Gå til innhold

Legen tar meg ikke på alvor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette er hun som har laget mange av hodepine trådene her inne.

Jeg var til legen i dag, og jeg er enda mer bekymret nå.

Jeg har konstant hodepine hver dag, som har forverret seg utrolig mye de siste dagene, så jeg har tatt 4 paracet på 7 dager. Har blitt så forverret at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har en stor kul oppi hodet, og mange småkuler. Den største kulen er så vond å ta på osv at jeg ikke kan sitte med hodet bak i en stol, eller ligge vanlig med hodet på en pute. Den er veldig vond.

Har lukt hallusinasjoner (lukter røyk som IKKE er der), øresus konstant i venstre øre (blåsing + høyfrekvent lyd), tetthet i øret, svimmel, kvalm, synsforstyrrelser (ting flyter opp og ned, altså døra f.eks blir trekt ned mot gulvet, ser regnbuefarger når jeg blunker, svartner for øyet når jeg holder foran det andre, har flytere (mouches volantes), ser blinkende stjerner osv) og har dårlig syn 0.75 nærsynt + 0.50 skjeve hornhinner. Jeg føler meg konstant syk, hele tiden. Har mye skjelvinger, og vondt i ene armen osv og prikkinger og sånt.

For det første, spurte jeg ca 10 ganger om hvorfor jeg luktet røyk som ikke var der, og hun svarte IKKE; og begynte bare å snakke om andre ting.

For det andre, fikk jeg jeg IKKE MR eller CT, enda hodepinen er om morgenen, hele dagen, blir forverret utover dagen, varierer hvor den sitter og hvor vond den er, har hatt den i flere måneder. BAre at den har blitt forverret siste uken, veldig forverret. Hadde jeg bare kunne fått MR eller CT, hadde alt vært fint, men neida får INGENTING.

Jeg er hypokonder/har helseangst så jeg er 100% sikker på at dette er hjernesvulst. Jeg har alle symptomene, og hun gjør ikke en dritt. Holder på å gråte meg i hjel, og har faktisk tenkt å begynne å planlegge min egen begravelse. Er bare 16 år, men har hørt om episoder der folk har hatt svulst og fått høre at det er migrene fordi de IKKE har fått tatt MR osv også har det blitt for sent. Jeg hadde ikke migrene.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg få en annen legetime, fort? Til en ANNEN lege? Kan jeg egentlig få MR eller CT? Skjønner ingenting? Holder på å drukne i tårene mine vet ikke hva jeg skal gjøre lengere, det er legen sin feil om jeg dør.

Anonym poster: 4176b3123a86542e3de16ccb62a7ffea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klem:

Anonym poster: bcbcb61fcaf4a6317f571f92e7774c4b

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette er hun som har laget mange av hodepine trådene her inne.

Jeg var til legen i dag, og jeg er enda mer bekymret nå.

har dårlig syn 0.75 nærsynt + 0.50 skjeve hornhinner.

Jeg er hypokonder/har helseangst så jeg er 100% sikker på at dette er hjernesvulst. Jeg har alle symptomene, og hun gjør ikke en dritt. Holder på å gråte meg i hjel, og har faktisk tenkt å begynne å planlegge min egen begravelse. Er bare 16 år, men har hørt om episoder der folk har hatt svulst og fått høre at det er migrene fordi de IKKE har fått tatt MR osv også har det blitt for sent. Jeg hadde ikke migrene.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg få en annen legetime, fort? Til en ANNEN lege? Kan jeg egentlig få MR eller CT? Skjønner ingenting? Holder på å drukne i tårene mine vet ikke hva jeg skal gjøre lengere, det er legen sin feil om jeg dør.

Anonym poster: 4176b3123a86542e3de16ccb62a7ffea

Du er hypkonder. +0.5 i "dårlig" syn som du kaller det er nesten helt perfekt syn.

Får du ikke dårlig samvittighet av at folk som faktisk er syke må vente lengre i kø pga tullet ditt?

Anonym poster: 6f5acab009e2396e481d6f58fc9b5c1b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du er hypkonder. +0.5 i "dårlig" syn som du kaller det er nesten helt perfekt syn.

Får du ikke dårlig samvittighet av at folk som faktisk er syke må vente lengre i kø pga tullet ditt?

0.75 i nærsynhet og 0.50 i skjeve hornhinner.

Anonym poster: 852fd2bcdfdb6ead3ce008bfffa32aac

AnonymBruker
Skrevet

0.75 i nærsynhet og 0.50 i skjeve hornhinner.

Jeg har også skjeve hornhinner så sutringa om dårlig syn må du laaaangt lengre ut på landet. Det er bare å bruke briller/linser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også skjeve hornhinner så sutringa om dårlig syn må du laaaangt lengre ut på landet. Det er bare å bruke briller/linser.

Har ikke sutret bare nevnte det.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva sier foreldrene dine? Hvis foreldrene dine er like bekrymret og du blir avfeid av legen regner jeg med de tar affære?

Og hva sa egentlig legen din? Jeg regner med hun ga deg noen svar, selv om det ikke var de svarene du ønsket.

Gjest miora
Skrevet

Men hva sa legen i løpet av tiden du var der? Ser du sier h*n ikke henviste deg noe sted, men legen må vel ha sagt noe.

Gjest Blomst83
Skrevet

Du har ikke vudert å spørre om en henvising til din lokale poliklinikk(BUP)? Du sier jo selv at du er hypokonder og har helseangst. Mener ikke å være frekk her.Det er bare godt ment :)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Bytt lege og få foreldrene dine med deg.

Gjest Popoki
Skrevet

Hva sier foreldrene dine? Hvis foreldrene dine er like bekrymret og du blir avfeid av legen regner jeg med de tar affære?

Og hva sa egentlig legen din? Jeg regner med hun ga deg noen svar, selv om det ikke var de svarene du ønsket.

At det var fordi jeg ikke brukte linser/briller, og at jeg måtte sove mer og sitte mindre på pcen.
AnonymBruker
Skrevet

At det var fordi jeg ikke brukte linser/briller, og at jeg måtte sove mer og sitte mindre på pcen.

Legen har 100% rett. Du kan ikke på fullt alvor spamme ned KG med sutreåder over hodepinne, og at du "har hjernesvulst" når du faktisk bare er for lat til å bruke briller/linser når du har skjeve hornhinner. Jeg har skjeve hornhinner og får umiddelbart vondt i hodet hvis jeg ikke bruker briller/linser.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får størsteparten av de symptomene der om jeg sitter for lenge på pc`n, ikke bruker brillene/linsene mine, og ikke sover nok.

Anonym poster: 900d15c78dfc63eee8fe0427c406296c

• Liker 3
Gjest Popoki
Skrevet

Legen har 100% rett. Du kan ikke på fullt alvor spamme ned KG med sutreåder over hodepinne, og at du "har hjernesvulst" når du faktisk bare er for lat til å bruke briller/linser når du har skjeve hornhinner. Jeg har skjeve hornhinner og får umiddelbart vondt i hodet hvis jeg ikke bruker briller/linser.

Har du kuler i hodet da? Og de andre symptomene?
Skrevet

Hvis du er hypokonder, er det STOR sjanse for at du egentlig ikke har alle de symptomene du tror du har. Men at du er redd, og kjenner litt ekstra etter. Hvis du også sitter og leser om hjernesvulst og symptomer på det er det enda lettere for deg å innbille deg at du kjenner de og de plagene, for da vet du mer hva du skal kjenne etter.

Så hvis legen vet at du er hypokonder, eller merket det tydelig på deg, så er det ikke noe rart at du ikke fikk henvisning til videre undersøkelser. Sånt er kjempedyrt, og de "kaster det ikke vekk" på folk som bare er hypokonder og trenger litt beroligelse. Hun burde heller henvist deg til noen du kan snakke med om angsten din.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme synsfeil som deg tidligere og slet veldig med hodepine. Fikk meg briller, og etter at øynene mine hadde vendt seg til dem forsvant hodepinen. Tok vel et par uker. Legen har rett, skaff deg briller og jobb med søvnkvaliteten så blir det nok bedre.

Anonym poster: aab44d846b380d4442fc5caa3a8d7445

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du kuler i hodet da? Og de andre symptomene?

Nei, men det har ikke du heller. Hadde du virkelig hatt kuler i hodet på legetimen, slik du PÅSTÅR, ville legen henvist deg istedenfor avfeid deg.

Dessuten har du holdt på i månedsvis med de samme trådene, samme stavfeilene, samme påstandene om hjernesvulst og du har nevnt at du har byttet lege gjentatte ganger.

Og dessuten hvorfor bruker du ikke briller/linser når du har så dårlig syn som du bekymrer deg for?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier foreldrene dine?

Anonym poster: 885481f01980b5d0ee7318e843c813ed

Skrevet

Hva mener du med at du har kuler i hodet? Man kan ikke kjenne en hjernesvulst på utsiden såvidt jeg vet.. Hvis du kan kjenne at du har hevelse på hodet så må du vel kunne vise legen det så hun kan kjenne? Har du kanskje slått hodet? Det er veldig dumt å lese om symptomer på alvorlige ting hvis man er hypokonder, det gjør at man kan få symptomene uten at det er noe sykdom bak, en slags placebo-effekt. Det er ikke uvanlig, psyken kan gjøre mye rart! Jeg synes legen burde henvist deg til en psykiater eller psykolog, samt tatt blodprøver for div. ting som jernmangel og sånt, som også kan gi hodepine.

AnonymBruker
Skrevet

Kulene i hodet ditt kan være ujevn hodeskalle eller (mest sannsynlig) cyster, vonde, men ikke farlige.

Anonym poster: 900d15c78dfc63eee8fe0427c406296c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...