AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Hørt så mye forskjellig om alanya, og det meste er bare negativt... Kan man kose seg viss man bare er ute etter sol, bading og litt shopping? Anonym poster: 4a46b5a2ffea51c36be97f835c2c0dc4
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Jeg har kun vært det på strandferie, jeg hater å feste. Gikk veldig fint det. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Jeg hadde det ganske koselig i Alanya, og jeg rørte bare alkohol i form av en øl på kvelden. Men mannfolka er ekstremt pågående uansett hvor du er. Anonym poster: 1769ab39b2c133b3421ffdd61c38461b
caroprins Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 (endret) I Alanya kan du bli med en av turbåtene for en deilig dag på sjøen med lunsj og mange badestopp. På disse kan man også bli med på kveldstur og se den vakre solnedgangen. Du kan besøke borgen over byen og det røde tårnet nede ved sjøen. Du kan bli med på tur til fjell elven Dim cay. Der er det fint eller du kan sole deg på kleopatrastranden. Så kan du også gå på shopping og når sulten melder seg finne en koselig restaurant å spise på. Bli også gjerne med på Tyrkisk aften. Om du reiser med et reiseselskap så har de som regel nok av utflukter. Mange sier at Tyrkerene er innpåslitne og masete. Jeg er kvinne, godt voksen riktignok og mørkhåret da. Jeg har vært i Tyrkia flere ganger og reist endel rundt forbi. Jeg synes Tyrkerene er hyggelige folk. At de er noe masete i bazarene og butikkene er bare deres måte å handle på og dette har jeg møtt på i Tunisia( mye verre der) og ikke minst i Kina. Jeg tar det som en del av deres kultur og og vennlig neitakk med et smil hvor jeg så bare går pleier å løse den saken. Når det gjelder Tyrkiske menn og flere andre nasjonaliteter av menn så opplever de jo kvinnelige turister med en helt annen kultur en deres egne kvinner har. Jeg ser kvinner spasere fra stranden og opp i byen i bare bikini. Tenker at det hadde vært bedre for oss alle om de som gjør dette kunne heller ha kledd seg noe mer anstendig. Bikini er greit på stranden og ved bassengkanten. Når man hører om kvinner som langt utpå natten bli med tyrkere hjem etter fest for så å anmelde for voldtekt. Vel det er nok lurt å ta med seg sunt bondevett når man er ute på tur og for så vidt ellers også. Når det gjelder kveldslivet i Alanya så er det masse folk ute og spiser rundt forbi og mange som shopper og. Har ikke sett noe partyliv ute på gaten jeg da og det er jo opp til hver enkelt om de velger diskotekene eller hotellrommet sent om kveldene og nettene. Jeg tar mine forhåndsregler uansett hvor jeg er og jeg har ikke enda møtt en tyrker som jeg kan si har vært innpåsliten eller uhøflig. Det du bør være oppmerksom på i alanya er minibankene. Ikke ta ut penger i de som står løst på gaten. Velg en som er tilknyttet en bank. Vær observang på hvem som er rundt deg ved uttak. Har vært mye svindel med dette i Alanya. Om du kan så velg et hotell som veksler. Ta heller ut noen kontanter på gardermoen( selv om det er høyere kurs) evt. noen euro og veksle på hotellet etterhvert. Når det gjelder vannet så puss også tennene i flaskevann. Rørsystemet der nede er ikke bra for magen. Ta med solkrem. Reiser du om sommeren så er det VARMT. Var oppe i 45 grader i fjor sommer. Drikk masse vann og pass på saltbalansen så går det fint. Endret 6. juni 2013 av caroprins
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Jeg reiste også til Alanya for å slappe av, nyte solen og bade. Vi hadde en helt fantastisk tur dit Selvfølgelig ble det litt fest, men det er ingen problem å velge bort festingen om man vil det. Mange koselige restauranter ved havnen man kan sitte i på kveldstid, så jeg føler man har flere alternativer enn kun de spisestedene som ligger i kvartalene rundt alle utestedene. Det finnes også mange utflukter og turer man kan dra på om man ønsker en variasjon fra strand/basseng. Her kan ansatte på det hotellet dere velger å bo på helt sikkert være behjelpelige (evt. en turoperatør). Vi har allerede bestilt ny tur og skal tilbake til Alanya i september Anonymous poster hash: b7299...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå