Gå til innhold

Skuffet over å ikke vinne budrunde... :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min ser på hus, eller ikke bare hus men vi ser etter "huset" som vi skal bo i til vi blir gamle og grå..Og vi har funnet to hus som vi kunne se for oss at vi ville fått det fint i.. Og vi har vært med i budrunde på begge disse to og vi har vært med helt til slutt, men vi har ikke vært de som har gått seirende ut av budrunden.. Og jeg merker at det er ganske tungt for oss begge! Jeg legger så mye energi i å "flytte inn" i huset og ser for meg hvordan vi skal pusse opp, innrede og kose oss i hagen under epletærne og hvor barna våre (som ikke finnes enda..haha..) skal spille fotball.. Og det vil jeg fortsette å gjøre, hvis ikke jeg "flytter" inn etter visning, så er det ikke noe poeng å by i det hele tatt!

Jeg regner nå med at dette kan ta tid, vi har ikke ubegrensete midler og tør ikke ta for stor risiko enda, da vi ikke har to fulle inntekter før om noen år.. Så vi kommer nok til å "miste" flere potensielle drømmehjem.

Hvordan har folk håndtert slikt? Har dere noen tips og råd til meg? Og hvor lang tid tok det før dere fikk drømmehjemmet?

Anonym poster: 736ee385daceb3a643c55143f31b4c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det går over, er vel alt å si....

Det er jo en prosess som ofte innebærer noen skuffelser underveis.

For egen del så skrinlegges de planene og drømmene raskt og jeg venter til neste...

Du sier jo implisitt at dere har hele livet deres på å finne det perfekte hjem ;)

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytter også inn før og mens jeg er på visning. Hvis du virkelig ønsker å kjøpe noe innen kort tid så må du nesten begynne og se på hus som koster litt mindre enn det dere har som maks sum, ellers kommer dere til å miste hvert eneste objekt dessverre.

Vi fant ut det etter noen skuffelser, og når vi da visste at vi hadde en del å gå på klarte vi å skremme vekk alle de andre.

Anonym poster: 956e142092f0a2b0612ae6fae8ad3bab

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor i landet dere bor, men her jeg bor (Oslo) går hus gjerne MANGE 100 000 over takst i populære strøk. Da vi solgte sist, fikk vi over en million over takst. Skal man ha sjanse i slike budrunder, må man ha litt å rutte med. Jeg ville derfor sett etter noe billigere, eller ventet noen år med sparing slik at dere stiller sterkere. Jeg oppfatter at dere er ganske unge, og det er ikke nødvendigvis i etableringsfasen at man kaprer drømmehuset.

Anonym poster: 35232423af3d74dd5687b3d9ae0b5af6

Skrevet

Har hatt en nervepirrende dag, jeg vant nemlig en budrunde i dag, og fikk endelig drømmehuset :)

Men dette er runde to, det huset vi bor i nå, kjøpte vi forholdsvis rimelig, for da vi skulle ha hus sist, hadde vi ikke all verdens med penger, og ble dermed nødt til å kjøpe noe som vi kanskje ikke synes var drømmehuset, men som vi har bodd oss inn i og gjort til vårt eget.

Denne gangen når vi har sett på hus, hadde vi en del mer penger å bruke, og ting gikk mye lettere. Selv om det er veldig nervepirrende å vente mellom budene som tikker inn, mens klokka nærmer seg akseptfristen.

Så hør på da andre over her, se etter noe rimeligere, og tenk at neste gang "så" :D

Skrevet

Vi hadde flere nedturer, både i siste runde og den før der.

Men vet du hva - vi fikk drømmeboligen til slutt! Og da fikk vi dem nettopp fordi vi hadde vært gjennom flere runder før - vi visste enda bedre hva vi ville ha, hva boliger var verdt og i det hele tatt forstod mye mer av markedet.

I dag har jeg drømmehuset for meg, og det er takket være skuffelsene underveis. Og faktisk priser vi oss lykkelige for at ikke vi fikk de andre vi bød på.

Så stå på, ikke gi opp og se på det som en prosess. Det ordner seg til slutt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...