Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente30.
Skrevet

Hei

Nå er jeg litt i villrede over hva jeg skal gjøre. I påsken, -hele- påsken så langt, har jeg vært hos min forlovede og sammen med ham og hans 2 barn. Og gjort litt familiebesøk hos hans familie. Nå har jeg igrunn nådd grensen for hvor mye han og hans ønsker skal styre alt og det sa jeg ifra på en pen og ok måte.

Så igår dro han til sine foreldre sammen med sine barn uten meg, mens jeg fikk noen nydelige timer uten ungemas. Selv har jeg ikke egne barn, men forloveden og jeg er 4 mnd'er gravide :)

Så ja, jeg er litt ekstra var og sliten om dagen og tåler mindre "herj" fra ungene -og- ham.

Nå idag før han dro med seg de to små på en slik fast ting de gjør hver lørdag formiddag så minte jeg ham igjen på at jeg kom til å dra hjem til meg og bruke resten av tiden på min familie. Da ble han sur.

Han mente at siden jeg ikke ble med i går så var det underforstått at jeg skulle være med på en større påskemiddag ting med hans familie idag. For jeg fikk jo fri i går....

Nå er jeg jo ikke helt enig, men jeg ble skikkelig grise-sint når han dro den idag på morraen, og sa, i en fryktelig irritert tone, "GREIT, jeg blir med, men husk at det her ba du om selv!!!" jeg er gravid og hormonell og blir så fryktelig bråsint for slikt...:/ men saken er jo, at jeg vil jo ikke reise dit i kveld....null lyst. Men nå sa jeg jo faktisk at det var greit....selv om det kom i sinne....

Kan jeg bakke ut nå?

Og hvorfor skal alt alltid være slik som han vil? er det urettferdig av meg å minne ham på at jeg er gravid og faktisk burde få lov til å sette litt eget tempo og grenser nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at du reiser hjem til din famile nå. Men prøv å si det på en hyggelig måte, og at du buste ut med det i morgen fordi du er sliten og lei. Og nei, jeg syntes ikke det er urettferdig å sette eget tempo nå som du er gravid.

Skrevet

Kan ikke han bremse litt og bli med til din familie i steden?

Skulle bare mangle syns jeg.....

Skrevet

Det er mer påske igjen enn bare idag. Selv om du var sint, synes jeg ikke du bør trekke deg fra middagen i kveld.

Men; samtidig synes jeg at du godt kan forlange at han blir med hjem til din familie imorgen f.eks. Det skulle bare mangle!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ut fra hva jeg leser her høres det ut som om han bare tenker på seg selv og snakker til deg i en kvass tone.

Uansett hans barn og din graviditet eller ikke: man skal ikke finne seg i under noen omstendighet å føle seg forpliktet til å være et sted med folk som tapper en for energi. Det være seg svigerforledre eller andre.

(Jeg reagerte med å kaste opp samt få migrene hver gang vi var hos mine svigers...)

Klart, noen pliktbesøk får en slå unna i høytidene og slikt, men det er IKKE riktig at han skal styre løpet med å velge sin familie fremfor din.

Et annet godt alternativ er jo å si at man vil ha et par dager for seg selv fordi man behøver det (behøver ikke være gravis for det). Og man kan som PAR velge å bare være sammen uten å besøke annen familie: si til familien: i år skal vi være for oss selv. Ferdig med det.

Jeg synes hvertfall ikke det er riktig at hensynet til andre folk/besøksplikten skal suge energi ut av en. Hensynet til egen helse går faktisk først.

Selv sa jeg ifra til min mann alle de gangene jeg ikke ønsket å være med å besøke hans familie. Han respekterte meg og sa at jeg kunen velge fritt hver eneste gang. Dermed har jeg ikke press på meg og jeg kan velge fritt selv. Det samme gjelder min mann: han får også velge om han vil være med på besøk til min familie. Han er so mregel med, fordi han føler en større pliktfølelse enn meg.

Skrevet

Synes ikke du skal bruke din graviditet som unnskyldning for å bli bråsint. Graviditet er ingen sykdom, men fordrer selvsagt nok søvn, hvile og sunn mat. Derfor hadde du godt av den hvilepausen i går.

Men bli med ham i kveld, som lovet, og vær hyggelig. Dette er egentlig en filleting! Han har neppe barna hver påske? Det er naturlig at han da vil ta dem med rundt i familien, og "gjøre dem kjent".

Hvis du savner din familie, så sørg for at dere har en invitasjon dit til middag 1. eller 2. påskedag. Da er det like naturlig at dere går dit som til hans familie.

Neste år har dere et felles barn, og da er det like naturlig at dere farter litt rundt på begge sider.

Se det positive i det. Han er familiekjær, og det er et meget godt tegn!

Skrevet

Jeg syns da godt han kunne brukt tid med din familie også da.

Men en ting jeg reagerte på - syns det er idiotisk å skylde på graviditet for alt mulig... Syns så mange kommer med den at "Jeg har lov til å reagere sånn, for jeg er jo gravid" Det er så idiotisk å høre på. Man har da lov til å oppføre seg som folk selv om man er gravid :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

På meg virker det som om du ikke ønsker å tilbringe for mye tid sammen med hans barn fra tidligere forhold, men tenker mer på deg og ditt. Du må få slappe av, og du må det, og du må det. Du snakker veldig lite om hvordan alt dette er for barna hans, men er alt for opptatt av deg og ditt.

Du høres rett og slett egoistisk ut, for stakkars deg som er gravid, da bør jo alle ta hensyn til deg.

Det burde være en selvfølgelighet at dere tilbringte tiden sammen med hans barn når de er hos han. Dere skal jo liksom bli en familie alle sammen, og spesielt nå når dere to venter en liten.

Hvorfor kan dere ikke alle sammen tilbringe tid med både din og hans familie? Eller er det slik at hans barn ikke kan være med til din familie?

Skrevet

Og leksjonen til neste ferie, er å på forhånd snakke om hva dere har lyst til og hvor mye tid som er rimelig å bruke tid på i forhold til hverandres familier.

Det virker på meg som om dere begge tar ting litt for gitt.

Det er ikke unormalt å ville tilbringe tid med egen familie, men det er jo greit å avtale litt på forhånd da! Ikke bare gjøre og si og meddele...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...