pusleline Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg lurer på hva jeg må regne med å bruke på dåpsfeiringen? Da lurer jeg på hva dere har brukt på mat og drikke... Vi er 17 voksne, og vi vurderer å ordne spekemat selv eller om vi ev bestiller tapas, koldtbord el.
Gjest FineFia Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Jeg lurer på hva jeg må regne med å bruke på dåpsfeiringen? Da lurer jeg på hva dere har brukt på mat og drikke... Vi er 17 voksne, og vi vurderer å ordne spekemat selv eller om vi ev bestiller tapas, koldtbord el. Prisene på tapas varierer veldig, og det kommer an på hva du ønsker; men på mine kanter er kr 150 en gjennomsnittlig pris på catering. Catering: 17 personer à kr 150 = kr 2550,00 Brus, farris, lettøl, kaffe, skjokolade kr 400 Dåpskake alt fra kr 180 til kr 1000 Dåpskake er kanskje ikke noe man trenger, men tok det likevel med siden det er vanlig. På mine kanter er det også vanlig å bake kaker til hverandre, slik at man ikke trenger å stresse med å bake 5 kaker selv... Alternativt er å bake kaker man kan fryse, som feks suksessterte, iskaker og nøttekaker.
pusleline Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2013 Ja, kaker kommer nok både bestemodre og oldemor med Spør fordi jeg fikk oppgitt 250,- for tapas/koldtbord, og syntes det var dyrt...
Gjest Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Det er lett å lage tapas selv. Det meste kan ordnes klart dagen før. Kanskje kan du få en venninne til å hjelpe deg? Om du googler finner du en drøss med oppskrifter. Men klassikere er: Kald mat: Ostepinner med diverse frukt Vestlandslefse med smørost og pålegg, rullet og skåret i skiver Små kjøttkaker med dipsaus Grønnsaker i stengler med dip Varm mat: Dadler vevd i bacon og grillet Små grillspidd med scampi og laks Små grillspidd med grønnsaker Tortillachips med tacokjøtt og ost. Sikkert masse annet også, men det var det jeg kom på. Men liker bestemødrene tapas? Du kan jo lage en porsjon god suppe også.
Prinsessa88 Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Vi har valgt å lage biff stroganof selv, med ris, salat og hjemmebakte rundstykker. Vi er 34 stk til bords og maten kom på 2100 svenske kroner. Drikken kom på 1000( kjøpte forskjellige brus brett i Sverige) dåpskaken ville farmor kjøpe, jeg baker ostekake og cupcakes en i familien baker sjokoladekake. Lokalet leide vi for 1400. Og vi har brukt ca 1000 på pynt. Totalt har vi vel da brukt 4500:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå