Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Da jeg møtte kjæresten verken snuste eller røykte han, kun litt røyking på fest. Det siste året har han derimot begynt å snuse mer og mer. Ikke så mye i hverdagen, men av og til hvis han har det tilgjengelig. En kollega av han snuser, så han får av og til snus av han. Han har også begynt å snuse hver gang han drikker. Personlig synes jeg snus utrolig ekkelt og det er ikke akkurat pent heller. Jeg har aldri likt snus noe særlig, men jeg har fått en veldig dårlig assosiasjon til det etter jeg holdt på med en fyr for noen år siden. En morgen etter å ha vært på byn skulle han gi meg et kyss, men han hadde fremdeles en snus i munnen som han ikke hadde tatt vekk. Den havnet i min munn og smakte både snus og alkohol, og jeg fikk såpass med brekninger at jeg måtte på toalettet og spy. Det hadde nok litt med at jeg hadde drukket dagen før, men det var hvertfall en utløsende årsak, utrolig ekkelt...dette har hvertfall gjort at mitt forhold til snus har blitt enda verre, og hver gang min nåværende kjæreste nå snuser dukker denne episoden opp i hodet på meg. Jeg kan ikke noe for at jeg da bare har lyst til å holde meg unna kjæresten, for meg er det en stor turnoff og han får hvertfall ikke kysse meg. Jeg har sagt til han at jeg ikke liker det, men det ser ikke ut til å ha noen virkning på han. Det ødelegger litt for meg når vi er ute på fest sammen, skulle ønske at han heller hadde røykt selv om jeg ikke er fan av det heller. Røyken henger hvertfall ikke ut under overleppen (tror ikke han har så mye plass under der, for den henger alltid ut).. Er det urimelig av meg å ønske at han ikke skal snuse? Hvertfall ikke når han er med meg? Skulle virkelig ønske at han ikke hadde gjort det...
Gjest kiramin Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Begynn å gjør nå skikkelig ekkelt selv til han slutter! Ehehe.. Hva skal du gjøre med det ? Du kan jo prøve å fortelle det til han at du synes det er direkte discussting, så kansje han hører, men snus er ganske vanskelig å slutte med når du først har begynt 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Ta det opp med ham og si hva du synes om det. Om han ikke slutter kan dere inngå et kompromiss om at han ikke gjør det når du er der.
Gjest Elseby13 Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Jeg vet ikke om du kan få ham til å slutte, fordi det må være hans beslutning. Han må selv være motivert. Men du har min fulle sympati, fordi snus ER dødsekkelt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Herregud, har man ikke problemer så skal man jammen lage seg noen.. "liker ikke at typen snuser", hvis det er så ille så får du finne deg en annen da Anonym poster: 79fe0da739e2daf9911cdf93a2af5234
Gjesten Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Ja, jeg synes i grunnen det er ganske urimelig. Hvis dere har fellesøkonomi stiller det seg litt annerledes, for da går jo også dine penger til dette griset, men så lenge han betaler for det selv, synes jeg ikke du kan kreve noe. Du kan selvfølgelig si fra at du misliker det, men har man gjort seg avhengig, er det ikke bare-bare å slutte. Han må i grunnen bare få holde på hvis han vil. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2013 #7 Skrevet 5. juni 2013 Synes det er sexy med menn som snuser jeg.. Mhmmm
Gjest Skrevet 5. juni 2013 #8 Skrevet 5. juni 2013 Du kan ikke bestemme at han skal slutte å snuse, men du kan bestemme at du skal slutte å være sammen med han. Du får gi han en grei beskjed om det. Men du må også gjennomføre trusselen din. Jeg forstår godt at du ikke liker snus, og at en slik ting kan ødelegge hele forholdet. Jeg hadde aldri vurdert en mann som brukte snus eller røyk. Sånn det er nå så prioriterer han snusen foran deg. Han vet godt hva du mener om det, og etter den blemma med snuskyss og påfølgende spyrunde så burde han ha lagt seg paddeflat og kuttet det ut. Om han ikke greier å slutte, så får han i det minste være så voksen at han prater med deg om dette problemet.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #9 Skrevet 5. juni 2013 Begynn å gjør nå skikkelig ekkelt selv til han slutter! Ehehe.. Hva skal du gjøre med det ? Du kan jo prøve å fortelle det til han at du synes det er direkte discussting, så kansje han hører, men snus er ganske vanskelig å slutte med når du først har begynt Skriv på norsk og ikke blamer deg med feilskrevne engelske ord. Anonym poster: a9d78fffd42a81b0767dd95ab9605e2d 3
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2013 #10 Skrevet 5. juni 2013 Noen rare svar her. Personlig kunne jeg aldri vært sammen med noen som røyker eller snuser. Det er ekkelt, helseskadelig og koster penger. On to the next er mitt råd.
Maria12345 Skrevet 5. juni 2013 #11 Skrevet 5. juni 2013 Da jeg møtte kjæresten verken snuste eller røykte han, kun litt røyking på fest. Det siste året har han derimot begynt å snuse mer og mer. Ikke så mye i hverdagen, men av og til hvis han har det tilgjengelig. En kollega av han snuser, så han får av og til snus av han. Han har også begynt å snuse hver gang han drikker. Personlig synes jeg snus utrolig ekkelt og det er ikke akkurat pent heller. Jeg har aldri likt snus noe særlig, men jeg har fått en veldig dårlig assosiasjon til det etter jeg holdt på med en fyr for noen år siden. En morgen etter å ha vært på byn skulle han gi meg et kyss, men han hadde fremdeles en snus i munnen som han ikke hadde tatt vekk. Den havnet i min munn og smakte både snus og alkohol, og jeg fikk såpass med brekninger at jeg måtte på toalettet og spy. Det hadde nok litt med at jeg hadde drukket dagen før, men det var hvertfall en utløsende årsak, utrolig ekkelt...dette har hvertfall gjort at mitt forhold til snus har blitt enda verre, og hver gang min nåværende kjæreste nå snuser dukker denne episoden opp i hodet på meg. Jeg kan ikke noe for at jeg da bare har lyst til å holde meg unna kjæresten, for meg er det en stor turnoff og han får hvertfall ikke kysse meg. Jeg har sagt til han at jeg ikke liker det, men det ser ikke ut til å ha noen virkning på han. Det ødelegger litt for meg når vi er ute på fest sammen, skulle ønske at han heller hadde røykt selv om jeg ikke er fan av det heller. Røyken henger hvertfall ikke ut under overleppen (tror ikke han har så mye plass under der, for den henger alltid ut).. Er det urimelig av meg å ønske at han ikke skal snuse? Hvertfall ikke når han er med meg? Skulle virkelig ønske at han ikke hadde gjort det... Det er ikke urimelig, desutten er det veldig helsefarlig, en dårlig uvane og uøkonomisk.. Regner med at han er gammel nok til å forstå at til slutt kan det bli fast, og det kan fremkalle kreft og desutten gjøre ting tenst mellom dere to.. Hvis jeg var han ville jeg da heller valgt å ha en glad kjæreste og en god helse.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #12 Skrevet 5. juni 2013 Sånn det er nå så prioriterer han snusen foran deg. Feil. Han velger å snuse selv om hun ikke liker det. Hun har ikke stilt noe ultimatum. Han vet godt hva du mener om det, og etter den blemma med snuskyss og påfølgende spyrunde så burde han ha lagt seg paddeflat og kuttet det ut. Skal han måtte legge seg flat fordi en tidligere kjæreste glemte å ta ut snusen? Her mener jeg det er TS som må komme over en engangshendelse. Anonym poster: 22fe493a918c50dae14de2e07703448e 2
Gjest Skrevet 5. juni 2013 #13 Skrevet 5. juni 2013 Feil. Han velger å snuse selv om hun ikke liker det. Hun har ikke stilt noe ultimatum. Skal han måtte legge seg flat fordi en tidligere kjæreste glemte å ta ut snusen? Her mener jeg det er TS som må komme over en engangshendelse. Anonym poster: 22fe493a918c50dae14de2e07703448e Hun har sagt til han at hun ikke liker det. Det er ikke et sundt forhold om man må stille ultimatum for å få partneren til å ta hensyn. Leste litt fort og syntes det så ut som om det var nåværende kjæreste som hadde slengt med snusen. Uansett er det ikke noe i veien for at hun sier tydelig i fra at snus er en dealbreaker. Egentlig synes jeg det er meningsløst, for om hun må tvinge han til å ta hensyn til seg, så er forholdet ingenting verdt i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #14 Skrevet 5. juni 2013 Hun har sagt til han at hun ikke liker det. Det er ikke et sundt forhold om man må stille ultimatum for å få partneren til å ta hensyn. Det er ikke et sunt forhold om hun skal kunne bestemme over kjæresten på denne måten heller. Han er da en egen person. Anonym poster: 22fe493a918c50dae14de2e07703448e 1
Gjest Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Det er ikke et sunt forhold om hun skal kunne bestemme over kjæresten på denne måten heller. Han er da en egen person. Anonym poster: 22fe493a918c50dae14de2e07703448e Jo da, men da er konklusjonen kanskje at hun får finne seg en annen person som synes der er OK å ikke snuse.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Jo da, men da er konklusjonen kanskje at hun får finne seg en annen person som synes der er OK å ikke snuse. Det kan jeg være enig i. Anonym poster: 22fe493a918c50dae14de2e07703448e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #17 Skrevet 5. juni 2013 Det har litt å si om han snuser løs eller porsjon... Typen min snuser porsjon, og jeg merker helt ærlig ingenting til det. Han betaler for det selv. Han vil snuse, da får han gjøre det. Men om han snuser løs, som renner nedover tenna når han blotter en brunsvart klump mens han ler.... DET er ekkelt. Anonym poster: ec992d25027cb27125794130708f8f07
Gjest kiramin Skrevet 5. juni 2013 #18 Skrevet 5. juni 2013 Skriv på norsk og ikke blamer deg med feilskrevne engelske ord. Anonym poster: a9d78fffd42a81b0767dd95ab9605e2d Åh, beklager så utrolig mye Finn noe annet å irriter deg over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå