Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer i rundt 1 år, og kjæreste i 2 år. Vi er virkelig soulmates, kan si alt til hverandre, og er sammen hver eneste dag. Når vi er med andre savner vi hverandre, og vi er hverandres beste venner! Det høres klissete ut, men han er virkelig min store kjærlighet. jeg er 26, han er 28. Vi har gått gjennom masse tøffe ting sammen, noe som bare bringer oss nærmere hverandre.

Han har siden vi ble sammen sagt at vi skal gifte oss tidlig. Det siste året har han sagt det nesten ukentlig, og at han gleder seg. Jeg har sagt jeg vil gifte meg før vi får barn, og han har lyst på barn innen 3 år. Så da håper jo jeg at han skal fri i sommer, for at vi kan gifte oss neste sommer, ikke sant?

Nå har nettop søsteren hans forlovet seg. De skal ikke gifte seg før om 3 år, men jeg føler alikevel det blir "dumt" å gjøre det rett etter dem. Føler liksom vi bare "hermer", at det virker som jeg har "mast" meg til det.. Søsteren hans ville egentlig ikke gifte seg sånn kjempemasse, men hun sa det var koslig. Det irriterer meg at hun ble fridd til først, for jeg vil virkelig gifte meg med sambo neste år! Det er ingenting jeg heller vil..

Så når jeg spør han om det blir bryllup til neste år (hvis det ikke blir da vil jeg heller lage barn til jul og heller ta bryllupet etter en stund) sier han bare at han vil ikke si det, at det skal være en overraskelse. Jeg vill IKKE fri, og får heller ikke lov. Han vil overraske meg.

Kjenner jeg er så skuffet,for jeg trodde vi skulle forlove oss først .. Jeg vet mange sikkert sier jeg er idiotisk nå, men jeg kan ikke for det.. Er det lov å være skuffet? Jeg føler etter ALT vi har vært gjennom (har opplevd mye tøft) så trenger jeg "bekreftelsen" på at han vil gifte seg med meg. Selv om han sier det,så trenger jeg å virkelig se det, og å gifte meg med han. Jeg tenker at man vet aldri hva som kan skje (har opplevd flere nære dødsfall) og jeg vil gripe dagen og gjøre det NÅ, for å vise at vi elsker hverandre..Han nekter å si meg om det blir i år, neste år, eller om tre år.. Hva gjør jeg nå?? Skal nevnes at jeg liker å ha kontrollen, og har egentlug en "plan" i hodet mitt at det blir bryllup nesteår, og baby neste høst..

Tanker om dette? Setter stor pris på innspill her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt klar lov å bli skuffet.

Men jeg forstår ikke hvorfor det betyr så mye hva andre gjør, og når de gjør det. Å gifte seg er ikke å herme etter andre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Dere har opplevd mye tøft. Var det en av dere som brakk en negl? Kan ikke vært store greiene hvis man skal dømme ut fra dette innlegget....

Get a grip, people have real problems.

Anonym poster: f4f11740ac8c3ed3b441e6db64f1e3f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

å gifte seg etter 3 år er en evighet så jeg hadde ikke akkurat brydd meg om det?

Dere er vel gift før de uansett...

synes du overreagerer.

Anonym poster: 7012c39b17e6c2b25fe4cbcfc2fee1f5

• Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

Dere har opplevd mye tøft. Var det en av dere som brakk en negl? Kan ikke vært store greiene hvis man skal dømme ut fra dette innlegget....

FY søren så frekk du er!! ts skriver hun har opplevd nære dødsfall, kan det KANSKJE ha noe med dette å gjøre? kjenner jeg blir oppgitt!

Ts; du har lov å være skuffet. Si til ham at det er noe du virkelig ønsker,så skal du se på at han overrasker deg når du minst venter det!

Skrevet

å gifte seg etter 3 år er en evighet så jeg hadde ikke akkurat brydd meg om det?

Dere er vel gift før de uansett...

synes du overreagerer.

Anonym poster: 7012c39b17e6c2b25fe4cbcfc2fee1f5

Enig med AB, det kan være dere er gift før det har gått 3 år! men hvorfor skal de forlove seg hvis de ikke skal gifte seg enda?

Skrevet

Du er skuffa fordi søstera hans tilfeldigvis ble fridd til før deg? Deres forhold har da ingenting å gjøre med hennes forhold?

Hva ER det med alle kvinnfolkene her inne som er så sure for at mannfolka ikke frir?! Hvis det er så utrolig viktig å bli forlova/gift innen et visst tidspunkt, så gjør det selv!

Skrevet

Kan jo hende han planlegger å fri til deg snart da, siden han sier han vil overaske deg :) Du får vente å se, og det virker som han vet godt at du ønsker å gifte deg og det neste år. Stol på typen din, og gled deg til en fin overraskelse han kanskje planlegger. Hvis det er vanskelig for deg, kan du jo bare fortelle han hva du føler, akkurat det du fortalte oss her på KG for eksempel ;)

klem

Skrevet

Ts her!

Tusen takk til dere som har gode svar. Til deg AB som skrev det om neglen, du burde skjemmes. Tenk å skrive noe slik til en person. Du aner ikke hva vi har gått igjennom.

Jeg har sagt akkurat det jeg skrev her til sambo, og han er klar over det.. Har dere noen råd for å lirke ut av ham om det blir til neste år? Dersom det ikke blir til nesteår har jeg lyst å slutte på ppillene snart, slik at vi kan få barn til nesteår istedet.. Dersom vi ikke gifter oss neste år vil jeg ikke vente med barn. Grunnen til at vi venter er fordi jeg vil gifte meg før, men jeg vil ikke vente i 2 år på barn dersom vi ikke skal gifte oss. Er det en måte jeg kan få det ut av han? Han nekter å svare på hvilket år det blir..

Er jeg urimelig? Huff, jeg føler meg så tragisk akkurat nå..

AnonymBruker
Skrevet

Get a grip, people have real problems.

Anonym poster: f4f11740ac8c3ed3b441e6db64f1e3f8

Hear hear

Anonym poster: a8844b0898b2f178b769185d97af3efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Tusen takk til dere som har gode svar. Til deg AB som skrev det om neglen, du burde skjemmes. Tenk å skrive noe slik til en person. Du aner ikke hva vi har gått igjennom.

Jeg har sagt akkurat det jeg skrev her til sambo, og han er klar over det.. Har dere noen råd for å lirke ut av ham om det blir til neste år? Dersom det ikke blir til nesteår har jeg lyst å slutte på ppillene snart, slik at vi kan få barn til nesteår istedet.. Dersom vi ikke gifter oss neste år vil jeg ikke vente med barn. Grunnen til at vi venter er fordi jeg vil gifte meg før, men jeg vil ikke vente i 2 år på barn dersom vi ikke skal gifte oss. Er det en måte jeg kan få det ut av han? Han nekter å svare på hvilket år det blir..

Er jeg urimelig? Huff, jeg føler meg så tragisk akkurat nå..

Du er tragisk.

Anonym poster: a8844b0898b2f178b769185d97af3efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så kan vi heller Lage barn? Hva i alle dager? Tror du barn er noe som kommer akkurat når man vil, i en timeplanlagt virkelighet?

Hva om dere (gud forby) ikke kan få barn? Jeg mistet mannen min, vi rakk ikke å få barn. Kanskje jeg ikke rekker å få barn nå. Man kan ikke planlegge livet i detalj. Pust med magen, gi ham den tiden han trenger, dere er to i forholdet. Og gjør det dere skal når det passer dere, og ikke omgivelsene.

Anonym poster: e694c99ee78147e3bd99ebe8b632897e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

er det ikke best å bli overrasket?

kansje taktikken hans er å få deg mest mulig frustrert og irritert på at han ikke vil si når det skjer. og akkurat når du bare ikke orker mer av at haan ikke sier noe så frir han til deg...

Anonym poster: 5297730e31e690fa928ac85335123ff6

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dette hastverket, han har sagt han vil gifte seg med deg, han vil det skal komme som en overraskelse, etter mer du maser jo lenger drøyer han med å fri. Ro deg ned, slutt å stress, ellers er det ikke sikkert det blir noe bryllup idet hele tatt

Anonym poster: 9c8ef51bc0a03d8dbbf34e042680da7e

• Liker 1
Skrevet

Så kan vi heller Lage barn? Hva i alle dager? Tror du barn er noe som kommer akkurat når man vil, i en timeplanlagt virkelighet?

Hva om dere (gud forby) ikke kan få barn? Jeg mistet mannen min, vi rakk ikke å få barn. Kanskje jeg ikke rekker å få barn nå. Man kan ikke planlegge livet i detalj. Pust med magen, gi ham den tiden han trenger, dere er to i forholdet. Og gjør det dere skal når det passer dere, og ikke omgivelsene.

Anonym poster: e694c99ee78147e3bd99ebe8b632897e

Kondolerer så masse.. Det er pga slike ting, nære dødsfall, at jeg vil gripe dagen og gifte meg snarest mulig. Det er som du sier, man vet aldri.

Ts

Gjest Nefertiti.
Skrevet

Hva ER det med alle kvinnfolkene her inne som er så sure for at mannfolka ikke frir?! Hvis det er så utrolig viktig å bli forlova/gift innen et visst tidspunkt, så gjør det selv!

Enig med deg!

Jeg vill IKKE fri, og får heller ikke lov. .

.... Men ts får ikke lov... :klaske:

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Fra en manns perspektiv.... dersom du "maser" eller snakker om at han bør fri til deg, gjør han det stikk motsatte, altså venter med det. Ingen menn liker å bli fortalt hva og når de skal gjøre noe. La fyren fri til deg når han ønsker det. Det er jo det man vil ? At det skal være av de riktige grunnenen og at du ikke tvinger han til det ?

Gjest Coolaid
Skrevet

..det er forøvrig ikke noe i veien med å snakke om hva dere ønsker med forholdet og felles fremtid :)

AnonymBruker
Skrevet

Wow. Bare.. Wow.

Ja, det er ganske ufint når dere går rundt med forskjellige utsikter på fremtiden. Dette er ting som kan snakkes om, når enn egentlig, er bare å lufte tanken, så vet man hvor man står. Det har blitt prøvd tenker du nå, men har det egentlig det?

Du nevner han sier det ukentlig nå, og har gjort det i ett helt år ? Dette er jo ikke å snakke, det er jo ingenting annet å repetere seg selv. Det betyr jo ingen verdens ting.

Hva med en inkluderende samtale med begges syn på hvordan man vil ha livet sitt, sammen ?

Det er vel ikke så uvanlig å ta en sånn samtale i blant ? Spesielt etter at det har skjedd så mye tøft, som du sier, og uavhengig av hva - tøft - og egentlig. Det er mye som kan forandre ens perspektiv etter hvert som tider snurrer og går. Eller hva?

Anonym poster: 727a7a33e44d06b96073a4b3e5b93386

Skrevet

Wow. Bare.. Wow.

Ja, det er ganske ufint når dere går rundt med forskjellige utsikter på fremtiden. Dette er ting som kan snakkes om, når enn egentlig, er bare å lufte tanken, så vet man hvor man står. Det har blitt prøvd tenker du nå, men har det egentlig det?

Du nevner han sier det ukentlig nå, og har gjort det i ett helt år ? Dette er jo ikke å snakke, det er jo ingenting annet å repetere seg selv. Det betyr jo ingen verdens ting.

Hva med en inkluderende samtale med begges syn på hvordan man vil ha livet sitt, sammen ?

Det er vel ikke så uvanlig å ta en sånn samtale i blant ? Spesielt etter at det har skjedd så mye tøft, som du sier, og uavhengig av hva - tøft - og egentlig. Det er mye som kan forandre ens perspektiv etter hvert som tider snurrer og går. Eller hva?

Anonym poster: 727a7a33e44d06b96073a4b3e5b93386

Ts her. Det har vi hatt. Flere ganger. Han sier hvor mye han elsker meg,og vil gifte seg, men nekter altså å gi meg et tegn på når. Ikke årstall en gang.. Fordi det skal være en stooor overraskelse :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...