Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #1 Skrevet 10. april 2004 Hva synes dere om dette? Skjærtorsdag snakket jeg med en venninde på telefonen. Hun sa at datteren var veldig syk, hadde vært hos legevakt 2 ganger, og fått diagnosen skarlagensfeber samme dag. Det virket som hun var var døden nær, og hun sa hun hadde vært livredd osv. Fredag snakket vi igjen, og da sa hun at hun var helt fin nå. Hun ville komme på besøk til meg. (Vi har døtre på samme alder.) Jeg sa selvfølgelig med en gang. Det er jo bare koselig, men så tenkte jeg på smitten. Har hørt det er svært smittsomt minst 2 dgr etter påbegynt kur. Jeg sa derfor at jeg var redd smitte p.g.a at jeg skal holde konfirmasjon om 2 uker, og ba dem komme en annen dag. Har dårlig samvittighe. Hva mener dere?
Gjest Tex Skrevet 10. april 2004 #2 Skrevet 10. april 2004 Barna først. Venninder etterpå. Du gjør rett ved å si at du ikke ønsker besøk, syns jeg.
Brunhilde Skrevet 10. april 2004 #3 Skrevet 10. april 2004 Jeg syns det var veldig ubetenksomt av venninnen din. Nei, ta hensyn til eget barn, du - besøk kan du få senere!
Gjest 1111 Skrevet 10. april 2004 #4 Skrevet 10. april 2004 Ikke ha dårlig samvittighet, du gjorde det rette.
Gjest Embla s Skrevet 10. april 2004 #5 Skrevet 10. april 2004 Enig med de andre. Jeg er vant til at hvis noen har vært syke, så spør de om jeg virkelig vil ha besøk (på grunn av smittefare) og at de også har full forståelse hvis jeg avstår.
Rakel Skrevet 10. april 2004 #6 Skrevet 10. april 2004 Vel, hun ringte i dag og spurte om hun kunne komme eller hvor lenge hun skulle vente... Nå var det jo gått 2 dager, så..,sa hun. Smittefaren er vel forbi, så jeg sa de kunne komme på middag. Men mens vi snakker roper datteren på hjelp. Hun sier hun må gå og hjelpe for hun har diare..............? Ja,ja, sånn var det... .. Jeg skal skrive på komfsanger og hente noen på flyplassen, men det var ikke noe problem. Hun kunne passe ungene imens... Har til og med kjøpt gave til datteren min som hadde bursdag like før påsken. Jeg vet hun er ensom, kjeder seg, så jeg får dårlig samvittighet av den grunn også. Hun er jo så snill.......forstår..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå