Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Merker at jeg er ganske frustrert for tiden. Jeg har en kjæreste (vi er begge i slutten av 30-åra) som jobber skift, slik at han jobber tre uker og har fri tre uker. Han bor et stykke fra meg, i en liten leilighet. Når han har fri, er han gjerne hos meg i disse ukene. Jeg har vanlig dagjobb, og fri i helgene. Jeg har enebolig og stor hage. Det som irriterer meg, er at han ikke gjør noe som helst når jeg er på jobb. Jeg kommer hjem i fire-tida, da har han ikke gjort noenting, knapt nok fått i seg frokost. Eneste han gjør, er å sette på kaffe. Ingen middag, han handler aldri, ingen rydding. Enten sitter han på dataen, eller ligger ute og soler seg. Forrige gang han var her, trengte plenen sårt og klippes. Siste kvelden, etter at jeg hadde tatt endel av den, fant han ut at han skulle klippe. Han jobbet i en halvtime, men så orket han ikke mer, fordi han syns plenen var for lang! Nå er han dratt, og jeg jobber for harde livet med å få hagen på stell. Jeg skriver meldinger om at jeg holder på ute, og får svar som "ok, kos deg ute i sola! " Merker det provoserer, det er ikke kos å holde på sånn, men det må jo gjøres. Har prøvd å ta det opp med ham før, men han har ikke noe driv! Når han er hos meg så lenge av gangen, er det ikke da rimelig at han gjør litt, og handler inn litt mat?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Jo det er mer enn rimelig. Men hvis han ikke vil.. har du snakket skikkelig med ham om dette? Det må du gjøre. Og hvis det medfører surmulig, krangel og at han stikker hjem til seg selv. Da vet du at du har feil mann... (Jeg hadde flippet for lenge siden altså..)
Manolo Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Nå har du jo fått en forsmak på hvordan det blir å bo sammen med han Jeg synes ikke du kan forvente at han gjør hagearbeid når han er på besøk hos deg, men hadde han vært en skikkelig fyr, så ville han gjort det likevel 4
Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Nå har du jo fått en forsmak på hvordan det blir å bo sammen med han Jeg synes ikke du kan forvente at han gjør hagearbeid når han er på besøk hos deg, men hadde han vært en skikkelig fyr, så ville han gjort det likevel Men hva kan jeg forvente da? Noe bør han vel bidra med, når han er her i flere uker?
Neket Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Du kan spørre ham pent om han gidder gjøre konkrete ting som du ellers må gjøre etter jobb. Slik at dere får mer kvalitetstid sammen *smiskeblunkesmilefjes*
Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Jeg har spurt ham om han kunne henge ut ei vask en gang. Da hadde han kasta klærne over stativet, uten å feste dem, så halvparten hadde falt ned, og resten lå i klumper som ikke ble tørre. Djises... Begynner igrunn å tvile litt på ham. Burde man ikke hjelpe hverandre litt når man tilbringer så mye tid sammen? Syns det er rart at det blir karakterisert som "besøk" når vi har vært i et forhold så lenge.
Zzyzx Skrevet 5. juni 2013 #7 Skrevet 5. juni 2013 Høres ikke bra ut, altså. De aller fleste har greie antenner på når man går over fra å være bare på besøk til å føle at man bør bidra til husholdningen. Både i form av husarbeid og matinnkjøp. Seriøst, betaler du all maten selv når han er der? Spørs om denne mannen noensinne har hatt ansvar for hus og hjem hvis han ikke en gang klarer å henge opp klær. Nei, skeptisk... 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #8 Skrevet 5. juni 2013 Jeg synes han virker sløv - og dette er jo en voksen mann som burde vite bedre. Jeg er selv oftere hos kjæresten min enn han hos meg, og selv om jeg er på "besøk" bidrar jeg jo - vi deler på mat- og alkoholinnkjøp, jeg tar oppvasken, hjelper til å lage mat, setter på kaffen, gjør litt småting... Hadde jeg vært der lengre enn en helg av gangen ville jeg gjort enda mer, spesielt om jeg hadde hatt fri... Ta det opp med ham, og om du ikke ser noen forandring tror jeg ganske sikkert du kommer til å bli drittlei av hvor tafatt han er. Anonym poster: a5645828335775f42339cbcfdda09a2e 2
Cata Skrevet 5. juni 2013 #9 Skrevet 5. juni 2013 Synes vel ikke automatisk han bør klippe plenen din, så lenge dere ikke bor fast sammen, men han bør absolutt være med på å spleise på, handle og lage mat i de periodene han er der. Og ta oppvasken, for den del. Heller ikke urimelig om han tar en runde med støvsuger eller mopp de ukene han er hos deg. 1
Gamerfrue Skrevet 5. juni 2013 #10 Skrevet 5. juni 2013 du kan jo prøve å fortelle det med en vitenskapelig vri: menn som gjør mer husarbeid både får mer sex av dama (fordi hun får mer overskudd og tennes av en mann som tar i et tak), og får selv lyst på mer sex. Gotta love science.
Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2013 #11 Skrevet 5. juni 2013 du kan jo prøve å fortelle det med en vitenskapelig vri: menn som gjør mer husarbeid både får mer sex av dama (fordi hun får mer overskudd og tennes av en mann som tar i et tak), og får selv lyst på mer sex. Gotta love science. Det der har jeg faktisk forsøkt å forklare, for jeg fungerer på den måten. Han kan overhode ikke forstå at slikt kan ha noen sammenheng. Han tar ikke noe initiativ til sex heller, det er det meg som må, fordi han visstnok er for sjenert. Men klage hvis jeg ikke tar nok initiativ, DET kan han. Egentlig er han kun god på å drikke. Uff. Han sier han er så fryktelig glad i meg. Hvorfor vil han ikke da forsøke å gjøre noe med den tiltaksløsheten?
Gjest Murica Skrevet 5. juni 2013 #12 Skrevet 5. juni 2013 du kan jo prøve å fortelle det med en vitenskapelig vri: menn som gjør mer husarbeid både får mer sex av dama (fordi hun får mer overskudd og tennes av en mann som tar i et tak), og får selv lyst på mer sex. Gotta love science. Var ikke det motsatte nettopp bevist? Hjem hvor menn og kvinner er likestile har mindre sex enn hjem der kvinner tar mer av husarbeidet.
Gjest Gjest TS Skrevet 5. juni 2013 #13 Skrevet 5. juni 2013 Var ikke det motsatte nettopp bevist? Hjem hvor menn og kvinner er likestile har mindre sex enn hjem der kvinner tar mer av husarbeidet. Jeg får ihvertfall ikke lyst til å hive meg over ham og ha vill sex når jeg kommer sliten hjem fra jobb, til rotete hus, ingen mat, og til en type som knapt nok har klart å komme seg opp innen klokka fire...Merker at det sitter litt langt inne da, asså....
Gjest gjest Skrevet 5. juni 2013 #14 Skrevet 5. juni 2013 Man trenger forøvrig ikke være helt likestilte for min del. Men om han ikke klarer å gjøre hverken såkalte manns- eller kvinneoppgaver, da er det nokså håpløst.
Zess Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Jeg synes ikke du kan forvente at han gjør hagearbeid når han er på besøk hos deg, men hadde han vært en skikkelig fyr, så ville han gjort det likevel Men hva kan jeg forvente da? Noe bør han vel bidra med, når han er her i flere uker? Synes absolutt du kan forvente at han klipper plenen all den tid han tydeligvis er så glad i å bruke den til å ligge og sole seg på. Du har ikke noe annet valg enn å snakke med ham og kreve at han skjerper seg. Antagelig ender det i en krangel, men du kan jo ikke la være å si noe, for dette kan du ikke leve med. 1
Gjest Murica Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Man trenger forøvrig ikke være helt likestilte for min del. Men om han ikke klarer å gjøre hverken såkalte manns- eller kvinneoppgaver, da er det nokså håpløst. Er forsåvidt veldig enig, etter land arbeidsdag, vasking, klessvask, rydding og matlaging så er sex noe av det siste jeg vil ha. Men her er artikkelen: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/jamstallda-par-har-mindre-sex/
Gjest Skrevet 6. juni 2013 #17 Skrevet 6. juni 2013 Det der har jeg faktisk forsøkt å forklare, for jeg fungerer på den måten. Han kan overhode ikke forstå at slikt kan ha noen sammenheng. Han tar ikke noe initiativ til sex heller, det er det meg som må, fordi han visstnok er for sjenert. Men klage hvis jeg ikke tar nok initiativ, DET kan han. Egentlig er han kun god på å drikke. Uff. Han sier han er så fryktelig glad i meg. Hvorfor vil han ikke da forsøke å gjøre noe med den tiltaksløsheten? Så, gjennomført initsiativløs, men forventer oppvartning. Antagelig er denne egenskapen dypt fastgrodd hos han. Ikke regn med en forandring. Og så drikker han, som du sier; det eneste han er god på. Hva vil du egentlig med denne mannen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå