Gå til innhold

Er sykepenger under dagpenger samme utbetaling/sats?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å trenge sykemelding en liten periode, og er nå arbeidsledig - dermed er jeg på dagpenger.

Jeg har noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på:

Jeg har fått en sats i dagpengeberegning, og jeg lurer på om summen blir den samme ved sykemelding fra lege?

Er det noen restriksjoner på antall dager/uker man er sykemeldt - og mister man rett til sykepenger om man er syk utover dagpengeperioden(altså om dagpengeperioden utløper underveis i sykemeldingen)?

Når jeg så er ferdig med sykemeldingsperiode; hvordan går man da frem ovenfor Nav for å få "gjenopptatt" dagpenger?

Anonym poster: cdfc25d9351e6a99a45aac520b6ace1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonym poster: 3be719f6122b4ffab41266b0f9a8b93e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å trenge sykemelding en liten periode, og er nå arbeidsledig - dermed er jeg på dagpenger.

Jeg har noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på:

Jeg har fått en sats i dagpengeberegning, og jeg lurer på om summen blir den samme ved sykemelding fra lege?

Er det noen restriksjoner på antall dager/uker man er sykemeldt - og mister man rett til sykepenger om man er syk utover dagpengeperioden(altså om dagpengeperioden utløper underveis i sykemeldingen)?

Når jeg så er ferdig med sykemeldingsperiode; hvordan går man da frem ovenfor Nav for å få "gjenopptatt" dagpenger?

Anonym poster: cdfc25d9351e6a99a45aac520b6ace1e

Ja, samme sats.

Når du er ferdig med å være sykmeldt fører du meldekort som vanlig igjen.

Er du syk utover dagpengeperioden søker du AAP.

Anonym poster: 3be719f6122b4ffab41266b0f9a8b93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...