AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Har vært sammen med mannen i 7 år, og vi har to barn på 4 og 6. Det begynte å gå nedover ganske tidlig i ekteskapet. Han hakket på meg, kjeftet, kalte meg ting, kastet ting veggimellom, jeg var aldri bra nok og gjorde aldri det han forventet. Så fant jeg ut at han flørtet med andre. Jeg er også sikker på at han har vært fysisk utro, men han nekter for alt, tross alt tyder på det. Det har vært mange løgner om andre ting også, penger for eks, og bare småting, som hva han har gjort. Jeg vil skilles, han nekter. I følge han er det jeg som må skjerpe meg, for han har ikke gjort noe av det jeg sier (lurer på om han prøver å gjøre meg gal?). Jeg må innrømme at jeg er feig og redd for hva han skal finne på hvis jeg bare drar, og selv om jeg har hatt hovedansvaret for barna mens vi har vært gift (han jobber mye overtid) truer han med at han skal ha hovedomsorgen. Jeg er redd han skal få det til. 50/50 kunne kanskje gått, men jeg tror ikke det funker for den yngste gutten, som er veldig avhengig av meg (begge er det, men spesielt han er veldig mammagutt). Følelsene mine har dødd helt, tror jeg. Jeg kan oppføre meg normalt overfor han en del, men innimellom føler jeg rett og slett avsky, og "koker" innvendig. I tillegg har jeg i det siste møtt en annen mann (etter jeg ba om skilsmisse, men allikevel), dum som jeg er (nå blir jeg vel skutt). En som er snill, rolig og god. Det motsatte av han jeg er gift med. Jeg har ikke så dårlig samvittighet ovenfor mannen, siden jeg vet om hans utroskap, og måten han lyver til meg, men jeg har dårlig samvittighet ovenfor barna, og "familien". Noen råd? Anonym poster: c508faae851cbbace3c417440bbe50ed
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Det høres ut som du er på rett vei. stå på. Anonym poster: 8dc5f1bedd9d0f586006520b89364b8d
Gjest Marmot Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Sånne saker som dette er vanskelige å løse, men det første du må gjøre er å be om mekling på familievernkontoret. Når du sier du ønsker å ta ut separasjon, blir han innkalt til obligatorisk mekling etter barneloven. Du også være klar over at uten hans samtykke får du ikke flyttet barna fra felles hjem, og at du heller ikke må flytte alene, fordi du dermed gir ham hovedomsorgen. Bli boende til dere forhåpentligvis har kommet til enighet via FVK. Den andre mannen bør du rett og slett holde deg unna til dette er avklart. Selv om det er kjipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå