Gå til innhold

Stefar drakk seg full, mor var borte og datter måtte sove hos fremmede.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gjort om du var samboeren med denne mannen?

Moren skulle bort en helg, og samboren skulle "passe" på den 17-årige datteren til moren.

Fredagen skulle datteren sove hos noen venninner så stefar var alene hjemme, og lørdagen skulle datteren ha med seg noen venninner hjem på besøk. Alt dette visste stefaren veldig godt da han hadde blitt fortalt dette.

Da datteren og venninnene kom hjem tidlig på kvelden, ble de møtt av voldsomt høy musikk og en drita stefar som inesten kke kunne prate eller stå på bena.

Datteren ble veldig forlegen og gikk på tv-stua med venninnene sine. De lot som ingenting, men den overdøvende musikken hørtes godt.

Til slutt gikk venninnene hjem, og datteren ble med de da de gikk fordi hun ikke orket å være hjemme, og det var fortsatt høy musikk.

Venninnene spurte hvor hun skulle, og hun sa hun skulle på en fest. Hun turte ikke spørre venninnene om å sove hos de, fordi hun ikke orket spørsmål...

Da venninnene gikk hjem hver til sitt, ble hun sittende på en busstopp og sture og ante ikke hva hun skulle gjøre eller hvor hun skulle gjøre av seg.

Det var en pinlig situasjon, og hun orket ikke fortelle noen om dette. Da var det bedre å sove ute... Og hun ønsket ikke å ringe moren, da hun ønsket å moren skulle kose seg der hun var.

Det ble nesten midnatt, og noen ungdommer kom forbi og pratet med henne og spurte om hun ville være med på fest.

Hun visste bare hvem den ene jante var, men takket ja og ble med, fordi hun ville ikke være alene.

Hun satt og pratet med mange folk hele natta uten å drikke, fordi hun hadde en viktig avtale på søndag. Hun sovnet på festen med mange andre folk, men sov bare noen timer.

Da hun våknet gikk hun å kjøpte seg frokost i sentrum, og møtte deretter opp til avtalen sin.

Om du, som mor, kom hjem søndag kveld og fikk vite av datteren hva som hadde skjedd iløpet av helgen mens du var borte ... hva hadde du gjort da?

Anonym poster: 48cfe966690754ce1c7af563479408ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg blitt fly forbanna på stefar, og forholdet hadde vært over om ikke jeg ble 100% sikker på at det ikke ville gjentatt seg.

Deretter hadde jeg fått datteren til å love å ringe meg hvis lignende situasjoner skulle oppstå. Synes det høres leit ut at jenta ikke ringte mor selv om tanken bak var god.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Klikka i vinkel.

Anonym poster: bc7faf0bed57dc4b32a192636298c6c5

• Liker 1
Skrevet

Klikka i vinkel.

Anonym poster: bc7faf0bed57dc4b32a192636298c6c5

Me2.

Og ville virkelig sett nøye på hvor viktig forholdet egentlig er.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde avsluttet forholdet med mannen. Nå tenker jeg at jenta er såpass stor at i mange situasjoner er ikke stefars atferd så "viktig" lenger (hvis hun er eneste/yngste barnet), samtidig vil det jo antagelig påvirke forholdet hennes til mor, til å være hjemme, komme hjem på besøk etter at hun har flyttet hjemmefra osv. Hvis dette var et helt enkeltstående tilfelle og stefar aldri pleide oppføre seg sånn, ville jeg kunnet gi det en sjanse til, men det er vel gjerne toppen av isfjellet når han er så dust å drikke seg dritings når stebarnet skal være hjemme og ha besøk... Jeg har ikke barn selv, men mener at hensynet til barna er det viktigste.

Anonym poster: c2c8b05be9a4e86763f15200cfdf8e3b

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad om datteren min fortalte meg hele historien!

• Liker 2
Skrevet

Først hadde jeg gått i fistel pga samboeren. Steike, jeg hadde vært forb...nna!

Og så hadde jeg rost jenta, som hadde holdt seg edru i en sånn situasjon (det er jo ingen selvfølge), og hadde klart seg selv.

Dernest hadde jeg sagt at hun uansett - uansett kunne ringe meg hvis noe liknende skulle skje igjen.

• Liker 2
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Hva er stefars versjon av dette historien?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva hadde du gjort om du var samboeren med denne mannen?

Moren skulle bort en helg, og samboren skulle "passe" på den 17-årige datteren til moren.

Fredagen skulle datteren sove hos noen venninner så stefar var alene hjemme, og lørdagen skulle datteren ha med seg noen venninner hjem på besøk. Alt dette visste stefaren veldig godt da han hadde blitt fortalt dette.

Da datteren og venninnene kom hjem tidlig på kvelden, ble de møtt av voldsomt høy musikk og en drita stefar som inesten kke kunne prate eller stå på bena.

Datteren ble veldig forlegen og gikk på tv-stua med venninnene sine. De lot som ingenting, men den overdøvende musikken hørtes godt.

Til slutt gikk venninnene hjem, og datteren ble med de da de gikk fordi hun ikke orket å være hjemme, og det var fortsatt høy musikk.

Venninnene spurte hvor hun skulle, og hun sa hun skulle på en fest. Hun turte ikke spørre venninnene om å sove hos de, fordi hun ikke orket spørsmål...

Da venninnene gikk hjem hver til sitt, ble hun sittende på en busstopp og sture og ante ikke hva hun skulle gjøre eller hvor hun skulle gjøre av seg.

Det var en pinlig situasjon, og hun orket ikke fortelle noen om dette. Da var det bedre å sove ute... Og hun ønsket ikke å ringe moren, da hun ønsket å moren skulle kose seg der hun var.

Det ble nesten midnatt, og noen ungdommer kom forbi og pratet med henne og spurte om hun ville være med på fest.

Hun visste bare hvem den ene jante var, men takket ja og ble med, fordi hun ville ikke være alene.

Hun satt og pratet med mange folk hele natta uten å drikke, fordi hun hadde en viktig avtale på søndag. Hun sovnet på festen med mange andre folk, men sov bare noen timer.

Da hun våknet gikk hun å kjøpte seg frokost i sentrum, og møtte deretter opp til avtalen sin.

Om du, som mor, kom hjem søndag kveld og fikk vite av datteren hva som hadde skjedd iløpet av helgen mens du var borte ... hva hadde du gjort da?

Anonym poster: 48cfe966690754ce1c7af563479408

Så tafatt og 17 år gammel?

Skrevet

Unødvendig kommentar.

Hun er er barn som befant seg i en uvant og litt skremmende situasjon.

Vi reagerer da alle forskjellig i nye situasjoner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er stefars versjon av dette historien?

Han husker nesten ingenting, men han sa ingenting på historien til datteren. Dessuten er det ikke første gang han har drukket seg full, bortsett fra at da har ikke datteren vært alene hjemme med han.

Anonymous poster hash: 48cfe...8ff

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Syns du hun skulle oppført seg som eldre enn 17 år? Hvordan kan hun det da hun bare har levd i 17 år? Litt forskjell på en voksen person og en tenåring.

Dessuten tror jeg de fleste 17-åringer ville syns det hadde vært flaut og ekkelt med en full voksen mann i huset som er ute av kontroll, når man har med venninnebesøk hjem.

Hvordan skal en 17-åring ta seg av en full voksen mann?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad om datteren min fortalte meg hele historien!

Ja, datteren fortalte jo hele historien...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...