Gå til innhold

Da er det meste ordnet å vi er klare for bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lokale Check!

Meny Check!

Kirke Check!

Papirer Check!

Kjole Check!

Blomster Check!

Dekorasjoner til bordet Check!

Brudepike kjoler Check!

Musikk Check!

Frisør Check!

Nye ringer Check!

Ny dress å stæsj til mannen Check!

Transport Check!

Da tror jeg at jeg har det meste klart! Ikke minst har det vist seg at meg å gubben sammarbeider usedvanlig bra når vi først setter i gang..... visst har det bydd på litt problemer siden vi ikke hadde mer enn 7 uker på oss. nå er det 4 uker før den store dagen!

Litt småting blir det nok å ordne men de største tingene tror jeg at er ordnet :)

Hvordan ligger resten av dere ann i løypa?

Endret av panic-attack
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra skilsmisseadvokat Check!

Anonym poster: e546510256949911714727847e2ef3fa

• Liker 4
Skrevet

Mangler, det er 3,5 mnd igjen

Bestille gifteringer

Sende invitsjonene

Menyer

Kirkeprogram

Noen til å synge i kirken

Hans antrekk

En skreddertur på min kjole

Undertøy

Drinkmeny

Bestemme hvilke dessertshots/desserttapas vi skal lage

Tror det var det...

Skrevet

Bare det CathFoto??

Vi mangler så mye mer tror jeg :fnise: Men alt ordner seg i løpet av de neste ukene.. tror jeg :)

Skrevet

Bra skilsmisseadvokat Check!

Anonym poster: e546510256949911714727847e2ef3fa

Du var jo koselig..

Skrevet

Vi mangler bare papirer og en liten del av antrekket til han ;) Og så brudebuketten da, men den kommer vel snart :)

Skrevet

Bare det CathFoto??

Vi mangler så mye mer tror jeg :fnise: Men alt ordner seg i løpet av de neste ukene.. tror jeg :)

Det var det jeg kom på,er sikkert mer

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Vi mangler en stor ting som jeg ikke er interessert i å løfte en finger for å få ferdigstilt: Særeie avtalen.

Utover det er det en hel haug med småting som vi egentlig gjør veldig raskt når vi først setter igang. Og brudgommen imponerer stadig idag hadde han tenkt på kjøreplan uten at jeg har sagt noe, det samme med ølbrygging, ringer + + +

Mens jeg bare slapper av og koser meg med at det er leeeeeenge igjen, har en prøvetime på sminken i helgen da. ;)

• Liker 1
Skrevet

Vi mangler en stor ting som jeg ikke er interessert i å løfte en finger for å få ferdigstilt: Særeie avtalen.

Utover det er det en hel haug med småting som vi egentlig gjør veldig raskt når vi først setter igang. Og brudgommen imponerer stadig idag hadde han tenkt på kjøreplan uten at jeg har sagt noe, det samme med ølbrygging, ringer + + +

Mens jeg bare slapper av og koser meg med at det er leeeeeenge igjen, har en prøvetime på sminken i helgen da. ;)

Kan jeg spørre om hvorfor dere skal ha særeie? Ingen plikt til å svare altså.

Kom netopp på brudebukett, men den skal jeg jo lage selv så kan jo ikke lage den på lenge ennå.

Gjest Kiara!
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor dere skal ha særeie? Ingen plikt til å svare altså.

Kom netopp på brudebukett, men den skal jeg jo lage selv så kan jo ikke lage den på lenge ennå.

Vi trenger det ikke. Særeiet vårt skal inneholde et punkt å det er barndomshjemmet til han jeg gifter meg med. Det beholder han ved en skilsmisse uavhengig om vi har særeie eller ei. Så det er mer prinsippet for å vise at det er hans og bare hans slik at det ikke går ut av familien. Helt greit det, men siden jeg har lest høyt hva som står i ekteskapsloven har det gått litt i glemmeboka både for han og svigermor.

Vi har heldigvis den innstillingen at vi deler det aller meste og ting flyer i hverandre, så fullt særeie hadde aldri gått mellom oss. Ikke er det barn å ta hensyn til heller da hadde det vært en selvfølge. :)

• Liker 1
Skrevet

Det vi har ferdig er:

Kirke

Lokale

Rødvin og vodka

Klær

Frisør

Negldesigner

Prøvetime hos frisør

Invitasjoner er sendt

Bryllupssuite :briller:

Fotograf

Bil

Innsendt prøvingspapirer til skatt øst, samt forlovererklæringer

Det var det jeg kom på i farta. Vi har to mnd igjen og vi er snart ferdig med planlegging av mat også skal vi begynne å kjøpe inn resten av drikkevarene så fort skattepengene kommer :P

AnonymBruker
Skrevet

Mangler:

Tiara

Skjorte og cravat til sønnene mine

Kirkeprogram (har oppsett og innkjøpt papir, må bare ferdigstilles og printes ut)

Bordkart og bordkort (ordnes når s.u.- fristen har gått ut)

Skreddertilpasning av kjolen

Lage ønskeliste på nett (etter mange oppfordringer og mye om og men)

Lage Spotify spilleliste

3 mnd igjen, tror vi ligger ganske bra an, jeg!

Anonym poster: 44d9159c04b31fb0cd716e73aaad3e9a

AnonymBruker
Skrevet

...og det vi har ordnet er:

Kirke

Lokale

Mat og drikke (ordnes av lokalet)

Overnatting

Transport

Fotograf

Frisør

Sminkør

Brudebukett

Papirer til Folkeregisteret

Invitasjoner

Brudekjole

Sko

Slør

Underskjørt

Dress til mannen

Brudepikekjoler

Blomsterkurver til brudepikene

Sko brudepike

Dresser til brudesvennene

Musikk i kirken

Musikkanlegg til festen

Kjøreplan for dagen

Toastmaster

Pakkeoppakkere

Hjemmeside

Ringer

:duskedame:

Anonym poster: 44d9159c04b31fb0cd716e73aaad3e9a

Skrevet

10 dager igjen og dette gjenstår:

Skjorte til mannen

Spotify liste til festen (som det er 17 dager til)

Kjøpe inn mitt mer alkohol

Bestemme velkomstdrink

Bake et par slag som kan hiver i fryseren

Kjøpe iskaker til desserten

Også kommer ting som vi må gjøre rett før, som å finne en blomsterbutikk i København og å lage buketten. Uka før festen hjemme skal vi vaske, rydde og gjøre klart til overnattingsgjester i alle rom, pynte bord og telt (herunder brette 60 servietter som hjerter, men det tror jg jeg begynner på denne uka) og sikkert tre tusen andre småting som vi kommer på i siste lita.

Men alt det store er i orden :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger det ikke. Særeiet vårt skal inneholde et punkt å det er barndomshjemmet til han jeg gifter meg med. Det beholder han ved en skilsmisse uavhengig om vi har særeie eller ei. Så det er mer prinsippet for å vise at det er hans og bare hans slik at det ikke går ut av familien. Helt greit det, men siden jeg har lest høyt hva som står i ekteskapsloven har det gått litt i glemmeboka både for han og svigermor.

Vi har heldigvis den innstillingen at vi deler det aller meste og ting flyer i hverandre, så fullt særeie hadde aldri gått mellom oss. Ikke er det barn å ta hensyn til heller da hadde det vært en selvfølge. :)

Skjønner, skjønner...da virker det som du er bevisst på å ikke gå i "kvinnefellen" men å betale leie, men aldri eie.

Anonym poster: 5148b14fea64a9833f4070f3f6131f76

• Liker 3
Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Skjønner, skjønner...da virker det som du er bevisst på å ikke gå i "kvinnefellen" men å betale leie, men aldri eie.

Anonym poster: 5148b14fea64a9833f4070f3f6131f76

Det har aldri vært aktuelt å kjøpe noe som jeg ikke har eierandeler i. Nå skiller det ganske mye i inntekt mellom oss to også, så slike ting må jeg tenke over. Barndomshjemmet hans er noe han har og skal ha, resten er noe helt annet noe vi begge er enige om. :)

Ingen av oss har dessuten noen interesse av å bo i barndomshjemmet hans, det er mer en forsikring om at det ikke skal ut av familien.

Endret av Kiara!
Skrevet

Det har aldri vært aktuelt å kjøpe noe som jeg ikke har eierandeler i. Nå skiller det ganske mye i inntekt mellom oss to også, så slike ting må jeg tenke over. Barndomshjemmet hans er noe han har og skal ha, resten er noe helt annet noe vi begge er enige om. :)

Ingen av oss har dessuten noen interesse av å bo i barndomshjemmet hans, det er mer en forsikring om at det ikke skal ut av familien.

Høres foruftig ut for alle parter.

AnonymBruker
Skrevet

Det vi har ferdig er:

Kirke

Lokale

Rødvin og vodka

Klær

Frisør

Negldesigner

Prøvetime hos frisør

Invitasjoner er sendt

Bryllupssuite :briller:

Fotograf

Bil

Innsendt prøvingspapirer til skatt øst, samt forlovererklæringer

Det var det jeg kom på i farta. Vi har to mnd igjen og vi er snart ferdig med planlegging av mat også skal vi begynne å kjøpe inn resten av drikkevarene så fort skattepengene kommer :P

Da får dere håpe at dere ikke får skattepengene etter sommeren, for det er det fullt mulig at dere får.

Anonym poster: c5e52be2cf2b1a00b30cc4102415bf28

Skrevet

Har igjen :

Spotify liste ( har funnet en del snager, men jammen meg vanskelig)

Alkoholen

Velkomstdrink

Bordpynt ( mye er i boks, men er igjen litt)

Noen bordkort

Overnatting

Transport utpå nattaen

Er det jeg kommer på nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...