Gå til innhold

Kom hjem fra ferie, og svigermor har ryddet i huset!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja, jeg kom hjem fra en ukes ferie, og finner huset i ren tilstand. Det var veldig deilig, for da slapp jeg å vaske og rydde selv.

Hva jeg stusset over, er at svigermor har da ryddet i alle skap og skuffer og "ommøblert" tingene mine rundt omkring, slik hun liker det.

Nå ligner huset vårt på svigermor sitt.

Mannen min har ikke vært på ferie, han har vært hjemme med svigermor. Hun har vært mye på besøk i påsken.

Han sa ingenting om det, for han er fryktelig "mammas gutt". Så han sier ingenting. :evil:

Hva som irriterer meg, er at ting jeg har sagt til mannen min tidligere om renhold osv, som han da har vært imot meg, er blitt forandret. Nå som svigermor har blandet rompa si inn i våre vaner, så har han plutselig endret mening om ting som skifting av sengetøy, håndklær osv. ( Jeg ville bl. a. skifte mye oftere enn han osv.)

Greit, jeg fikk et rent hus, med ting plassert helt forskjellig fra slik jeg ville ha det, men det er hele prinisippet jeg ikke liker. At svigermor har gått i skap og skuffer og vasket, flyttet på ting...

Å, jeg blir så irritert! Hva om hun har gått i mine private skuffer da? Jeg kan ikke vite helt sikkert lenger..

Noen som har det som meg? En ku av en svigermor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt ifra til henne på en fin måte. Takk for at huset var vasket, og at det var hyggelig å komme hjem til nyvasket hus. MEN, jeg ville lagt til at du IKKE ønsker hun skal rydde i skufferskap og diverse omøblering, DET vil du gjøre selv. Om hun blir sur, kommer jo an på hvordan hun er, men også hvordan du sier det tror jeg. Synest forøvrig det er ganske frekt av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Svigermor har ikke noe i mitt hus med en skurefille å gjøre. Det er da mitt hus for pokker.

Jeg er helt enig.

Men i og med at min mann var hjemme i huset sammen med henne så tror jeg han lot henne gjøre det.

Jeg ble ikke sinna da jeg kom hjem, men jeg har det i bakhodet til neste gang. Med andre ord; det blir ingen neste gang at hun skal være mye hjemme i huset vårt!

Hun er en sånn type som blir sur og lei seg hvis man sier ifra til henne. Og jeg gidder ikke starte en ny krangel med henne, for da blir min mann skuffet også, over at mor og kone ikke kommer overens.

Men kommer det opp, så skal jeg nok få sagt hva jeg mener om saken. Hun har ingenting i mitt hus å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sjeleglad om min svigermor hadde vasket huset. Hun er skikkelig opptatt av at det skal se pent ut over alt, og sønnen hennes har nok arvet "støv på hjernen" etter henne. Hun blir veldig flau :oops: når vi mobber henne for det, og hun er ikke en slik person som klager over hvordan det ser ut hjemme hos oss. Jeg har et SUPERT forhold til henne. Verdens beste svigermor tror jeg :wink:

Om hun hadde ryddet i skuffene mine, så hadde jeg nok fått litt sjokk. For hun skjønner da at "sånt gjør man bare ikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor må gjerne komme å vaske huset mitt.....øh....vårt, om hun gidder det, men hadde hun ommøblert i skuffer og skap hadde jeg neppe blitt like fornøyd. Der oppbevarer jeg saker og ting som hun (eller min egen mor for den del) ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma vasket huset vårt én gang - det var da vi var på bryllupsreise. Og da tilbød hun seg og spurte om hun fikk lov. Det så helt for jævlig ut her - vi hadde litt andre ting å tenke på da...

Hvis ikke hun hadde spurt, hadde jeg skreket!Men hun vasket gulv og kopper og kar og rørte ikke ting hun ikke hadde noe med.

Svigermor hadde aldri fått lov. Hun har spurt, tigget og bedt og fortalt meg at hun skal gjøre det flere ganger. Hun har sagt mens hun har vært på besøk "at nå skal jeg gjøre litt rent her, det går visst litt overstyr for dere..." og hver gang har jeg svart at "om det ikke er rent nok, så trenger du ikke å komme". Ja, det har jeg sagt og ja, hun vet at jeg mener det og hun kommer til å ta sin død av å ikke få lov.

Hun får aldri lov - for jeg vet at hun ikke holder seg unna skuffer og skap og hun respekterer ikke privatlivet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Joda, skjønner irritasjonen, samtidig: Det er mannen din sitt hjem og, og han har vel myndighet til å la sin mor vaske i huset sitt på lik linje med at vi kvinner gir våre mødre lov til å vaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli fornærmet, men for en vattnisse av en mann som lar sin mor vaske og omøblere huset deres. Han viste vel hva du hadde visse innvendinger? Jeg hadde også en slik svigemor, og jeg skal love deg at hvis dette ikke blir tatt opp vil det bare utvikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI funnet meg i det! ALDRI!!!

Det hjelper ikke at det er for å være snill, men hadde svigermor satt "sitt" preg på mitt hjem, hadde jeg ikke følt meg hjemme!

Nå har jeg en svigermor som stort sett er her på dagsbesøk, og ikke overnatter - hun bor for nær til å overnatte, heldigvis! Kommer ikke på ferier, heller! Mine foreldre har bodd hos oss i helger når vi har vært bortreist, men de blander seg aldri inn i våre personlige ting, det eneste de gjør er på kjøkkenet; oppvaskmaskin etc.

Det var da litt idiotisk av mannen din å la henne ta seg ut, også! Jeg tror jeg hadde gitt ham klar melding først av alt, var jeg deg! Han bør være i stand til å markere at det er deres hjem, selv om han er mammagutt aldri så mye! Mannfolk tenker bare så utrolig forskjellig fra oss noen ganger, at man kan bli helt matt! Jeg har hatt nok av problemer med en bevisstløs og ubetenksom mann jeg også, i forhold til svigermor og hennes innblanding, knehøne-utsagn og meninger om alt mulig, men det har ikke gått på rengjøringshjelp. Bare på alt mulig annet som hun ikke kunne la være å kommentere... Jeg skal love deg at vi har hatt mange runder på hva jeg godtar og ikke godtar av innblanding, og det kan virke som du bør oppdra mannen din litt, også! :wink:

Det hjelper, og nå - 20 år senere - har vi det kjempefint!!! :ler:

Klem fra sauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha hverken svigermor, mor eller stemor i vårt hus med vaskefille. Der er de på besøk. Om de tilbyr seg til å dra over gulvene fordi vi er dødssyke hele gjengen, kanskje...... men da hadde jeg nok ikke orket noen andre rundt meg alikevel. Nei, husvasken tar vi sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt kjempeglad om svigermor hadde VASKET huset for meg. Men hadde hun ommøbelert i skuffer og skap...vel der går grensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest endelig mamma

Moren min vasket her like etter at vi hadde fått en liten datter. Det var ikke spesielt skittent, men veldig deilig å få det helt rent uten å måtte gjøre noe selv. (Hun gikk ikke i skuffer og skap og slikt altså). Mannen min var borte den dagen og jeg sa ingenting til ham om det. Tror ikke han ville likt det. Han kommenterte at det var så fint i leiligheten da han kom hjem, men mistenkte ingenting. Hva jeg vil frem til er at man godtar mer fra sine egne foreldre enn fra svigerforeldre. Hvis mannen din var med svigermor og ryddet og vasket så tenkte han kanskje ikke på at det var dumt gjort, men egentlig synes jeg svigemoren din selv skulle ha forstått at grensen gikk ved skuffer og skap uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, vet ikke helt åssen jeg hadde takla det. Tror jeg hadde følt at hun ikke syns det jeg gjorde var bra nok. Kunne akseptert at hun hadde vaska gulv og tørka litt støv, men hvis hun hadde rota rundt i skuffer og skap hadde jeg nok blitt irritert og fått samboeren til å ta det opp med henne. Privatliv må man faktisk ha lov til å ha! Hadde jeg spurt henne om hjelp til f.eks rundvask blir selvfølgelig det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ommøbler tilbake og ikke bry deg om hva henne eller mannen din sier. Å rydde litt er greit nok, men å gå i skuffer og ommøblere det GJØR MAN IKKE!

Og si til din mann at han må slutte å være en sånn tøffelhelt. Han må kunne si ifra til folk uansett om det er hans egen mor.

Og så gir du en dundrende klar beskjed at svigermor ikke får lov til å gjøre det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Ikke bli fornærmet' date=' men for en vattnisse av en mann som lar sin mor vaske og omøblere huset deres. Han viste vel hva du hadde visse innvendinger? Jeg hadde også en slik svigemor, og jeg skal love deg at hvis dette ikke blir tatt opp vil det bare utvikle seg.[/quote']

Ja, jeg kan jo fortelle om en svigermor som, i beste (men urteite) mening, troppet opp hjemme hos sin sønn og svigerdatter mens de begge var på jobb, og laget middag. Uten å spørre først. Så kom da svigerdatteren hjem med nyanskaffet middag (ferskvarer), og kunne velge hvilken middag hun skulle kaste.

Samme svigermor tok ned gardinene mens ingen var hjemme, og tok dem med hjem til seg for å vaske dem. Hun fikk besøk senere på kvelden av en frådende svigerdatter som kom for å hente sine nokså nye gardiner, som KREVDE RENSING.

Gardinene ble reddet, men det ble ikke ekteskapet, ettersom mannen i forholdet ikke hadde vett nok til å gi sin mor klar beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Gud , jeg hadde engang en svigermor fra helvette!!!

Og en vattnisse av en samboer.

Hun gikk inn i leiligheten vår og kastet ting hun ikke likte.

Laget middag til vattnissen de gangene hun fikk snusen i at jeg hadde laget noe han ikke likte.

Listen er lang og enden på visa var at jeg pakket bilen full og satte et punktum for det forholdet fortere enn dere aner.

Hun var ikke riktig på en flekk og vattnissen ...ja hva skal jeg si.

Er det mulig å godta slikt???

Det morsomme er at noen år senere fikk jeg en telefon av den nye samboeren til vattnissen.

Hun lurte på om moren hans hadde vært ekkel mot meg også.

Vi hadde en lang samtale og jeg syns oppriktig synd på henne.

Nå er det forholdet slutt også, og eks-svigermor har flyttet til en annen del av landet.

Vattnissen følger nok med på lasset i en alder av 33 år tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Danielle 73

Ja du kan så si. De berømte svigermødrene. De vet f... meg å ta seg til rette og. Jeg hadde gitt klar beskjed, dessuten gi ALDRI nøkkel til svigermor/foreldre. Nå har du ihvertfall lært.

Og sånn som din mann har jeg levd med i 5 år, slutt nå heldigvis. Jeg hadde foreslått løsninger til min mann og kommet med forslag på litt av hvert. Han kunne nekte, men komme til bake til meg og si akkurat det samme. Og det etter at hans mor hadde sagt det. Min mor sa ditt og datt. bla bla.....grrrrrrrr. Dette hadde jeg prøvd å fortelle ham flere ganger.

Usj, snakker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt GAL om svigermor - eller mamma for den saks skyld - hadde troppet opp hjemme hos oss og begynt å omorganisere ting. Jeg hadde også blitt RASENDE på mannen om han hadde tillatt noe sånt.

Jeg ville forklart dette til svigermor på en fin måte. Men mannen, han hadde fått så ørene flagret :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...