han: 2500. brudebukett( rund ball med roser) ; 800, brudepiker kjoler fra sparkjøp til 2 jenter på 12 : 300, for begge, leie av antrekk til brudesvenner 2 stk: 1000,for begge, knapphullsblomster til han og forlover 450.- bukett til brudepiker 100 for begge. Borddekorasjoner:250, frisør til meg:2000,- Totale kostnaden var 39400 Vi fikk inn 7500 i innbetalinger Ingen av gjestene hang seg opp i at de måtte forhåndsbetale, det er faktisk 4 par etter oss som fulgte denne metoden, det ble billigere for dem enn hvis vi skulle hatt betaling ved baren. Men vi gjorde noe som er ganske krise her inne på KG: vi sendte ut en mail til hver enkelt gjest om at vi ikke tok betaling ved baren ( da måtte vi søke ambulerende skjenkebeviligning, da dette ikke var på lokalet) og at det derfor var fri bar, men at de kunne betale inn 150 for par, og 75 for single og da var det fri bar, eller drikk så mye du ville. Den totale kostnaden for oss for 94 gjester + oss kom på: Jævla bra måte å omgå loven på. Fiffig. Som om jeg skullle kommet på det selv.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #24 Skrevet 6. juni 2013 Vi hadde ca 80 gjester og betalte omtrent like mange tusen, tipper totalen havnet på mellom 75k og 80k. Vi har egentlig ikke oversikt, fordi både vi selv og svigers kjøpte småting underveis som gikk inn i totalen. Vår viktigste prioritet var å invitere alle i familien og våre nærmeste venner, samt at alle skulle spise og drikke godt på vår regning. Vi nedprioriterte luksus. Brudekjoler og tilbehør ble kjøpt på salg. Fotografer har vi flust av blant venner og familie. Maten var koldtbord, og mesteparten av maten ble kjøpt i Sverige. Maten ble laget av familien, primært svigermor. Drikke med og uten alkohol (brus, kullsyrevann, velkomstdrinker, vin, øl, avec osv) ble stort sett kjøpt på taxfree og i Sverige. Lokalet betalte vi 6500 kroner for, og da fikk vi medbringe det vi ville. Et vennepar meldte seg frivillig til å servere sammen med en venn av familien. Duker fant vi i skuffer og skap i nærmeste familie. Stoltrekk og tøyservietter kjøpte vi på finn.no og solgte til omtrent samme pris. Annen pynt bestilte vi billig på nettet. Lys, lysestaker og glass fra IKEA. Rimelig servise ble kjøpt til 10 kroner delen. Svigerfar lånte bestikk fra jobben. Kaker (med unntak av bryllupskaken) ble bakt av familie og venner. Blomsterdekorasjonene til bordene var et KUPP! Vår lokale tyrkerbutikk hadde nydelige antikkrosa roser til 30-40 kroner buketten. Vi gikk innom noen dager før, og forhåndsbestilte en hel haug til fredagen. Svigermor tryllet frem nydelige borddekorasjoner med vaser og skåler hun hadde i huset. Herligheten kom på rundt 700 kroner. Invitasjoner lagde vi i INDesign og bestilte fra et lite trykkeri. Jeg lagde bordkort/serviettringer laget jeg med sløyfebånd og små hjertformede papirlapper kjøpt på nett. Anonym poster: 576afe1d3f48787a5f4be946f3d89a13
Gjest orkidebuketten Skrevet 6. juni 2013 #25 Skrevet 6. juni 2013 Får gjestene ha med seg medbrakt da eller? Jævla bra måte å omgå loven på. Fiffig. Som om jeg skullle kommet på det selv. Jeg sjekket med kommunen. Så lenge man ikke kunne finne bevis på at de mottok penger i barne så var dette ok. Tror faktisk at det var en i kommunen som gav meg tipset-
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #26 Skrevet 6. juni 2013 Jeg sjekket med kommunen. Så lenge man ikke kunne finne bevis på at de mottok penger i barne så var dette ok. Tror faktisk at det var en i kommunen som gav meg tipset- He, he, bra noen gjør jobben sin.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #27 Skrevet 6. juni 2013 Hvor mange gjester? Anonym poster: 253a149b0afea89e99a8965ed59ae8c3 Tror vi ender på ca 40 gjester, kanskje 45. Anonym poster: e266e9f918e4e3fa8e41adb4276b371f
Gjest navnelapp Skrevet 6. juni 2013 #28 Skrevet 6. juni 2013 Det er hovudsakleg på desse fire områda du kan spare pengar, familiefotograf er allereie nemnt over: Finn eit rimeleg lokale der ein kan ta med eigen kokk og eigen alkohol. Finn ein kokk som jobbar per time og ikkje per kuvert. La han/ho ta med ein assistent, og betal dei anstendig. Ordne eigen alkohol. Vi ønskte oss konjakk o.l. til jul jula før bryllupet. Nokre vennar som har hytte i Sverige frakta vinen til selskapet litt og litt over grensa. Server maten "family style" og sett vinflaskene på bordet. Då sparer du serveringspersonale.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #29 Skrevet 6. juni 2013 Jeg var i et nydelig, alkoholfritt bryllup til 20.000,- ca. Frisør og sminke ordnet ei venninne, kjolen på salg, dress på salg, kokk jobbet som gave, alle i slekta bidro på resten. Anonym poster: 8230628db182cf27b929e13faf3f437f
pusla Skrevet 6. juni 2013 #30 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Vi skal ha fest hjemme med partytelt og buffet og 30 gjester, og kunne nok fint klart oss på 40.000 kr om vi gifta oss her hjemme i kirken og brukte litt mindre på klær. Endret 6. juni 2013 av pusla 1
Gjest Spirula Skrevet 6. juni 2013 #31 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Vårt lavbudsjettsbryllup kostet 2500 kr, men kunne vært gjort billigere om vi hadde ønsket det. Brudekjole: arvet Dress: brukte den han hadde Brudebukett + knappehullsblomst: 550 kr Middag for brudepar, forlovere, søsken og foreldre: 1900 kr. En venninne hadde et kjempestort bryllup for samme prisen som vårt - de inviterte til spleiselag, mens en annen venninne hadde et lite bryllup, men til ti ganger prisen av vårt - hun ville ha det eksklusivt. Poenget er at et bryllup kan være så dyrt eller billig som du ønsker å ha det. Dere må bestemme dere for hvor mye dere ønsker å bruke på bryllupet, og så tilpasse antall gjester, meny, og annen servering etter dette. Endret 6. juni 2013 av Spirula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå