AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg er nå i uke 32 og har begynt å tenke litt på fødselen... Har et barn fra før, men da ble jeg satt i gang. Derfor er jeg spent nå, hvordan starter det hele? Hva var tegnene dine på at noe var i gang? Gikk vannet eller startet riene eller var det noen andre tegn? Hvilken uke var du i? Hvor lenge ventet du med å dra til sykehuset? Håper noen vil dele erfaringer :-) Anonym poster: db2c9395c44896f2a779f3f96ea2468d
LillaFrosk Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Jeg var i uke 35, og absolutt ikke forberedt på at jeg var fødeklar (sykehusbagen var selvsagt pakket, men mentalt sett var jeg ikke helt forberedt). Jeg hadde vært våken mye av den natten. Plutselig, klokken 04, bestemte jeg og eksen oss for at "vi drar til byen i morgen!", og fant ut at det var greit å få litt søvn. (Ingen av oss hadde lappen, og vi bodde 35 minutter med bil/ 50 minutter med buss unna byen). Ca rundt den tiden vi la oss, hadde jeg begynt å få "kynnere", men dette tenkte jeg ingenting over. På bussen til byen, ble disse "kynnerne" sterkere. Da vi kom til byen, dro vi til foreldrene hans, også sovnet jeg der i noen timer. Dro på senteret i 11-tiden, og "kynnerne" mine ble bare sterkere og sterkere. Til slutt fant vi ut at noe MÅTTE være på gang (.. han fant ut. Jeg nektet), så vi gikk tilbake for å ringe føden, der hvor vi fikk beskjed om å komme inn. Var ikke på føden før ca klokken 14 (måtte jo GÅ til sykehuset).. Og der hadde jeg visst 7-8 cm åpning allerede, eller noe i den duren. Også måtte jordmoren ta vannet på meg, for det kom ikke av seg selv Jeg tror egentlig at jeg i underbevisstheten måtte ha VISST at jeg kom til å føde likevel, fordi.. Hvis jeg ikke hadde vært i byen den dagen, så hadde det antageligvis blitt hjemmefødsel, eller noe annet kaotisk Jeg var litt sta, og nektet virkelig å tro på at fødselen kunne være i gang.
Gjest Keikolina Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Den første starta med modningsgel i musa, den siste starta med at vannet gikk i senga.
Gjest Clafoutis Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Her løsnet slimproppen i uke 37, og to dager etter gikk plutselig vannet om natten mens jeg sov.
ara Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Her begynte kroppen å tømme seg. Løp på do med rennebæsj sikkert 10 ganger på en time! Jeg fikk plutselig menssmerter samtidlig med kynnere med 10 minutters mellomrom. Dette var rundt 18.00. Slik fortsatte det utover kvelden. Etterhvert tok de seg opp i styrke og jeg måtte begynne å puste meg igjennom. Tok paracet og en dusj rundt 03.00. Klokka 04.00 orket jeg ikke være hjemme lenger så da reiste vi på føden Vannet gikk ikke før jeg omtrent hadde full åpning.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Med første hadde jeg magetrøbbel i noen dager og slimproppen gikk, det var eneste tegnene før jeg våknet en natt av at vannet gikk. Hodet var ikke festet ved forrige kontroll så vi dro til sykehuset med en gang. Og godt var det, for jeg hadde full åpning ved første sjekk og en halvtime etterpå var babyen ute. Var i uke 37 + 2. Med andre merket jeg godt at noe var på gang. Kjente at småen lå godt nede i bekkenet og kynnerene var kraftigere. Fødselen starter med svake rier på "vanlig" måte ringte føden etter 1,5 time. Fikk beskjed om å vente, ventet en halvtime og dro. Igjen: godt var det, for under en halvtime etter jeg ringte var babyen ute. Var i uke 36 + 6. Anonym poster: 432ddeca238e42da5c5344247fe7e78b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Altså: jeg ringte igjen før vi dro og under en halvtime etter den samtalen var babyen ute Anonym poster: 432ddeca238e42da5c5344247fe7e78b
Maiava88 Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Slimproppen gikk 2-3 dager før vannet gikk klokka 8 på morgenkvisten. Riene begynte ikke før i 14 tia, og jeg ble lagt inn på føden klokka 16.00 med 9 cm. åpning. Klokka 21.15 fødte jeg
siebaeo Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Jeg er nå i uke 32 og har begynt å tenke litt på fødselen... Har et barn fra før, men da ble jeg satt i gang. Derfor er jeg spent nå, hvordan starter det hele? Hva var tegnene dine på at noe var i gang? Gikk vannet eller startet riene eller var det noen andre tegn? Hvilken uke var du i? Hvor lenge ventet du med å dra til sykehuset? Håper noen vil dele erfaringer :-) Anonym poster: db2c9395c44896f2a779f3f96ea2468d Åh, jeg kunne jo spurt nøyaktig samme spørsmålet! Spent på om kroppen i det hele tatt kan sette i gang selv.. Men jeg er mest nysgjerrig på hvordan andre fødsel startet når man har vært igangsatt før.. Ser at bare en her har skrevet at hun har vært igangsatt første gangen. Noen flere? Når har du termin, TS? 1. august her
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #12 Skrevet 5. juni 2013 Jeg hadde maserier i kanskje 2 uker før hun ble født. Klokka syv på morgenen lå jeg av en eller annen grunn våken og hørte et knepp i magen. Fikk en sånn "oh no"-følelse, så fosset vannet ;-) Riene startet med en gang med ett minutts mellomrom, men var svake i begynnelsen. Jenta var ute halv ti på kvelden. Anonym poster: 96539d90b3762f02f7300d6147e49851
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #13 Skrevet 5. juni 2013 AB over, hun ble født 4 dager før termin. Så jeg var ganske overrasket. Anonym poster: 96539d90b3762f02f7300d6147e49851
sjøhest Skrevet 5. juni 2013 #14 Skrevet 5. juni 2013 Startet med rier i uke 39+0. Venta 2 timer ca før jeg dro til sykehuset.
^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Første: ble satt i gang en uke over tiden pga svangerskapsforgiftning Andre: vannet begynte å piple rundt 11:30 6 dager etter termindatoen. Riene startet rundt 13 og klokken 17:30 var hun ute. Hadde da vært på sykehuset en times tid.
Arkana Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Nr 1: Ingen tegn før vannet plutselig gikk en uke før termin. Riene begynte ikke før et døgn senere og 16 timer etter var han født. Nr 2: Massevis av kynnere og nedpress i ukevis så jeg var sikker på at han ville komme før termin, men den gang ei. Ble satt i gang på termindagen. Kunne heldigvis gå rett på å ta vannet, riene kom raskt (trengte aldri drypp) og gutten ble født to timer etter. Nr 3: Skulle settes i gang en uke før termin, men fordi det var fullt på føden ble jeg liggende på obsposten det meste av dagen. Fikk endelig fødestue og mens de diskuterte hvordan de skulle sette i gang gikk vannet og babyen var født under en halvtime etter.
Emas Skrevet 5. juni 2013 #17 Skrevet 5. juni 2013 Vart satt i gang med ballongkateter, 12 dagar etter termin, tok det ut etter null virkning på dag 13. Tok deretter vatnet i 12-tida på dag 13, fekk riestimulerande drypp i 17-tida pga dårlige rier, ungen kom til slutt ut natta den 14 dagen etter termin. Var en super førstegangsfødsel, sjølv om eg vart igang sett!
Gjest RockOn Skrevet 5. juni 2013 #18 Skrevet 5. juni 2013 Våknet natta til terminadagen og måtte på do, stod opp og jeg var plutselig klissbløt. Jeg trodde et lite sekund at jeg tisset på meg, men jeg fant ut at det kom for mye og jeg måtte fortsatt tisse (jeg var helt i ørska). Så kom riene veldig kort tid etter, og slimproppen gikk etter 10-15 min.
Susa Skrevet 5. juni 2013 #19 Skrevet 5. juni 2013 Vannet begynnte å piple natt til 36+3, ble sendt på sykehuset seinere på dagen. Masse prøver fordi det er jo infeksjonsfare da vannet har gått. De prøvde å sette i gang med tabletter dagen etter, 36+4, men ingenting skjedde. På morgenen 36+5 fikk jeg drypp, og da gikk det 2,5 time til han var ute!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #20 Skrevet 5. juni 2013 Første startet med vannavgang 5 dager over termin. Andre fødsel startet med rier og tegningsblødninger 9 dager over termin, vannet gikk rett før pressriene startet. Anonym poster: 4509646bded44aab752ff421c432e1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå