Gå til innhold

Rislapper

Pusekatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis du vil unngå for mye karbohydrater bør du definitivt prøve denne.

Dette er verdens beste oppskrift:

5 dl cottage cheese

3 stk egg

0.7 dl hvetemel (eller speltmel for de som vil unngå det hvite, usunne melet)

0.3 dl soyamel (for å gjøre lappene enda mere proteinrike. Du kan droppe soyamelet, og heller ha bare 1 dl med mel hvis du vil)

0,50 ts kardemomme

littebitt vaniljesukker

litt smør til steking

Bland alt sammen i en bolle, og la det stå litt til svelling. Begynn å stek på lav varme for at du skal bli litt varm i "lappestekingen".

De trenger nødvendigvis ikke å bli helt gjennomstekt, for da blir cottage chees'en litt rar.

Ha på rømme og syltetøy

En skikkelig god protein og fettbombe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. ostelapper!

*finne god oppskrift*

2 dl risgrøt

1 egg

1 ss sukker

1 dl melk

2 dl hvetemel

Rør sammen risgrøt, egg og sukker i en bolle. Hell på melk. Tilsett hvetemel. Rør litt så alt blir blandet. Varm opp stekepannen. Ta opp røra med en spiseskje og legg den i klatter på panna. Stek tre lapper om gangen. Snu dem når de er brune. Spis lappene nystekte.

Testet og godkjent av jordbær! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ække rislapper hvis det ikke er laget på risengrynsgrøt.

*snurt* :-?

Da har du ikke smakt cottage cheese lappene som er beskrevet over!

Tro meg, har du først smakt de, vil du aldri gå tilbake til lapper med risengrynsgrøt. Dessuten er de med cottage cheese sunne, med lavt karbo-innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har også laget de med cottage cheese. De er mye bedre!

Prøv cottage cheese neste gang, så slipper du å få dårlig samvittighet for at barna spiste så mye grøt. Husk at det er veldig usunt! Spesielt for barn som vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også laget de med cottage cheese. De er mye bedre!

Prøver sikkert de en gang også, men må innrømme at det skurrer litt i mine ører med rislapper uten ris i 8)

Prøv cottage cheese neste gang, så slipper du å få dårlig samvittighet for at barna spiste så mye grøt. Husk at det er veldig usunt! Spesielt for barn som vokser.

:o Jeg har IKKE dårlig samvittighet for at barna mine spiser mye grøt! Vi har risengrynsgrøt kanskje 6-8 ganger i året, tror ikke det er noe krise akkurat. At vi koser oss med rislapper i påsken tror jeg heller ingen dør av......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...