Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen som kan litt om dette kan hjelpe meg å sette sammen en kostholdsplan jeg faktisk klarer å følge. Jeg har en kroppsbygning som gjør at jeg alltid har hatt ganske store lår og stor rumpe, noe som får så vidt er greit nok, men i det siste har jeg lagt på meg en god del på magen - et område jeg aldri har hatt problemer med før. Dette gjør at jeg nesten ser gravid ut, i hvert fall på kveldene. Jeg har nå blitt flink til å trene - jogger 5 km et par ganger i uken, sykler iblant til jobb, trener styrke og går fjellturer så ofte jeg får tid. Men jeg sliter med kostholdet.

Min største synd er nok colaen, men de siste ukene har jeg vært flink til å kun drikke det i helgene. Synd nr.2 og 3 er chips og sjokoladeboller. Det er bare for godt!

Jeg ønsker en plan hvor jeg kan få kost meg i helgene, men som også er såpass ok at jeg faktisk klarer å holde meg til den i ukedagene (har prøvd lavkarbo osv, fungerte ikke for meg). Problemet mitt ligger i at det er en del matvarer jeg rett og slett ikke klarer å spise, som gjør at mange dietter ikke er ideelle for meg: ost, syrlige melkeprodukter (rømme, kesam, cottage cheese ++) og melk (kan ha det i omelett f.eks).

Syns også det er svært kjedelig å telle kalorier og måtte veie opp maten min før jeg spiser den.

Målet er å gå ned noen cm rundt mage, rumpe, lår og armer på 1 1/2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ha en diett der du vil kose deg i helgen som ikke er lavkarbo og ikke innebærer kaloritelling?

For meg høres det ut som du ikke vil nok. Kanskje litt brutalt å si det, men du må gå skikkelig inn for noe når du først skal gjøre det. Ingenting er gratis.

Jeg ser du sier du har prøvd lavkarbo. Jeg vet ikke hvilken plan du prøvde å følge da, men denne synes jeg er god: http://authoritynutrition.com/low-carb-diet-meal-plan-and-menu/

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Noe styr må du på hva du får i deg. En grei pekepinn er ca. 1500 kalorier om dagen. Skal du ned i fettprosent så må du i underskudd og da må du vite hva du putter i deg.

En grei plan er:

Frokost:

2 kokte egg med knekkebrød og skinke(270 kcal)/1,5 dl havregrøt med kanel og eplebiter(250 kcal)

Lunsj:

Kylling med salat og 30 gr brun pasta(350 kcal)

Mellom:

Frukt(100 kcal)

Middag:

200 gram kjøtt(kylling, fisk, karbonadedeig etc), 50 gram villris(tørr vare) og masse grønnsaker(500 kcal)

Dessert:

Fruktsalat(150)

Kvelds:

Omelett av 1 egg med skinke og grønnsaker(150)

1500 kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...