Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 19
Skrevet

Ja. Har lest en god del her på forumet, men aldri posta noe selv. Nå har jeg derimot kommet opp i slik situasjon at noen råd fra noen litt mer erfarne enn meg.

I januar ble mitt, da 3 år lange, forhold avsluttet. Av meg. Vi bodde frahverandre i 2 år og jeg så slutten nærme seg i noen måneder før jeg fikk ut den berømte finger'n.

Men, så til problemet. Det er nemlig ei anna jente. Jeg er svært betatt av henne. Vi har gått i fra å være bekjente til kjente de siste månedene. Kjente i den forstand at vi prater mye sammen, sender koselig meldinger. Vi to har også vært ute på bla. skitur sammen et par ganger. Problemet er at hun har kjærest. Hva gjør jeg nå? Hun er klar over at jeg liker henne svært godt, og allikevel sender hun søte meldinger og inviterer meg med på tur, bare oss.

Jeg blir svært forvirret av dette.

Nei dette blei en rotete post... Men håper allikvel noen hadde kunnet gi meg noen råd om hvordan takle dette. Trur jeg må legge frem problemet mitt for henne, men vil ikke risikere at vi mister kontakten.

Gutt 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dama vet at du liker henne. Vet hun hvor godt? Du bør absolutt fortelle henne det for å unngå at det blir misforståelser mellom dere. Dersom hun bare er en "søt person" som sender "søte smser" til alle venner, uten å mene noe med det, så er det jo en fare for at det vil gå utover det gryende vennskapet deres. Men vil du egentlig være venner med en du er så betatt av, uten noen sjans for at dette blir gjengjeldt?

Om hun derimot viser interesse tilbake, må du ta stilling til hvilken hensikt du egentlig har. Hvis du er ute etter en uskyldig flørt, kanskje litt vennskapelig sex, så flørt i vei. Greit, jeg applauderer det ikke, hun er opptatt, men det er hennes ansvar. Kanskje er hun ute etter det samme som deg. Eller hun vil bare smøre egoet med litt ekstra oppmerksomhet, da kan dere flørte til dere blir lei.

Men, hvis det er noe mer du vil ha, noe hun bare kan gi deg som singel, så vent til hun blir singel. For den tiden kommer hvis hun er "girlfriend-material". Ellers kan du risikere å bli kraftig såret den dagen du finner ut at hun aldri kommer til å gjøre det slutt med sin nåværende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke litt rart at hun sender søte smser og går på skitur med en annen fyr? Spør henne hva hun vil. Eller er det jeg som ikke forstår kommuniakasjonen til folk under 20? Jeg er 31.

Skrevet

Trå varsomt, du har mye å miste i denne saken!

Jeg har venner av begge kjønn, og finner på ting sammen med vennene mine både "i flokk" og sammen med en av gangen. Synes ikke det er noe merkeligere å finne på ting sammen med "en annen fyr"/venn (nå liker ikke jeg å gå på ski da ;) ) enn med en veninne. Jeg forsøker også på andre måter å vise vennene mine at jeg er glad i dem og setter pris på dem som person. Jeg er ikke typen til å sende søte sms'er, men jeg viser dette på mange andre måter. Har blitt mere forsiktig ovenfor mine mannlige venner med årene, fordi jeg desverre har opplevd at enkelte har feiltolket meg. Dette på tross av at jeg ikke har vært hverken flørtete eller vist annen interesse. Det er trist å ikke engang kunne være hyggelig, uten at noen skal feiltolke dette på tross av at de vet jeg har kjæreste.

Det slår meg at dette kan være situasjonen her. Om du feiltolker henne nå, og tar konsekvensene av den invitten du tror hun sender (selv om hun egentlig ikke mener det sånn) så kommer du til å miste henne som venn den dagen hun finner ut at du har missforstått. Om du lurer deg selv til å engasjere deg dypere følelsesmessig i dette, så kan du ende opp med en svært vond kjærlighetssorg. Og om hun mot formodning er ute etter noe mer, kan du leve med den dårlige samvittigheten dersom du tar initiativet til utroskap?

Det eneste kloke du kan gjøre her er å roe helt ned. Du er bare en venn, oppfør deg sånn. Om hun er på tur ut av forholdet, så har du sjansen når hun er singel.

Skrevet

Eller kanskje hun hører til den kategorien (unge) jenter som tror at gutter kan være venner med henne på samme måte som jenter? Og i sin naivitet tuller og tøyser bare for moro skyld, og har ingen andre baktanker med det?

Vi som er litt eldre har smertelig fått erfart at slik er det ikke. Dessverre. Skulle gjerne hatt menn som gode, nære kamerater....

Gjest Gutt 19
Skrevet

Takker for alle svar. Vet jeg burde holde meg unna, men er ikke så lett når hun også tar kontakt.

Hun er 100% sikkert ikke ei som bare er på jakt etter en kort flørt eller vennskapelig sex. Hun er ikke den typen. Hun kunne aldri vært utro.

Trur kanskje hun er litt i tvil selv hva hun skal gjøre.

Nå har det seg sånn at vi har en del fag sammen på skolen (jeg er ung vettu..), og jeg oppdager stadig at hun sitter å ser på meg.

Vi har prata litt om typen hennes også forresten. Han er i militæret, så hun ser ikke han så ofte. Som hun sa: "vi får se hvordan det går.."

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke pushe noe, men som sagt er det ikke lett. Jeg er absolutt helt enig at folk i forhold er off limit!

Jeg prøver å avvente å se hvordan det går.

Høres fryktelig dumt ut, vet det, men jeg ønsker faktisk at hun holder på typen sin hvis det er det som best for henne.

Gjest Gutt 19
Skrevet

Forresten:

Må bare få presisert at hun overhode ikke er typen som flørter rundt med folk. Tvert i mot. Hun er faktisk av den litt sjenerte typen..

Skrevet

når man bare er 19 år er man ung og uerfaren og så er det ikke så let, man bliver hurtig forelsket og det går mange gange lige så hurtig over igen, snak med hende måske hun hun er blevet forelset i dig og ved ikke rigtig hvad hun skal, da er det jo fint du tager det første skridt og snakker med hende om det så der ikke bliver misforståelser.

Jeg må altså bare komme med en ekstra kommentar her, jeg er kvinden 39 år og har mandelige venner som jeg kan snakke med og ha det sjovt med og det er totalt uden for noget sexuelt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var jeg som starta denne tråden for ei stund sia.

Nå her jeg endelig klart å få sagt til henne at jeg vil prate om det, men gruer meg selvfølgelig sinnsykt. Er forresten sikker nå at hun også har følser for meg.

Det jeg nå lurer på er hvordan skal jeg gå frem? Vil ikke skremme henne eller presse henne noen vei, men samtidig vil jeg at hun skal få vite hva jeg føler..

Hvordan ville dere jenter reagert på en sånn henvendelse?

Skrevet

Ikke? Nei da kliner vi til å håper på det beste..

Skrevet

Ble nysgjerrig eg nå!

Hvordan gikk det??

På meg så høres det jo ut som om hun er interessert..

Men det er ikke alltid like lett å finne ut av følelsene sine, antar jo det at hun også er glad i han som hun er sammen med.....

Skrevet

Vel, der var det over.

Jeg er visst en av greieste og flotteste gutter hun har møtt, og hun ønsker veldig gjerne å holde kontakt med meg fremover (vi kommer ikke til å bo i samme by neste år).

På en måte virker det nesten litt som hun vil ha meg "på gress". Men trur hun ikke vet helt selv hva hun selv vil. Men nå vet hun i alle fall hva jeg føler, så nå skal jeg være snill og oppføre meg som en venn, så får vi se etter hvert.

Klarer ikke helt gi slipp på håpet, men samtidig trur jeg at jeg skal klare meg dersom det ikke blir noe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...