Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har merket meg noe som har fått meg til å undres. Jeg er ei høy og grovbygd (mye muskler) jente. Ikke er jeg noen pyntedukke, og ikke prøver jeg å leke særlig feminin heller. Jeg er rett og slett som jeg er, enkel og praktisk.

Jeg er med andre ord ikke typen som burde utløse ridderen i de fleste menn, men likevel opplever jeg stadig at menn blir ekstra hjelpsomme mot meg. De tar tak og bærer ting jeg helt utmerket hadde løftet selv, og hvis jeg kløner litt med noe er de på pletten for å ta over og hjelpe meg. Jeg smiler og takker for hjelpen, men undrer meg litt over hva det er som får dem til å komme så raskt til tjeneste. (Og ikke slå meg i hodet med at jeg undergraver feminismen - jeg har en samboer som lar meg styre på til jeg klarer ting selv).

Jeg klarer det meste selv hvis jeg får drive på litt, og ber om hjelp om det er helt umulig. Men det er nå utrolig søt oppførsel. Har sett at om samboern sliter med det samme som meg og sitter ved siden av meg så får ikke han samme hjelpen.

Noen andre som opplever det samme? Også er jeg sykt nysgjerrig på hva det er som utløser dette.

Jeg vil bare si at alle som gjør dette oppfører seg veldig fint mot meg ellers også. Det er ikke noe "Lille jente, lille venn" oppførsel ute og går her altså.

Anonym poster: e793118ed59e44f39c9ce21c35fd67f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vel bare oppdratt til å være høflige.

• Liker 2
Skrevet

Litt mer inspirerende å hjelpe når man ser folk gidder å forsøke selv og ikke gjør seg stakkarslig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...