AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Er det noen som har erfaringer med prøverør i Trondheim? Lurer på hvor lang ventetid det er og hvordan hele opplegget med prøverør fungerer.. Vi bor 6 timer unna Trondheim, men dette er alikevel det sykehuset som er nærmest. Hvordan gjør man det ang. reise og fri fra jobb? Er så spent på om dette fungerer for oss!! vi har vært prøvere i 3 år og har prøvd både pergo og lap, men ingenting fungerer.. I tillegg har mannen nedsatt sædkvalitet :-/ Anonym poster: cb17cf02f87755c25ed45ebb0b57caea Anonym poster: cb17cf02f87755c25ed45ebb0b57caea
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Ingen som har noe å dele? :-( Anonymous poster hash: cb17c...aea
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Det var lang ventetid, det tok oss nesten 1 år før vi kom inn, men det var grunnet en feil. Så jeg tror egentlig ventetiden er kortere. Greie leger, (likte ikke overlegen) men resten er greie. Rigmor er veldig søt og passer godt på. Min mann har også nedsatt sædkvalitet, men vi fikk IVF. Lykkes på ferskforsøk nr 2. Er nå gravid i uke 5 + 5 dager. Du får mye skriftlig informasjon, men kan oppleves som en samlebånd. Det offentlige er ofte slik. Det er heller ikke lett å komme igjennom på tlf da det er mange som ringer. Men ingenting å bekymre seg for, det går som regel bra:) Anonymous poster hash: d2a7b...dd4
pusilus Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Fra henvisning sendes fra lege/gyn, tar det gjerne 6-8 uker før dere får brev- men har også vært borti dem som har vært ferdig utredet med div blodprøver og slikt som har fått telefon fire dager ettetr henvisningen er sendt om at de har fått time uken etter til samtale. Fra vår henvisning ble sendt til forsamtalen tok det et halvt år, da med sommerferien i mellom, fra forsamtale til medisinoppstart tok det enda et halvt år pga av lapraskopi og noen prøvesvar vi ventet på (kromosomtest som ble sendt til Tromsø). Jeg trives veldig godt med både leger og sykepleiere der, det er kun en av hvert slaget jeg ikke har helt kjemien med men det fungerer ok det også. Jeg har vandret inn og ut der mye og har aldri følt at jeg har vært en del av et samlebånd. Vi klarte det på 3. fryseforsøket, positiv test å alle tre men mistet på de to første hhv i uke 19(MA) og 7/8(SA). Fikk veldig god oppfølging nå ved min siste graviditet frem til uke 15 på klinikken, dette pga både MA og blødninger. Håper dere lykkes på første forsøk
pusilus Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Ang reise kan jeg ikke uttale meg siden vi bodde i byen. Ved uttak og innsett får kvinnen sykemelding for tre dager, noen velger å jobbe dagen i mellom men det er sikkert uaktuellt for deg mtp reisevei. Jeg løste de andre kontrollene ved å si til sjefen min at jeg skulle til legen, hun visste om prosessen vi var gjennom. Ved de to første fryseforsøkene tok jeg egenmeldingsdag på innsettingsdagen og dagen(e) etter, max3, pga stressfaktorer på jobb. Siste forsøket fikk jeg sykemelding fra innsett og 14 dager frem fra fastlegen min da jeg ikke hadde sjans til å konsentrere meg om jobb. Vet også om de som er på innsett og er på jobb både før og etter Man må finne ut hva man selv trenger å ta hensyn til.
Mayami Skrevet 14. juni 2013 #6 Skrevet 14. juni 2013 Jeg bor også 6 timer unna trondheim. Sa fra til sjefen min slik at hun var klar over at jeg skulle være borte rundt den gitte datoen. På andre forsøk var jeg til UL for å måle folikler og måtte vente et par dager til før uttak. Det var litt kjipt å ikke vite nøyaktig dato (mye planlegging), men bedre etter jeg innviet sjefen. Dagen mellom uttak og innsett koste vi oss i byen og bare nøt livet som best vi kunne. Mannen tok permisjon ved første forsøk ("for å følge kone til sykehuset") så vi var sammen hele tiden. Glad for det! Andre gang måtte han hjem etter uttak, men da visste jeg jo hva som skulle skje og slikt, så det gikk fint!
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 TS her! Tusen tusen takk for alle svar :-D fikk brev fra sykehuset i dag om at vi står på venteliste til første konsultasjon Vi gleder oss utrolig masse til denne reisen!! Har noen ting til jeg lurte på.. I brevet vi fikk var der med to rekvisisjoner på blodprøver jeg skal ta og en sædprøve til mannen min. Står at han skal ta prøven når vi kommer til timen, men jeg skal ta blodprøvene på lokalsykehuset vårt. det vil si st jeg ikke kan ta disse på legekontoret sant? greit å vite slik jeg ikke gjør noe feil Sammenstiftet med info om sædprøven og henvisningen ligger der også et skjema som skal fyllest ut med info om oss, og nederst står det "vennligst returner skjemaet snarlig i utfylt stand". Bør vi sende dette i dag? Anonymous poster hash: cb17c...aea
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Vedr. sykemelding er det vel som ved UNN, tenker jeg: http://www.unn.no/omkostninger/category7929.html Anonymous poster hash: 2911e...709
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #9 Skrevet 18. juni 2013 Ventetid: http://www.stolav.no/no/Om-oss/Avdelinger/Gynekologi/Fertilitetsseksjonen/Ventetid/101766/ Anonymous poster hash: 2911e...709
Mayami Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Blodprøvene kan tas på legekontoret ja, det gjorde i alle fall vi! :)skjemaet er drt bare å fylle ut og sende inn alt som er fjort på forhånd er bra - det er nok msn skal huske på dagen! Lykke til i massevis! Det er en spennende, frustrerende og tidvis GAAAAL tid dere skal inn i! Ikke ja for høye forhåpninger, men hold drømmen vedlike. Og ta godt vare på hverandre...
Lilleløvetann Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Jeg og min samboer var på St. Olavs Hospital til konsultasjon for en måned siden. Vi ble henvist til St. Olavs i november 2012 Fikk første brev i slutten av januar / starten av februar hvis jeg husker riktig. Begge to måtte ta blodprøver før vi fikk komme til konsultasjon, og vi tok blodprøvene på sykehuset. Når jeg sendte inn det arket vi skulle fylle ut til St. Olavs la jeg ved en lapp om at min mann tok sædprøven når vi kom til konsultasjon - og det gikk helt bra Da ble det 4 dager uten sengekos før konsultasjonen, sånn at soldatene skulle være i tipptopp form til sædprøven Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå