Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby som ikke vil ligge for seg selv i det heletatt, må bæres rundt, ellers er det skriking hele tiden.. Nå har jeg funnet ut at jeg kan legge baby en stund på teppe v. TVen, kan ligge der i en halvtime, da gjør jeg alt jeg ikke får gjort ellers i løpet av dagen. Men, har dårlig samvittighet..er dette bra? Er det greit.? Hørte noe om at spedbarn blir paralysert av TV og ikke bør ligge foran TV..stemmer det?

Anonym poster: ca9647b6111ad8b7f75fd5edbb651d9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke barnet blir paralysert, men jeg ville absolutt ikke satt et så lite barn foran TV-en uansett. Kjøp et bæresjal, knyt ungen på deg og gjør det du trenger å få gjort.

Anonym poster: 50b784d271a136592fb4f9fe8948ec7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, og i min verden er det helt normalt å måtte bære en så liten baby mer eller mindre konstant. Skaff deg bæretøy, snart er den gammel nok for ryggbæring.

Anonym poster: 2a745777f605247d343a1aa96741f827

• Liker 4
Skrevet

Jeg har en på 3 mnd og det kunne aldri falt meg inn å la gutten se på tv så tidlig. Han trenger mye oppmerksomhet og jeg må som regel holde han til alle døgnets tider, men sånn er det bare. Hvis han tilfeldigvis snur seg mot tv'n når den er på, snur jeg hodet så han ser andre veien.

Skrevet

Jeg tror ikke babyen tar skade av en halvtime i løpet av en dag, men jeg ville ikke gjort det. Jenta mi er 4 Mnd og det er først nå at hun kan ligge litt for seg selv.

Kjøp bæretøy :) det brukte jeg mye! Helt supert.

Skrevet

Er forresten enig med de andre, skaff deg bæretøy. Funker veldig bra når man vil få gjort ting i huset.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, og i min verden er det helt normalt å måtte bære en så liten baby mer eller mindre konstant. Skaff deg bæretøy, snart er den gammel nok for ryggbæring.

Anonym poster: 2a745777f605247d343a1aa96741f827

Off topic, men når kan de bæres på ryggen?

Gjest Clafoutis
Skrevet

Off topic, men når kan de bæres på ryggen?

Det er mulig det varierer litt fra sele til sele, men vi har Ergo, og der har vi kunnet bære greit på ryggen fra ca 5 måneders alder.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det skadelig?

Anonym poster: 8702f0af855caf8dd6330afc04a5fd7b

AnonymBruker
Skrevet

Skulle vel lagt til at bæretøy er forsøkt uten hell..

Anonym poster: 8702f0af855caf8dd6330afc04a5fd7b

Skrevet (endret)

Min er 3mnd og jeg lar han ikke se på TV da han blir helt tom i blikket med en gang han oppdager at den står på, derfor står TV'en minst mulig på når han er våken.

En baby på 3mnd vil måtte bæres mye, de trenger kontakt. Men hvis bæretøy ikke fungerer så får dere holde ut og heller øve på å ligge på gulvet med eller uten babygym slik at babyen blir vant til det. Ligg på gulvet sammen og så blir de mere tålmodig og kan ligge lenge alene etterhvert :)

Endret av -Mala-
Gjest Magdalene
Skrevet

En halvtime med tv for en baby på tre mnd er alt for mye i slengen. Husk st det er konstant stimuli

Er det rart unger i dag blir tvslaver...

AnonymBruker
Skrevet

Uff, blir nesten litt trist når jeg leser spørsmålet. Min baby er 10 uker og må også bæres konstant, ligger 5 min alene under babygym. De trenger jo nærkontakt når de gråter og derfor de vil bli bært på. Må være veldig mye stimuli for en så liten baby med 30 min tv om gangen.

Anonym poster: 69238e55e9e2337b9b95c5a44bb13e9e

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn uro med musikk som snurrer rundt.. Tok akkurat 5min, da fikk jeg tatt en rask dusj eller sveipet over det verste i huset..

Skrevet

Bæresele fungerte ikke her heller. Men jeg hadde en vugge, sånn gammeldags med sprinkler og hjul, og hadde ikke sengekant eller sengehimmel, der festet jeg bilder langs kanten av far og besteforeldre. Så dro jeg vogga med meg overalt hvor jeg vasket/ryddet og lagde mat.. Da så hun mamma og jeg snakket masse med henne underveis..

• Liker 1
Skrevet

Jobben din er å ta deg av baby. Ikke ha så store ambisjoner om annet. Du kan vel vente med andre ting til hun sover eller pappa kommer hjem?

Skrevet

Skal gå imot de andre og si at babyen min ser på tv! Han har likt fra han var rundt 3 mnd. Så ja.. jeg la han foran tv når jeg måtte på do eller andre småting. Ikke så lenge som 30 min da.. Husarbeid gjøres når han sover eller mannen er kommet hjem.

Var forresten en god måte å trene nakken på ved å legge han på magen foran tv i 5-10 min :laugh:

Ja.. slakt meg dere nå!! Jeg vet det er mange flere som også gjør dette ;)

• Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet

Skal gå imot de andre og si at babyen min ser på tv! Han har likt fra han var rundt 3 mnd. Så ja.. jeg la han foran tv når jeg måtte på do eller andre småting. Ikke så lenge som 30 min da.. Husarbeid gjøres når han sover eller mannen er kommet hjem.

Var forresten en god måte å trene nakken på ved å legge han på magen foran tv i 5-10 min :laugh:

Ja.. slakt meg dere nå!! Jeg vet det er mange flere som også gjør dette ;)

Om du skal la barnet ditt gjøre alt det liker fremover, så kommer du til å slite litt ;)

Må jo bare si at det er forskjell på 5minutter for å gå på do, og 30. 30min med konstant stimuli er alt for mye for en liten hjerne.

• Liker 2
Gjest Duftlys
Skrevet

Litt off topic, men når blir de gamle nok til å kunne ligge litt for seg selv da?? Min er 3 mnd nå, og greier babygymmen kanskje 10 min. Kjenner jeg holder på å bli gal av å ha han oppi meg hele tida for at ikke det skal bli hyl og skrik. Ja, bare klikk på meg dere som vil det. Jeg veit det er sånn det er å ha barn, men det er også menneskelig å bli lei noen ganger på lange permisjonsdager... :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Litt off topic, men når blir de gamle nok til å kunne ligge litt for seg selv da?? Min er 3 mnd nå, og greier babygymmen kanskje 10 min. Kjenner jeg holder på å bli gal av å ha han oppi meg hele tida for at ikke det skal bli hyl og skrik. Ja, bare klikk på meg dere som vil det. Jeg veit det er sånn det er å ha barn, men det er også menneskelig å bli lei noen ganger på lange permisjonsdager... :)

Det varier veldig. Mine har hele tiden kunne ligge lenge for seg selv. Når de har blitt litt større (7-8-9 mnd), har jeg sittet litt sammen med de på gulvet, før de har lekt videre og jeg har fått gjort mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...