Gå til innhold

Klikke/kneppelyd når jeg svelger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i noen dager nå lagt merke til at det kommer en lyd fra halsen (strupehodet tror jeg) når jeg svelger. Høres ut som det er brusk som "treffer" noe på en måte.. Det kommer bare når jeg lener hodet litt framover.. Sitter jeg rett opp og ned med hodet lent opp, hører jeg ingenting.. Noen som har noe lignende, vet hva det kan være?

Anonym poster: 46945c238643c0fca64338ba23334cd9

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg er helt vanlig og ikke noe farlig. Jeg gjør det selv av og til og det er ikke noe jeg har tenkt noe spesielt over.

Anonym poster: ce7c18eb0a7671f81bbf9382d2bd86e0

Skrevet

Det kan være tungebenet du kjenner. Særlig hvis du er litt sår i halsen eller er litt forkjølet. Det er ikke farlig i det hele tatt, selv om det kan føles litt ekkelt. Jeg har det sånn hver gang jeg blir litt småforkjølet med litt halsvondt.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har hatt sånn hele livet. Ikke noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det , men inni ørene når jeg svelger eller gjesper. Har alltid hatt det trur jeg. Jeg tok det opp med en ØNH-spesialist for et par år siden, jeg var hos han pga noe annet med ørene, og hans at det er normalt men ikke alle har det. Jeg husker ikke hva det er men det har med øretrompetene å gjøre mener jeg, de åpner og lukker seg når vi svelger og gjesper.

Anonym poster: 598e3c36c28cf125e623a06885f5110b

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Takk for svar! Men rart at det bare plutselig kom da? Har aldri lagt merke til den lyden før..

Anonym poster: 46945c238643c0fca64338ba23334cd9

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har også slik klikkelyd fra halsen når jeg svelger. Hos meg kom det plutselig en dag, og dette er over et år siden nå. Har problemet ennå, og ble utredet med både MR og CT av halsen. Det ble ikke funnet noe på undersøkelsene, og må vel bare slå meg til ro med at dette er noe som har kommet for å bli. Hos meg forsvinner forresten klikkingen helt hvis jeg dreier hodet mot venstre og svelger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...