Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal lure på.. Jeg føler meg nemlig litt snytt :fnise:

Her gikk vannet kl 07 med påfølgende rier. De var veldig svake i begynnelsen, men innen vi var på sykehuset kl 09 var jeg sikker på at noe var i gang. Kom tilbake på sykehuset ca 13, da var de så vonde at jeg ikke klarte gå samtidig og måtte konsentrere meg om jeg skulle prate. Så ble de jo sterkere og sterkere utover kvelden før jenta var ute klokka 16. Allikevel regnet jordmødrene at fødselen min var 6 timer? Hvorfor? Jeg hadde relativt kraftige smerter ganske mye lenger enn det i alle fall.

Anonym poster: 986d15fd4347506466bc37eac4830b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som regel varer en fødsel mye kortere når jordmødre vurderer den, enn når kvinnen selv gjør det :fnise:

Det finnes også noen objektive kriterier- så og så mange centimeter, så og så ofte rier, som ikke nødvendigvis er oppfylt selv om det er vondt.

Så det er nok helt vanlig at vi blir "snytt" for noen timer. Min siste fødsel varte 12 timer på papiret, selv om jeg subjektivt følte at jeg var nærmere et døgn "i fødsel"... :)

Anonym poster: 4df1996676a7df6ef8526df5f6a62351

Skrevet

Aktiv fødsel er ved gode, jevnlige rier og 4 cm åpning.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde rier i to døgn, men fødselen ble beregnet fra jeg hadde passert 3 cm åpning. Altså 12 timer lang.

AnonymBruker
Skrevet

Aktiv fødsel er ved gode, jevnlige rier og 4 cm åpning.

Det var ingen som sjekket åpning på meg på det tidspunktet. Riene kom annenhvert minutt hele fødselen. Men jeg hadde 2 cm klokka ett og 6 cm klokka 18, så de tok kanskje et gjennomsnitt på når jeg hadde 4, da :fnise:

Skrevet

At riene kommer hvert annet minutt betyr ikke at de er effektive.

AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal lure på.. Jeg føler meg nemlig litt snytt :fnise:

Her gikk vannet kl 07 med påfølgende rier. De var veldig svake i begynnelsen, men innen vi var på sykehuset kl 09 var jeg sikker på at noe var i gang. Kom tilbake på sykehuset ca 13, da var de så vonde at jeg ikke klarte gå samtidig og måtte konsentrere meg om jeg skulle prate. Så ble de jo sterkere og sterkere utover kvelden før jenta var ute klokka 16. Allikevel regnet jordmødrene at fødselen min var 6 timer? Hvorfor? Jeg hadde relativt kraftige smerter ganske mye lenger enn det i alle fall.

De regner kun utifra den aktive fødselen. Og det er fra 3-4 cm.

Jeg lå et døgn i fødsel (mye pga epidural som stoppet pressriene), men jeg bare i aktiv fødsel kun i fire timer. A

Anonym poster: 97eaa1531f38d209fb4f997c40813ecb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på sykehuset med 7,5 cm åpning kl åtte om morgenen, barnet kom først kl fem om ettermiddagen. Selv regner jeg at fødselen begynte ca i fire-tida, da var det intenst med riene. Før det lå jeg i fem timer med vonde rier hjemme, men da vi ringte til sykehuset var de svært strenge på at vi ikke måtte komme for tidlig, da blir vi bare sendt hjem igjen, og så lenge jeg selv klarte å snakke med dem på telefonen, var det ikke vondt nok, mente de, og da måtte jeg heller vente med å komme. Synes de var så frekke, jordmødrene som svarte på telefonen om natta. :-(

Anonym poster: fc76b69ab5d666fa10af30a483f48f45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 2 raske fødsler som har vart 3 timer begge to, og hvor jeg har kommet på sykehuset halvannen time før og en time før barna ble født. Hadde da 7 cm. åpning ved ankomst begge gangene. Da har de skrevet i papirene at fødselen startet når jeg sa det startet.

Anonym poster: 6651a34262f56e52c5e400397c5238b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...