Gå til innhold

Noen som har ender her?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vil ha en and!

Bør jeg gå til innkjøp av to stykker, så slipper de å bære ensomme?

Skal de ha et hus å sove i om natten? Hva spiser de og hva liker de når de er små?

Kan jeg la de gå rundt i hagen eller bør jeg lage en liten hage til dem når jeg ikke er hjemme, så har jeg litt kontroll over hvor de er.

Kan kattene ta dem? Naboen vår har mange katter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene mine har ender, en seks-sju stykker. To av dem er så uvenner så de må holdes på forskjellige steder, og den som da ble plassert ett annet sted kjedet seg så veldig at den måtte få noen venner der sammen med seg. Tre bor derfor i loven, og tre bor ute.

De som har ett digert netting-gjerde de er innenfor, og det er en stor dam på omlag 2 * 4 meter til dem der. Ett hus som de stenges inne i om natten, ellers flyr de sin vei eller blir tatt av rovdyr... En hauk (eller noe annet flyvende) tok en av dem i fjor sommer, og en druknet under isen i dammen i vinter så etter det har de ikke fått være ute "alene" hvis det er is over halve dammen...

De mates morgen og kveld, og nå har flere av dem lagt egg som de ligger og ruger på nå. Kullet til den ene har klekket, av 15 egg ble det seks nusselige små kyllinger, resten ble det ikke noe av....

Selv om slike ender "egentlig ikke kan fly" så klarer de det så fint som bare det! Derfor har disse endene gjerde rundt seg, og pappa har fått satt opp tre diiigre "telefonstolper" mitt i innhegningen som de har lagt fottbalmål-netting over så de ikke får flydd ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...