AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Jeg føler at alle ser på meg som dum, at folk ser litt ned på meg. Spesielt gutter eller de som ikke tidligere har vært gravide. Jeg er plaget med mye svimmelhet, jeg blir svimmel så fort jeg reiser meg opp. Samme hvor lenge jeg har sittet eller ligget, eller hvor jeg er. Ofte fører det til at jeg må sette meg ned litt med en gang fordi jeg blir redd for å besvime. Det er så mange som tenker at jeg lyver, og ofte får jeg høre ''Skjerp deg'' , ''hva er galt nå a?'' Jeg er mye kvalm og blitt sendt hjem fra jobben med beskjeden; Du skal ikke være her når du er dårlig og kaster opp, da smitter du alle andre rundt deg. Jeg fortalte at jeg er gravid og dårlig av det, men jeg løper jo ikke på do hvert minutt heller. Nei, jeg skulle bare dra hjem. Uten at jeg orket en lang diskusjon dro jeg hjem. Alt jeg ba om var at jeg fikk sitte på et stille arbeidsrom et par timer på morgenen. Jeg jobber på et fleksibelt sted og dette hadde verken hindret mine eller andre's arbeidsoppgaver. Slik fortsetter det.. Jeg sier jeg ikke liker drittmat, Mc-donalds og slikt, tanken gjør meg kvalm. Bryr de seg? Nei, jeg bare overdriver ifølge de.. Jeg sier jeg ikke orker kino, jeg har vondt i nakken, er sliten og trøtt. Hjelper det? Nei, de sitter ikke i mine sko og vet ikke hvordan det er.. Jeg sier nå vil jeg legge meg, men de maser og bærer seg når de er her.. Bli med ut i stuen, vi skal se på film.. Slik går samtalen videre, og jeg er ikke den som vil skrike nei. Jeg har alt sagt jeg vil sove, jeg er mye trøtt. Er det så umulig å høre på? Anonym poster: a0b3648d8cc150e24651622830b198d7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Når jeg var gravid taklet jeg ikke å være så mye rundt andre. Forstår deg veldig veldig godt. hadde et enormt behov for å være for meg selv. Anonym poster: 0c7ac746bcc537949dfaa4a259f0ed0c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Kan du ikke bare stå enda mer opp for deg selv da? Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Hvor gamle er dere? Anonym poster: 400775793ee43bbf6efc6e9d96d0dfdd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Dette er ikke frekt ment, men fikk selv inntrykket av at du er en litt "klagete" person. Kan godt hende du har det slitsomt pga graviditeten og det er jo fullt forståelig, men har møtt noen som er veldig stakkarslige og virker som de vil at alle skal synes synd på de osv og det er ganske så irriterende, til slutt gidder ikke folk å reagere eller svarer sånne typiske ting som "hva er det nå da" som du skrev i innlegget ditt. Anonym poster: 2243ce7d5f80d004e864aa97ec7d4be6 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Jeg er 19 år gammel. Som jeg sa tidligere i innlegget jeg åpnet med her sier jeg ikke stort. Jeg sier aldri at jeg er kvalm, men jeg går på toalettet når jeg føler jeg må kaste opp. Jeg sier ikke ''åhh,jeg er sååå svimmel'' Men jeg setter meg ned et minutt eller to før jeg reiser meg å går igjen. Jeg sier at jeg er trøtt og sliten på kvelden, men det føler jeg at jeg må få lov til å si uten at det skal være klagete. Eneste gangene jeg har ''klaget'' er når vi har kjørt tur og jeg har følt behovet for å kaste opp slik at jeg har måtte bedt min samboer eller venn om å stoppe bilen så jeg kan gå ut, eller når jeg er veldig kvalm og vil ha vinduet litt åpent slik at jeg blir bedre. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #8 Skrevet 5. juni 2013 Hvis du er så kvalm og dårlig så hadde jeg holdt meg mest mulig hjemme til det er gått over, normalt sett folk flest rundt uke 13. Du trenger å slappe av. Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #9 Skrevet 5. juni 2013 Hvis du er så kvalm og dårlig så hadde jeg holdt meg mest mulig hjemme til det er gått over, normalt sett folk flest rundt uke 13. Du trenger å slappe av. Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e Jeg føler at jeg klarer å gjøre mitt, jeg prøver ihvertfall. Jeg drar gjerne på jobb og går ut et par ganger iløpet av dagen for å trekke frisk luft enn at jeg skal ''klage'' som en annen nevnte over, og si at jeg blir hjemme for dagen. Jeg vil helst yte mitt beste, men hva jeg skal frem til er at jeg da trenger litt at andre viser litt respekt også.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #10 Skrevet 5. juni 2013 Jeg er 19 år gammel. Som jeg sa tidligere i innlegget jeg åpnet med her sier jeg ikke stort. Jeg sier aldri at jeg er kvalm, men jeg går på toalettet når jeg føler jeg må kaste opp. Jeg sier ikke ''åhh,jeg er sååå svimmel'' Men jeg setter meg ned et minutt eller to før jeg reiser meg å går igjen. Jeg sier at jeg er trøtt og sliten på kvelden, men det føler jeg at jeg må få lov til å si uten at det skal være klagete. Eneste gangene jeg har ''klaget'' er når vi har kjørt tur og jeg har følt behovet for å kaste opp slik at jeg har måtte bedt min samboer eller venn om å stoppe bilen så jeg kan gå ut, eller når jeg er veldig kvalm og vil ha vinduet litt åpent slik at jeg blir bedre. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394 Det er veldig vanskelig å vite for noen av oss her inne hvordan du fremstår for vennene dine, er ikke alltid man trenger å si det med ord, noen ganger merker man det bare veldig på personer, at de ønsker oppmerksomhet eller liknende. Du er jo veldig ung også så er jo en viss mulighet for at de rundt deg er umodne og ikke forstår hvordan det er å være gravid. Jeg ville personlig holdt meg hjemme hvis jeg var sliten/svimmel/dårlig/kvalm osv. Hvem sier at du er kjip på kvelden hvis du vil legge deg? Bor du sammen med vennene dine? Anonym poster: 2243ce7d5f80d004e864aa97ec7d4be6
ainna Skrevet 5. juni 2013 #11 Skrevet 5. juni 2013 ... og når det gjelder arbeidsplassen må du snakke med legen din og få en gradert sykemelding der det står hva du kan og hva du ikke kan gjøre, så skal din arbeidsgiver og du avtale hvordan det best mulig kan tilrettelegges slik at du kan være i jobb. Du må nok bare være tydelig når det gjelder hva du trenger. Du trenger ikke forsvare deg eller diskutere, du trenger bare å være tydelig om dine behov eller ønsker. Stå på, og ta hensyn til deg selv, og lytt til kroppen din, ikke gjør noe fordi du bør, men fordi du selv vil og klarer.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #12 Skrevet 5. juni 2013 Det er veldig vanskelig å vite for noen av oss her inne hvordan du fremstår for vennene dine, er ikke alltid man trenger å si det med ord, noen ganger merker man det bare veldig på personer, at de ønsker oppmerksomhet eller liknende. Du er jo veldig ung også så er jo en viss mulighet for at de rundt deg er umodne og ikke forstår hvordan det er å være gravid. Jeg ville personlig holdt meg hjemme hvis jeg var sliten/svimmel/dårlig/kvalm osv. Hvem sier at du er kjip på kvelden hvis du vil legge deg? Bor du sammen med vennene dine? Anonym poster: 2243ce7d5f80d004e864aa97ec7d4be6 Jeg bor med min kjæreste, men har en kamerat av han som er her et par uker til han finner sitt eget. Alt jeg skal frem til er at jeg må vel få lov til å sove når jeg vil uten at folk skal mase om dette. Eller spy når jeg må spy, jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg klarer ikke holde det inne. Er jeg svimmel så setter jeg meg ned, det kan jeg rett og slett ikke gjøre noe med.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #13 Skrevet 5. juni 2013 Jeg bor med min kjæreste, men har en kamerat av han som er her et par uker til han finner sitt eget. Alt jeg skal frem til er at jeg må vel få lov til å sove når jeg vil uten at folk skal mase om dette. Eller spy når jeg må spy, jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg klarer ikke holde det inne. Er jeg svimmel så setter jeg meg ned, det kan jeg rett og slett ikke gjøre noe med.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394 Nei og det kan du jo bare si? Det er vanlig å føle seg dritdårlig de første 13 ukene, så be ham holde kjeft og ta seg en tur på internett for å lese hvis han har en kommentar. Han bor tross alt i deres hjem. Hvorfor gidder du å høre på det de sier uansett? Få deg noen baller! at ikke folk klarer å si ifra altså, jeg kjenner det bobler inni meg at så mange ikke tør å si noe Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #14 Skrevet 5. juni 2013 Jeg er 19 år gammel. Som jeg sa tidligere i innlegget jeg åpnet med her sier jeg ikke stort. Jeg sier aldri at jeg er kvalm, men jeg går på toalettet når jeg føler jeg må kaste opp. Jeg sier ikke ''åhh,jeg er sååå svimmel'' Men jeg setter meg ned et minutt eller to før jeg reiser meg å går igjen. Jeg sier at jeg er trøtt og sliten på kvelden, men det føler jeg at jeg må få lov til å si uten at det skal være klagete. Eneste gangene jeg har ''klaget'' er når vi har kjørt tur og jeg har følt behovet for å kaste opp slik at jeg har måtte bedt min samboer eller venn om å stoppe bilen så jeg kan gå ut, eller når jeg er veldig kvalm og vil ha vinduet litt åpent slik at jeg blir bedre. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394 Du og dine venner er knapt voksne og ikk vant til å ta hensyn til mye annet enn dere selv. De fleste på din alder kan knapt klare seg på egenhånd og bor stort sett hjemme hos sine foreldre. Å forvente at de mirakuløst skal bli voksne og reflekterte samt forstå hva du går gjennom er nok litt urealistisk. Jeg ville funnet meg en barselgruppe. Å bli gravid mens man går på videregående vil nok bli sett på som ufornuftig med tanke på forsørgelsesevne osv. Men det er bra at du jobber og står på og virker å ta dette på en svært god måte. Kunne du tatt en samtale med daglig lederog forklart at du ønsker å jobbe. At du er ggravid og ikke syk. Finn noen i samme situasjon og få snakket om det du sliter med Anonym poster: 400775793ee43bbf6efc6e9d96d0dfdd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Nei og det kan du jo bare si? Det er vanlig å føle seg dritdårlig de første 13 ukene, så be ham holde kjeft og ta seg en tur på internett for å lese hvis han har en kommentar. Han bor tross alt i deres hjem. Hvorfor gidder du å høre på det de sier uansett? Få deg noen baller! at ikke folk klarer å si ifra altså, jeg kjenner det bobler inni meg at så mange ikke tør å si noe Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e Jeg vil ikke lage noe dårlig stemning eller krangle med noen. Slikt liker jeg bare ikke, men jeg sier ifra hva jeg mener til tider. Samtidig som jeg ikke vil fremstå som klagete, som jeg visstnok allerede har gjort her.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Jeg går heller ikke på vgs. Jeg jobber som lærling, noe jeg begynte med så fort jeg var ferdig på skolen. Min samboer har fast jobb igjen, så sånn sett har vi en helt fin økonomi sammen og klarer oss, selv med en til som nå kommer Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
ainna Skrevet 5. juni 2013 #17 Skrevet 5. juni 2013 Jeg vil ikke lage noe dårlig stemning eller krangle med noen. Slikt liker jeg bare ikke, men jeg sier ifra hva jeg mener til tider. Samtidig som jeg ikke vil fremstå som klagete, som jeg visstnok allerede har gjort her.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394 Men kjære vene. det at du tar hensyn til din kropp sine signaler kan vel umulig være en kime til konflikt???? Det er vel ingen som har noe å gjøre med om du vil legge deg nedpå litt? Det er vel ikke en sak du trenger å diskutere med noen før du gjør det?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #18 Skrevet 5. juni 2013 Om han kameraten til kompisen din klager over at du vil sove, eller at du ikke er med å ser film, så si til han at du velger selv hva du gjør med tiden din. Om han klager mer, så hadde jeg bedd han dra til h. Anonym poster: 0c7ac746bcc537949dfaa4a259f0ed0c 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #19 Skrevet 5. juni 2013 Jeg tenkte vi skulle sette oss ned å snakke om det etterpå. Om han skal fortsette å mase slik vil jeg ikke ha han her, men samtidig har jeg sagt han kan være her frem til han finner noe eget så jeg vet ikke om det kanskje blir veldig frekt og uhøflig igjen.. Anonym poster: 816b6fdb280783a4fe4f9341b2692394
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #20 Skrevet 5. juni 2013 Hva med samboeren din da? Klarer ikke han å stå opp for deg? Godtar han skiten? Anonym poster: 0c4ea0a106ec6c5b66b301eb79907a6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå