Gå til innhold

Laptop fra whitebox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny laptop, men er helt amøbe når det gjelder data. Bladet Hjemme-PC har kåret denne modellen fra whitebox (CL1557) til den beste for rundt 15 000 kr. Er den verdt å satse på? (Nr. 5 på siden )

Trenger den mest til surfing, tekstbehandling, men jobber også en del i PhotoShop, Illustrator og QuarkXPress. (Jobber med grafisk design)

Spiller ikke mye, og har egentlig ikke bruk for cd/dvd brenner. Det har jeg på den stasjonære.

Er det noen datakjennere her som kan vurdere denne modellen opp imot mine behov?

Videoannonse
Annonse
Gjest the imp
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor tungt QuarkXPress er. Laptopen har et veldig bra grafikk-kort og så vidt jeg kunne se et bra lydkort. Til bare tekstbehandlig og surfing er denne langt mer enn du trenger, men hvis du skal drive en del med tunge multimedieapplikasjoner også så er den jo midt i blinken.

Den har jo rimelig rå ytelse...så kanskje litt i overkant av hva du egentlig trenger? Men prisen var jo sympatisk da og det er jo en pc som ikke blir utdatert så fort.

Hmm, nå fikk jeg jo enda mer lyst på laptop.

Skrevet

Synes mulignes 512MB DDR RAM(1dimm 333MHz) er på grensen til hva du trenger! Minimums grense, da du jobber med grafikk. Det sikkert mange og tunge filer du lager, og du MÅ ha mye RAM samt en rask prosessor...

Til slikt arbeid ville jeg valgt en stasjonær PC (istedet for en laptop) for det er billigere og mye lettere å oppgradere PC'en etter framtidige behov...

Skrevet

Tror ikke QuarkXPress er så tungt, men litt mer avansert bruk av PhotoShop vil nok kreve en maskin med god ytelse.

Jeg har kjempelyst til å kjøpe meg en laptop, men har egentlig ikke råd... :sjenert: Godt at den ikke utdateres så fort - så kan jeg trøste meg med det og kjøpe den likevel!

Jeg har jo en stasjonær pc i tillegg, så de aller tyngste oppgavene kan jeg utføre der...Laptopen er mest for moro skyld... :wink:

*lete febrilsk etter påskudd for å kjøpe*

Gjest the imp
Skrevet

For å si det sånn, laptopen du har lyst til å kjøpe er bedre enn min stasjonære (bedre grafikk-kort og prosessor) og jeg har ingen problemer med å kjøre brukbart tung grafikk. Tror nok 512 MB ram holder dersom det tyngste du skal kjøre er heavy Photoshop. Jeg har sittet og redigert film på min pc uten noen problemer med 512 MB ram så jeg mener det burde gå. (Fortsatt uten å kjenne til QuarkXPress) Jeg hadde uten tvil kjøpt laptop-en hvis jeg hadde hatt pengene på konto selv om jeg ikke virkelig trenger den.

Gjest Madame Sparkly, II
Skrevet

Et lite spørsmål...Inne på Whitebox sine sider kommer prisen opp uten moms når jeg trykker på knappen for bestilling. Skal jeg ikke betale moms, da? Eller hvordan funker det? :klø:

Skrevet

Momsen kommer i tillegg, momsfritt er vel bedrifter? :roll:

Det står:

Pris: 14700,- eks.mva (18228,- ink.mva)
feks.. (Fikk ikke helt med meg hvilken laptop du skulle ha.. Hvorfor det står slik vet jeg ikke, men jeg er nesten sikker på at du betaler moms..
Gjest MS, II
Skrevet

Det var det jeg trodde også, men når jeg klikker på "Bestill", så kommer prisen opp i feltet nederst på siden, og da står prisen uten moms...

Altså:

Totalsum: 10800

Men de legger vel til momsen senere, sikkert?

Skrevet

Ja, jeg klikket også på bestill og fikk det opp slik, synes det var litt merkelig.. Men tror nok de legger den til senere.. I så fall er det jo noe misvisende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...