AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Del Skrevet 5. juni 2013 I går skulle jeg som vanlig kjøre hjem fra jobb, og nærmet meg en rundkjøring. Kjørte under fartgrensen, og bremset opp for å se om det kom noen fra venstre....Så ingenting, og stoppet altså ikke....så kom det en dame i full fart fra venstre....klarte ikke å stoppe. Resultatet var noe oppskraping av lakk på min bil foran på førersiden, foran/ved hjulet. Hennes bil fikk knapt synlig oppskraping, et par små prikker og noe oppskraping under en list på døren på passasjersiden(som altså farget av på min bil). La meg flat og beklaget, og dama var jo hyggelig nok. Jeg vet at jeg har vikeplikt fra venstre, men samtidig kjørte hun VELDIG fort, sikkert over fartsgrensen. Uansett så er det vel jeg som må betale. Det jeg lurer på da er hvor mye det koster å reparere hennes bil? Det var altså noe oppskraping under listen på passasjerdøren foran(men det må du bøye deg ned for å se, kun om du ser oppunder den tynne listen), pluss to prikker hvor lakken ble ødelagt. Så at hun hadde en bulk ved framhjulet på passasjersiden og, men det kan umulig ha blitt forårsaket av meg. Fylte ut en skademelding sammen med henne, og hun nevnte ikke den bulken. Men jeg frykter selvsagt at hun vil benytte anledning til å la meg betale for å rette ut den også.....Kan jeg sikre meg mot det på noe vis? Uansett, jeg har kun ansvarsforsikring og det dekker vel skade på annens bil. Men er det noen som vet ca. pris på å rett opp skaden som beskrevet(minus bulken, for den var der fra før)? Er det billigere å bare betale henne direkte i stedet for å ta det gjennom forsikringen? Anonym poster: 6d3bd012387b6b14c2537a1e733dc7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 5. juni 2013 #2 Del Skrevet 5. juni 2013 Syns jeg har lest at det ikke alltid er den personen som kommer inn fra høyre som har vikeplikt, men den som krysser vikepliktssymbolet sist. Hvis det kommer en galning i høy hastighet inn i rundkjøringen, så kan denne være den som har skyld i sammenstøt med en bil som kommer inn fra høyre. Dette er vel ikke svaret du var ute etter, men ville bare opplyse om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #3 Del Skrevet 5. juni 2013 Syns jeg har lest at det ikke alltid er den personen som kommer inn fra høyre som har vikeplikt, men den som krysser vikepliktssymbolet sist. Hvis det kommer en galning i høy hastighet inn i rundkjøringen, så kan denne være den som har skyld i sammenstøt med en bil som kommer inn fra høyre. Dette er vel ikke svaret du var ute etter, men ville bare opplyse om det Takk, men det er vel uansett for sent da vi i skademeldingen krysset av for at jeg var på vei inn i rundkjøringen og krysset av for at hun var inne i rundkjøringen? Jeg pleier å være oppmerksom, og er 100% sikker på at jeg ikke så en bil komme fra venstre da jeg så dit første gangen. Hun må ha kjørt ganske fort, og det skal man vel ikke gjøre i en rundkjøring - kun når man kjører ut - og hun skulle ikke kjøre ut hvor jeg var men ved neste...... Anonym poster: 6d3bd012387b6b14c2537a1e733dc7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pellepirat Skrevet 6. juni 2013 #4 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvis hun kom veldig fort inn i rundkjøringen burde du nok påpekt det når dere skrev skademld. På den andre siden; her virker det ikke som du har vært obersvant nok, da du tydeligvis ikke har sett denne bilen i det hele tatt. Nå er det jo litt vanskelig når vi ikke vet verken oversikt el. øvrig trafikk, men det virker nok til at du har skylden ja. Lakkskader er dyrt, hvor dyrt spør egentlig..er det riper er det lettere å fikse enn hvis det er gått igjennom lakken (altså selve lakken er borte så det er brunt/svart der), da må ofte hele den "bildelen" lakkeres og det varierer fort fra 2-3000 til...ja..10-15 kanskje i verste tilfeller. Forsikringen din tar seg av det, så vil du få "tilbud" fra forsikringsselskapet om du vil betale for å dekke skaden el. ta bonustap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 6. juni 2013 #5 Del Skrevet 6. juni 2013 For det første så har man ikke "vikeplikt fra venstre" i utgangspunktet, men vikeplikt for andre som allerede er i rundkjøringen. Dvs at hvis du faktisk kom rolig inn i rundkjøringen først, så er det person nr2 som har brutt vikeplikten i praksis. I en slik sak blir det uansett veldig ofte skylddeling, hvis dette er presisert. Og ang reparering av bil er egentlig umulig å si uten å faktisk se hvordan det ser ut, og ikke minst hvilket verksted bilen ender opp på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 7. juni 2013 #6 Del Skrevet 7. juni 2013 Om døren må opplakkeres, så blir det fort 5-6 høvdinger, og utifra det du beskriver så er det din skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 8. juni 2013 #7 Del Skrevet 8. juni 2013 I stedenfor å lakkere hele døra bør du prøve å finne noen som driver med mikrolakkering. Da lakkerer man bare det området som er skadet. Blir mye rimeligere etter det jeg har lest, kanskje bare et par tusenlapper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 8. juni 2013 #8 Del Skrevet 8. juni 2013 I stedenfor å lakkere hele døra bør du prøve å finne noen som driver med mikrolakkering. Da lakkerer man bare det området som er skadet. Blir mye rimeligere etter det jeg har lest, kanskje bare et par tusenlapper... Lekkert om man liker fargeforskjeller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 Du kan jo lese om mikrolakkering eller Smart Repair her: http://tb.no/kj%C3%B8r/stor-prisforskjell-pa-samme-skade-1.7809111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 13. juni 2013 #10 Del Skrevet 13. juni 2013 Tror det var akkurat en slik ulykke som TS var ute for, greidde jeg å unngå idag, ved at jeg stod og ventet på noen late bilister som ikke greidde å gi tegn på at de skulle ned til venstre og ikke rett fram. Heller vente enn å kræsje, tenkte jeg. MEN, dusten bak meg presterte å tute på meg! Må få legge til at jeg har hatt lappen i 38 år, uten store uhell. Godt å få det ut, så til saken; Sist noen var borti skjermen min, så kostet det 5-6 tusen. Vi tok det på forsikringen. Du krysser vel av på skjemaet hvor skaden er, og passer på å ikke ta med den skaden som var fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 13. juni 2013 #11 Del Skrevet 13. juni 2013 du er blitt lurt ts:P alt tyder på at det er hennes skyld -man har ikke påkjørsrett -man skal tilpasse farta etter veien, ikke etter et teit skilt -man skal kunne se hva som skjer i runskjøringa før man kjører inn -du var først i runkjøringa, og dem har man vikeplikt for -hun kjørte på deg jeg skjønner ikke hvordan dette kan være din feil ,bare fordi du trur man har vikeplikt fra venstre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Del Skrevet 25. juni 2013 Om døren må opplakkeres, så blir det fort 5-6 høvdinger, og utifra det du beskriver så er det din skyld Ut fra det ts skrev var hun nok først i rundkjøringen, det er faktisk ikke vikeplikt for venstre, men rundkjøringen er en egen forkjørsvei. Anonymous poster hash: 527d5...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå