Gå til innhold

Hva spiser man på påskeaften? bortsett fra påskeegg ;)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt tom for ideer til påskeaftensmaten. Pleier dere å ha noe spesielt å spise på påskeaften eller blir det bare vanlig lørdagsmat som pizza/taco etc?

Vi hadde langfredagsmiddag igår. "Full pakke" med stek og tilbehør og kake til dessert.

I kveld har jeg lyst på noe lettvint..men samtidig ikke den vanlige "lørdagskosen" ..noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. biff med tilbehør? :) *inspirert av the imp*

Gjest the imp
Skrevet

Vi skal ha biff med rødvinssaus og fløtegratinerte poteter :) men har ikke noen fast ting vi har annet enn at vi koser oss litt ekstra :)

Skrevet

Vi skal ha oksestek med forskjellig tilbehør.

Familien til sambo har tradisjoner på påaskeaften med hele familien samlet. Så vi blir tretten stykker ikveld...

Hadde det ikke vært for det, så tror vi hadde tatt fondue eller biff.

Skrevet

Egentlig skal vi ha påskelam med potetmos idag, men jeg lager min egen middag idag, som blir pasta med en god pastasaus til. kanskje det kunne vært en ide?

Skrevet

Vi skal ha taco i kveld. Har forøvrig ikke noen spesielle mattradisjoner hva påskeaften angår. Jo forresten, jeg husker fra barndommen at vi pleide å ha kylling.

Skrevet

Vi skal ha reker i dag vi, med sitron og rista loff. Vi ville ha lettvinn mat i dag, så da ble det rekesmørbrød. Ellers pleier vi ikke å ha noe spesielt på påskeaften, bortsett fra at vi koser oss litt ekstra.

Skrevet

Vi har ikke noen spesielle påskeaften-tradisjoner mht. mat. Så nå har vi nettopp hatt ei diger komlegryte på bordet, og alle ble gode og mette! Det ble i alle fall "heilnorsk" mat på en sådan dag! :ler:

Skrevet
Vi har ikke noen spesielle påskeaften-tradisjoner mht. mat. Så nå har vi nettopp hatt ei diger komlegryte på bordet' date=' og alle ble gode og mette! Det ble i alle fall "heilnorsk" mat på en sådan dag! :ler:[/quote']

Misunnelig, jeg nå!!! :grine:

Det er det beste jeg vet!!!

Tror jeg skal spørre om mamma kan lage det snart.

Da hjelper HELE familien til med lagingen. Koselig!

:)

Smurfa

Skrevet

Vi har spist svinekam med ovnsstekte potetbåter og kokte grønnsaker.. Barna fikk falukorv. Stor suksess.. Aldri hatt noen tradisjoner med mat og påske..

Skrevet

Vi har spist lammestek. Kjempegodt var det :-)

Skrevet

Har ingen spesielle påsketradisjoner, ingen av oss er vant til det hjemmefra...

Her ble det tacos i kveld, slike taco-chips, kjøttdeig og allt annet ble gratinert i ovnen. Kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...