AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg søkte for 4 måneder siden aap for jeg er syk og ikke kan jobbe! i dag fikk jeg brev om melding om vedtak men jeg skjønner ikke noe av det som står der for å være ærlig. der sto det at jeg hadde behov for spesielt tilpasset innsats fra nav og at jeg gjennom egen aktivitet og innsats fra de vil ha mulighet til å komme ut i arbeid. det står ingenting om aap men de har lagt med et notat at jeg må ta kontakt med likningskontoret snarest mulig for å få beregnet skattekort for 2013.. vil dette si at jeg fikk aap eller har de ikke behandlet dette enda? Anonym poster: bfa2ec7ba64022f70034b2f664f701d8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Det står jo at de mener du trenger hjelp fra dem, så enten har du fått aap eller så får du det så snart de har fått nødvendig dokumentasjon. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ber deg ordne skattekort. NAV trenger ikke skattekortet ditt, de får de opplysninger de trenger direkte fra skatteetaten. Med mindre noe spesielt gjør at du ikke finnes i skatteetatens systemer? Anonym poster: 0b85e8c6491dbfbf94ca92f8c69f3aeb 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Det står jo at de mener du trenger hjelp fra dem, så enten har du fått aap eller så får du det så snart de har fått nødvendig dokumentasjon. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ber deg ordne skattekort. NAV trenger ikke skattekortet ditt, de får de opplysninger de trenger direkte fra skatteetaten. Med mindre noe spesielt gjør at du ikke finnes i skatteetatens systemer? Anonym poster: 0b85e8c6491dbfbf94ca92f8c69f3aeb mulig det er fordi jeg er 19 og aldri har jobbet før? aner ikke jeg forsto egentlig ikke så mye selv! men nå er det iallefall ordet så får jeg vell se hva de gjør videre Anonym poster: 5252f0080719e2b8303b504b40be7226
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Brevet du har fått er ikke et vedtak om aap.. Når du søker aap må saksbehandleren din ved lokalkontoret gjøre en del og så sende saken videre til de som gjør vedtak og utbetaler aap. Du vil få et vedtak om aap når det er ferdig. Saksbehandler har nok bare sjekket om du har skattekort, har du ikke det vil det trekkes 50% skatt av utbetalingen om du får innvilget aap. Pengene kan komme på konto før du får vedtaket derfor kan det være greit å ha ordnet med skattekort.... Anonym poster: 02f693cdbb086c627be035d61bc56362
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Jeg søkte for 4 måneder siden aap for jeg er syk og ikke kan jobbe! i dag fikk jeg brev om melding om vedtak men jeg skjønner ikke noe av det som står der for å være ærlig. der sto det at jeg hadde behov for spesielt tilpasset innsats fra nav og at jeg gjennom egen aktivitet og innsats fra de vil ha mulighet til å komme ut i arbeid. det står ingenting om aap men de har lagt med et notat at jeg må ta kontakt med likningskontoret snarest mulig for å få beregnet skattekort for 2013.. vil dette si at jeg fikk aap eller har de ikke behandlet dette enda? Anonym poster: bfa2ec7ba64022f70034b2f664f701d8 Hei. Det du har fått er et vedtak om hva slags type bistandsbehov nav tenker at du har, altså hvor mye hjelp du trenger for å komme i arbeid. AAP er et eget vedtak, som kommer for seg selv. Man må ha spesielt tilpasset innsats for å få AAP, så sånn sett ser det lovende ut. Skattekort sendes direkte til nav, men i tilfeller som ditt der du ikke har hatt jobb før, har du heller ikke hatt ordinært skattekort. Skatteetaten må få beskjed om å opprette skattekort, og så sender de opplysningene til Nav. Du kommer sikkert til å få spørsmål om forventet inntekt, og da sier du minstesats AAP. Dette tilsvarer 170 500 kr. (2G). Anonym poster: 5cc7e647e594bb26d0b9a628744c4523 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå