Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naturalab har sendt meg et slankeprodukt jeg ikke har bestilt. Jeg er et hundre prosent sikker på det! Det er også bare to uker siden, jeg vistnok skulle bestilt dette på nett.

Jeg er en person som er ganske erfaren i internettverden, så at jeg skulle gjort dette må jeg bare le av.

Men naturalab står på sitt. Dette er også et løpende abonnement. Jeg prøver å overbevise dem om at det kanskje har skjedd en feil fra deres side.

Hva i alle dager gjør jeg? Jeg blir så sinna! Kommer vell ingen vei med forbrukerombudet?

Har andre opplevd dette?

Anonym poster: 563fb55d7984ed86444fcf852aea08d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må jo bevise at det er du som har bestilt... Hvis dette er et produkt som bestilles bare via et skjema på nettet må de jo ta varen i retur og slette det. Evnt. får du vente på inkassoen og forklare de saken =)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er desverre kastet i søpla. Det var mine foreldre som fikk det, på mitt hjemsted(har flyttet). Jeg er att på til undervektig, om det har noe å si for firmaet, som et slags bevis. Det er likevell ikke mitt ansvar å sende tilbake noe som ikke jeg har bestilt?

De sier de har en IP-adresse knyttet til min bestilling. Venter på svar fra dem ang. den.

Ønsker ikke at dette skal gå til inkasso, da er det vell en fare for betalingsanmerkning hvis jeg ikke får "min vilje"?

Gjest Blondie65
Skrevet

Har firma sendt med angrerettskjema?

Har firma bevis på din bestilling - er bekreftelse sendt til deg?

De har bevisbyrden og kan ikke sende dette til inkasso uten bevis på at du har bestilt.

Så må du ta en prat med dine foreldre om at de verken skal åpne eller kaste din post.

Forøvrig er det vel lite sannsynlig at du ville bestilt til den adressen når du ikke bor der.

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med foreldrene mine da de fikk dette, og samtykket å kaste det. De er generelt skeptiske til tabletter som kommer i post, så det ble kastet med regningen. Sjekket det nærmere opp senere, og forsto at det faktisk var et firma. Det var så fjernt at jeg var sikker på at det var noe fiktivt.

Men beviset på bestilling kan jo lett gjøres falsk tenker jeg, elektronisk? Eneste beviset må da være den IP-adressen de snakker om. Men likevel, hvor skal den da spores opp til? Mitt bosted? Det er jo fortsatt ikke mulig for dem å bevise.

Det er en utrolig kjip situasjon. Hadde ikke kastet dette vist det kom til min adresse, men dette kunne jo også likesågodt kommet til et annet sted, da jeg har bodd på flere steder. Det er over 2 år siden jeg har hatt adresse på hjemstedet mitt.

Det kommer forøvrig aldri post på den adressen, forutenom kommunale brev. Har all min post her jeg bor.

Gjest Blondie65
Skrevet

Vel, de må fremdeles bevise at du har bestilt. Så ditt krav til dem er nettopp det: bevis det.

Ja, det kan sikkert forfalskes - men faktum er at det er en velkjent metode for å lure folk dette. Send en pakke de ikke har bestilt, true med helvete om det ikke blir betalt. Som regel er det også et abonnement involvert - så det kommer ny forsendelse og så er de umulig å få tak i for å få sagt det opp.

Bare stå på ditt - men gjør det skriftlig.

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er noe de driver med. Fikk selv tabletter (erecto?) dumpende ned i posten for en liten stund siden. Jeg ante ikke hva hverken firmaet eller pillene var så jeg ble lettere overrasket over å få potenspiller(?) beregnet på menn (jeg er dame) i posten. Jeg sendte mail og de var litt vanskelige i begynnelsen men jeg stod på mitt siden det bare er et skjema man fyller ut på nettsiden så hvem som helst med min kontaktinfo kan bestille i mitt navn og det er ingen form for innlogging eller bekreftelse osv som kan bevise at jeg har bestilt det (det var jo ikke meg). Jeg teipa bare igjen konvolutten den kom i og krysset over mitt navn/adresse og skrev feil over og postet den igjen slik at jeg slapp å betale for returporto også. For noen sleipinger!

Anonym poster: 1b9fb5a13715276a23ec1bad39c38abe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er noe de driver med. Fikk selv tabletter (erecto?) dumpende ned i posten for en liten stund siden. Jeg ante ikke hva hverken firmaet eller pillene var så jeg ble lettere overrasket over å få potenspiller(?) beregnet på menn (jeg er dame) i posten. Jeg sendte mail og de var litt vanskelige i begynnelsen men jeg stod på mitt siden det bare er et skjema man fyller ut på nettsiden så hvem som helst med min kontaktinfo kan bestille i mitt navn og det er ingen form for innlogging eller bekreftelse osv som kan bevise at jeg har bestilt det (det var jo ikke meg). Jeg teipa bare igjen konvolutten den kom i og krysset over mitt navn/adresse og skrev feil over og postet den igjen slik at jeg slapp å betale for returporto også. For noen sleipinger!

Så useriøse de er! Sleipt triks. De klarer nok å lure mange kunder også tenker jeg, bare de treffer på rette personene.

Så de gikk aldri med på at du ikke hadde bestilt? Jeg venter spent på svar fra dem i dag. Vist det er tilfelle at de gjør dette hos flere, så tipper jeg at de ikke går lengre vist "kunden" ikke gir seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringte dem i sted. De sa at bestillingen var gjort i min hjemkommune, hvor jeg ikke bor, og de kalte det en "mystisk sak". Sendte jeg ikke det i retur, ville jeg få purring. De sto fortsatt på sitt, de snakket om politi og inkasso etterhvert. Da de skjønte at jeg nektet å gi meg, sa de at de skulle ringe meg opp igjen. De ringte opp og sa at det hadde skjedd en feil, og avsluttet saken.

Advarer alle som leser dette og får produkter fra Naturalab, ikke la dere lure!

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Først true, deretter skremme, for så å gi seg, kjent stil.

Godt at dette ordnet seg.

AnonymBruker
Skrevet

Så useriøse de er! Sleipt triks. De klarer nok å lure mange kunder også tenker jeg, bare de treffer på rette personene.

Så de gikk aldri med på at du ikke hadde bestilt? Jeg venter spent på svar fra dem i dag. Vist det er tilfelle at de gjør dette hos flere, så tipper jeg at de ikke går lengre vist "kunden" ikke gir seg.

Nei, egentlig ikke. De sendte meg en "bestillingsbeskreftelse" som egentlig bare var en liste med det man må fylle inn på siden dere for å bestille. Jeg sa at dette holdt ikke og at de var ekstremt useriøse som drev på denne måten for det er jo alt for lett at hvem som helst kan bestille i andre sitt navn (jeg mistenker jo at det er Naturalab som sender ut til forskjellige folk da men..) Da plutselig snudde de om og sa at de skulle hjelpe meg med informasjonen de hadde mottatt hvis jeg ville ta dette videre med tanke på identifikasjonstyveri. Veldig hjelpsomme...

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler folk å sende litt opplysninger til Forbrukerrådet selv om ting ordna seg.

Også viktig at firmanavn og telefonnummer osv skrives i forum eller nettsteder som omtaler svindel og lureri.

• Liker 3
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Fikk Thermosloss i posten uten å ha bestilt det. Nektet å betale , fikk da beskjed om å sende det i retur, problemet er at det ikke står noen returadresse både i mailen eller på deres hjemmeside.

Ble sendt til inkasso og jeg sendte mail til inkassobyrået men kom ingen vei.

fikk mail fra Nauralab idag, der de sier jeg må anmelde det for identitetstyveri.

Svarte tilbake at jeg kom til å anmelde dere til politiet og forbrukerrådet kommer til å bli kontaktet.

Gleder meg å høre hva dem sier.

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Naturalab har sendt meg et slankeprodukt jeg ikke har bestilt. Jeg er et hundre prosent sikker på det! Det er også bare to uker siden, jeg vistnok skulle bestilt dette på nett.Jeg er en person som er ganske erfaren i internettverden, så at jeg skulle gjort dette må jeg bare le av.Men naturalab står på sitt. Dette er også et løpende abonnement. Jeg prøver å overbevise dem om at det kanskje har skjedd en feil fra deres side.Hva i alle dager gjør jeg? Jeg blir så sinna! Kommer vell ingen vei med forbrukerombudet?Har andre opplevd dette? Anonym poster: 563fb55d7984ed86444fcf852aea08d3

Hei. Vi, eller nærmere bestemt min kjæreste har opplevd det samme, han valgte å overse det fullstendig vilket endte med at han nå har inkassokrav på noe han aldri har bestilt, han overså dette også,, som bare medførte høyere og høyere beløp. HAN har nå skrevet en mail til innkassofirmaet som igjen svarer at han har bestilt disse varene via en annen emailadresse enn hans. Det igjen vil si at Naturlab har stjålet hans identitet, og det er straffbart. Du må ikke gi deg på dette, Naturlab er svindel rett og slett ..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...