AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Vi har vært sammen i snart 2 år, og over halvparten av den tiden har han mast om å gifte seg og å få barn. Han er 7 år eldre enn meg så forstår at han er klar for det. Men jeg har aldri hatt lyst til å gifte meg, og barn har jeg i hvert fall ikke lyst på nå. Han er min første kjæreste og jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen... Vi har det bra sammen akkurat nå, men jeg føler jeg kaster bort tiden hans.. Han kommer ofte med kommentarer om at hvis jeg hadde slått opp så ville han sluttet og jobbe og solgt leiligheten... At han elsker meg over alt på jord osv osv. Jeg ER glad i ham, men har aldri i hele mitt liv vært forelsket .. Da vi ble sammen var det mer eksperimentering fra min side. Jeg er glad i ham som i en venn. Men han vil ha mye mer... Jeg har sagt at jeg aldri vil gifte meg eller ha barn. Da sier han at han er lykkelig så lenge han har meg, men fortsetter likevel å mase. Jeg føler jeg har rotet det skikkelig til. Jeg vil ikke være sammen med han resten av livet.. Den største drømmen hans er barn og familie. Det får han ikke så lenge han er med meg... Men vi har det så fint sammen nå.. Hvordan bør jeg håndtere dette? Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927
Gjest Faerunpedia Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Du må være ærlig og si det som det er. Det er ikke riktig å være sammen med ham når du vet at du ikke vil beholde ham. Å utsette det gjør det bare verre.
Gjest Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Om det ikke er i dine planer hverken gifte deg eller får barn - mao oppfylle hans store drømmer - og når du i tillegg føler at du ikke har tenkt å være sammen med ham for resten av livet og at han mer er en venn enn kjæreste, så sier vel egentlig dette seg selv; du burde slå opp og la ham gå. 1
LittleJ Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Gjøre det slutt med han så han slipper unna deg vel... 2
Ferny Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Glad i han som en venn..... eksperimentering fra din side.... hvorfor er du fremdeles sammen med han?? Du kaster bort tiden hans! 4
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Vi har vært sammen i snart 2 år, og over halvparten av den tiden har han mast om å gifte seg og å få barn. Han er 7 år eldre enn meg så forstår at han er klar for det. Men jeg har aldri hatt lyst til å gifte meg, og barn har jeg i hvert fall ikke lyst på nå. Han er min første kjæreste og jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen... Vi har det bra sammen akkurat nå, men jeg føler jeg kaster bort tiden hans.. Han kommer ofte med kommentarer om at hvis jeg hadde slått opp så ville han sluttet og jobbe og solgt leiligheten... At han elsker meg over alt på jord osv osv. Jeg ER glad i ham, men har aldri i hele mitt liv vært forelsket .. Da vi ble sammen var det mer eksperimentering fra min side. Jeg er glad i ham som i en venn. Men han vil ha mye mer... Jeg har sagt at jeg aldri vil gifte meg eller ha barn. Da sier han at han er lykkelig så lenge han har meg, men fortsetter likevel å mase. Jeg føler jeg har rotet det skikkelig til. Jeg vil ikke være sammen med han resten av livet.. Den største drømmen hans er barn og familie. Det får han ikke så lenge han er med meg... Men vi har det så fint sammen nå.. Hvordan bør jeg håndtere dette? Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927 du må nok ta en ordentlig prat med han om dette. Situasjonen er ikke rettferdig for hverken deg eller han. Han fortjener å være sammen med ei som deler hans ønsker og som ikke bare ser han som en venn. Er du glad i han, la han gå Endret 4. juni 2013 av BettyBoop 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Ts: Jeg VET det er det jeg bør gjøre. Men hadde ingen anelse om hvor vansklig det er. Jeg begynner å gråte av tanken. Han er alltid så glad når han er med meg. Og nå skal jeg ødelegge livet hans. Jeg klarer ikke gjøre det nå.. Å utsette og utsette har jeg gjort lenge... Jeg vet jeg er feig, egoist, drittkjerring alt det der. Jeg skulle bare ønske han ble lei av meg, at han slo opp med meg. Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Ts: Jeg VET det er det jeg bør gjøre. Men hadde ingen anelse om hvor vansklig det er. Jeg begynner å gråte av tanken. Han er alltid så glad når han er med meg. Og nå skal jeg ødelegge livet hans. Jeg klarer ikke gjøre det nå.. Å utsette og utsette har jeg gjort lenge... Jeg vet jeg er feig, egoist, drittkjerring alt det der. Jeg skulle bare ønske han ble lei av meg, at han slo opp med meg. Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927 du ødelegger livet hans med å bli hos han slik at han går glipp av å oppfylle drømmene sine. Du er ikke en drittkjerring, men du må tenke hva som er best i lang sikt. Ja først blir han lei seg, men det går an å bli forelsket igjen. Endret 4. juni 2013 av BettyBoop 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Vel, jo lengre du utsetter det jo mer sårer du han egentlig. Anonym poster: f11368b1483b1512fbd3cebe69c7e3df
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Sett ham fri. Anonym poster: 00e4a457da12691a9d55d383592dc109
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 ts tenk litt på deg selv og. du er ikke forelsket. Vil du ikke ha en kjæreste du ser på som mer enn en venn?
skreppamedleppa Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Dette er nok kipt for både deg og han, men å være sammen bare for å ikke såre han når han ønsker seg andre ting i forholdet enn deg er ikke rettferdig ovenfor han, det vet du nok også. Selv om et forhold ikke er rosa skydotter, reinbuer og enhjørninger hele tiden så bør en være mer samstemt en det dere er nå. Det blir vondt for han, men dess lengre du venter dess vondere gjør du han når du vet med deg selv at dette ikke er liv laget. Du ødelegger ikke livet hans selv om du slipper han for at han kan leve livet sitt med noen som ønsker det samme som han, selv om det kanskje virker slik nå, men du gjør det beste for han og for deg ved å ikke utsette det som ikke kan utsettes mer.
Gjest gjest Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Her må du ta ansvar syns jeg, og rett og slett gi han muligheten til å få det han vil ha med noen andre som vil det samme. Jo før jo bedre.. Skjønner at det er vanskelig, men det vil vel være bedre for deg å finne noen som ikke legger dette presset på deg. Noen som vil det samme som deg..? Du knuser han kanskje nå.. men tipper han vil være takknemlig.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 Her må du ta ansvar syns jeg, og rett og slett gi han muligheten til å få det han vil ha med noen andre som vil det samme. Jo før jo bedre.. Skjønner at det er vanskelig, men det vil vel være bedre for deg å finne noen som ikke legger dette presset på deg. Noen som vil det samme som deg..? Du knuser han kanskje nå.. men tipper han vil være takknemlig. du kan gi han til meg ts
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #16 Skrevet 4. juni 2013 Ts: Takk for svar Det var godt å bare lese kommentarene å få det banket inn i skallen. Noen ganger må man bare være ærlig. Uansett hvor vondt det gjør. Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #17 Skrevet 4. juni 2013 Ts: Takk for svar Det var godt å bare lese kommentarene å få det banket inn i skallen. Noen ganger må man bare være ærlig. Uansett hvor vondt det gjør. Anonym poster: b1b0452bca7459597157776a22dc0927 ja eksen min gjorde dette mot meg mistenker jeg. holdt sammen med meg og lot som han ville ha barn men så ville han ikke. og nå er jeg snart 31 og ingen barn. og jeg ville ha det første innen jeg fylte 29
Gjest Skrevet 4. juni 2013 #18 Skrevet 4. juni 2013 Kjære TS. Hvor gammel er du? Jeg sitter med et inntrykk av at du er veldig ung. Om det stemmer, så kan en aldersforskjell på 7 år være ganske mye. Jeg synes ikke du skal føle alt for mye dårlig samvittighet for situasjonen du er oppe i. Du har vært klar på dine holdninger til framtiden. At han truer med å selge alt og gi faan, det må du bare la være å tenke på. Han er ansvarlig for sitt eget liv, du kan ikke være sammen med han videre bare for å "redde" han. Har du noen i familien eller en god venninne som du kan støtte deg på? Og når det hele er overstått, så må du ta en runde med deg selv. Du må bli glad i deg selv og være trygg på deg selv. Man kan ikke elske andre på fornuftig vis om man ikke elsker seg selv. Om du var trygg på deg selv hadde du ikke latt deg bli "malt inn i et hjørne" som du har blitt nå. Uansett, lykke til.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #19 Skrevet 4. juni 2013 Gi ham en sokk. Noldus er en fri nisse! Anonym poster: 564b969000cedc462d7200fd9eab8f60 2
Gjest BettyBoop Skrevet 4. juni 2013 #20 Skrevet 4. juni 2013 for dere som gir ts pes her, typen er noget manipulativ da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå