AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Jeg har to etasjes gammelt hus og dette gjør at det blir veeeeldig varmt på soverommene som ligger i 2. etasje. Vurderer sterkt å kjøpe noe air condition opplegg - men har veldig lite greie på hva jeg skal se på når det gjelder dette. Har funnet en type; http://www.ludostore.no/tt/?tt=10457_12_143538_&r=%2Fhus-og-hjem-nyheter%2Ftemptech-portabel-aircondition.html Står masse fakta her - men for meg er dette helt gresk og jeg vet ikke hva jeg skal se på og event legge merke til. Noen som har greie på slikt - og kan jeg gå for denne her. Seriøst så falt jeg for denne av den enkle grunn at de har fri frakt, og det er vel neppe det som skal avgjøre hvilken type air condition jeg skal kjøpe ;-) Anonym poster: 449cdc0473ca0fd0e43e47fe15c9db6e
Bjørn88 Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Den er helt sikkert ok den, men om du skal ha den på soverom så støyer den enn del da. 46DB omtrent det samme som ei stillegående oppvaskmaskin
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Aircondition uten utedel er lite vits i. Kjøp heller en enkel vifte. Anonym poster: 41a66d8e7e08116bcc77d7780817ac58 1
LukaFrost Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Vi har noe lignende. Vår AC har et rør som vi legger ut gjennom vinduet. AC er gull verdt når det har vært så varmt som det var noen dager i mai.
Vår2011 Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Vi har denne og kan ikke leve uten. Vi har kjøpt til pappa og venner av oss kjøpte også etter vi hadde testet den ut. Setter den på noen timer før vi legger oss og da er det 16 grader i det vi legger oss. Himmelsk. http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/klima/MPA9KWRN/matsui-aircondition-mpa9kwrn
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Vi har denne og kan ikke leve uten. Vi har kjøpt til pappa og venner av oss kjøpte også etter vi hadde testet den ut. Setter den på noen timer før vi legger oss og da er det 16 grader i det vi legger oss. Himmelsk.http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/klima/MPA9KWRN/matsui-aircondition-mpa9kwrn Hvorfor monterer dere ikke heller en varmepumpe? Samme effekt + at du får varme fra den på vinteren. Anonymous poster hash: 41a66...c58
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Hvorfor monterer dere ikke heller en varmepumpe? Samme effekt + at du får varme fra den på vinteren.Anonymous poster hash: 41a66...c58 Eeehh, en god varmepumpe koster mer enn 3000. Oppimot 20. Og hvem har varmepumpa på soverommet? Anonymous poster hash: ce60e...b31
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Den er helt sikkert ok den, men om du skal ha den på soverom så støyer den enn del da. 46DB omtrent det samme som ei stillegående oppvaskmaskin Hva vil du si er ok støynivå? Jeg sover ekstremt lett. Anonymous poster hash: a608a...b3b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Hva vil du si er ok støynivå? Jeg sover ekstremt lett. Anonymous poster hash: a608a...b3b 46 desibel er ikke særlig stille. En moderne, bedre oppvaskmaskin ligger på 40-42, og kommer du opp på 48 desibel får du en slik oppvaskmaskin det bare er anbefalt å ha om kjøkkenet ikke er en del av stuen. Jeg ville blitt gal av 46 desibel konstant surr på soverommet. Men har du ikke mulighet for å få til gjennomtrekk/luftsirkulasjon? Åpne vinduene i begge ender av loftet så det får blåst seg gjennom (myggnetting til vinduer er billig om du er plaget med insekter)? Eller kjøpe en enkel vifte? Eventuelt holde etasjen avstengt og utluftet på dagen så varmen ikke stiger opp? Generelt så er det beste rådet egentlig å bare venne seg til varmen. Billig og støyfritt. Anonymous poster hash: 0173d...213
Bjørn88 Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Hva vil du si er ok støynivå? Jeg sover ekstremt lett. Anonymous poster hash: a608a...b3b Personlig så sover jeg gjennom 120DB sirener på utsiden av rommet mitt, men vet at en del folk ikke sover like tungt som jeg gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå