AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Hei en mann på 34år her .. Jeg har tre ste søsken som jeg har bodd med i to år før jeg flyttet hjemme fra . Jeg har også to halvsøsken på 18år og 9år.. ste søsken. 22år, 24år, 29år Litt om mitt forhold til mine ste søsken pr i dag. Vi treffes en sjelden gang i familie besøk,og har ikke noe særlig til felles og snakke om !!. Sånn er det nå bare . Ikke noe vondt blod mellom oss !! Litt om min problem stilling. Jeg føler meg pliktig til å invitere de i barnedåper og andre ting . Den ene har aldri vært i dåp til mine to små barn, selv om han ble invitert. Jeg vil aldri føle noe onkel rolle til barna til mine ste søsken . For meg blir det mer naturlig i framtiden og følge barna til mine halvsøsken som jeg har et bedre forhold til. Ikke alltid like lett grunnet den store aldersforskjellen mellom meg og mine halvsøsken . Er det nødvendig med Tvangs-sosialisering ?? Anonym poster: 7a889405ab090e472edb11f5e5dd484b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Om det ikke er noe ondt blod mellom dere så syns jeg dere gjør en fin gest ved å invitere de. Man skal jo ikke ha så mange dåper og konfirmasjoner i sitt liv. Anonym poster: 05cd6a48199e1d360f5499766632e3f2 1
*Nellik* Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Nødvendig og nødvendig....Ønsker du ikke å ha dem der, så er det bare å la være, men det er jo hyggelig å invitere dem som en del av familien, da signaliserer du at du at du setter pris på dem. Lar du være, så kan jo det også bli sett på som et signal om at du egentlig ikke bryr seg så mye om å treffe dem, og da er det kanskje ikke så rart at kontakten er som den er?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Helt greit å la være med tvangssosialisering. De kommer sikkert ikke til å tenke over det engang når de selv har lignende familieselskaper og du ikke blir bedt. Dere er ikke i slekt og har null med hverandre å gjøre. Bare la det være med god samvittighet og si som sant er hvis noen tar det opp. Og sleng på at det er helt ok hvis de veldig gjerne vil være med men at du bare ikke har tenkt på det slik fordi dere sees så sjeldent og "lenka" er ikke der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå