AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Nå har jeg slått av all oppvarming og jeg bruker 40 KwH per dag. Er ikke det fryktelig mye til å være uten oppvarming? Jeg er bare en person,men PC eller TV står stort sett på hele dagen, er det dette som tar så mye strøm? Bruker sjeldent lys eller hårføner. Oppvaskmaskin og vaskemaskin går en gang i uken. Kjøleskap og fryser begynner å bli gammelt, men kan det ta så mye strøm? Anonym poster: 25d0f05d9d6374120472b96eaaa0acbb 1
smilo Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 40 kwh om dag? Det var mye. Jeg har delvis hatt på oppvarming i mai, og har brukt 17 kWh pr dag fordelt på 150 kvm på tre etasjer, en voksen og 3 tenåringer noe som innebærer masse dusjing.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Kanskje det er noen som snylter på strømmen din, TS? Anonym poster: 263e7ff0d20b8957351e88247c56e184
Adhara Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Det synes jeg hørtes mye ut. Jeg og kjæresten bor på ca 70 kvadrat. Vi dusjer hver dag begge to, og vasker sikkert 1-2 maskiner med klær for uka. Vi har begge pc'er som står på stort sett hele dagen, tv'n står på halve dagen. Vi bruker ca 20 kwh pr dag. Vi har ikke hatt på varme på ei stund da.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Høres mye ut. Jeg driver gård, og om vinteren bruker vi mye strøm. Ca. 100 Kwh pr. dag. Da er det oppbevarming/varmtvann og annen bruk i hus (250 kvm), samt strøm og oppvarming av driftsbygninger, 3 stk. På denne årstiden bruker vi nok ca 60 kwh pr døgn, med strøm,oppvarming og varmtvann på 3 bygninger. Samt dusjing o.l. av opp til 8 personer. Anonym poster: 99d613b62d91ca247c99a033e19eb296
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Dersom 40 kWh per dag er over en periode og uten oppvarming er dette veldig mye. For å prøve å finne ut av dette kan du ta strømmen på en og en kurs i sikringsskapet samtidig som du følger med på strømmåleren. Hvis du plutselig får et fall i målingen av strømforbruket når du tar sikringen vet du at det er et eller annet på den kursen som trekker mye strøm. Når alle sikringer er av, bortsett fra hovedsikringen, skal måleren stoppe opp. Anonymous poster hash: 2cdec...5b9 4
Solbærsaft Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Vi er to stk, og bruker aldri strøm på oppvarming (vi får så mye varme fra naboene at vi ikke engang trenger det på vinteren). Vi bruker ca 10 kWh i døgnet. Vi har TV og playstation som (dessverre) står på alt for mye, en stasjonær pc som står på i snitt 2-3 timer om dagen, og hver vår private laptop i tillegg til jobbpcer. Vi vasker klær to ganger i uka - med påfølgende tørking i tørketrommel (når det er vått eller minusgrader ute). Oppvaskmaskinen står på annenhver dag, og vi lager middag hjemme stort sett hver dag... Så 40kWh for en person - uten oppvarming - syns jeg høres utrolig mye ut. Man skulle tro at du betaler for strømmen til naboen din også?
SemperFi Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Det er veldig mye anbefaler å gjøre det som anon skriver 2 innlegg ovenfor.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Nå har jeg slått av all oppvarming og jeg bruker 40 KwH per dag. Er ikke det fryktelig mye til å være uten oppvarming? Jeg er bare en person,men PC eller TV står stort sett på hele dagen, er det dette som tar så mye strøm? Bruker sjeldent lys eller hårføner. Oppvaskmaskin og vaskemaskin går en gang i uken. Kjøleskap og fryser begynner å bli gammelt, men kan det ta så mye strøm?Anonym poster: 25d0f05d9d6374120472b96eaaa0acbb Slå av sikringene en etter en for å sjekke hvor det kommer fra, du. Mulige syndere er forøvrig: -Kjøleskap/fryser som er gammelt og lekker luft -Varmtvannstank som er defekt -Feil på strømmåleren. Anonymous poster hash: 75d53...bce
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har ikke måleren i sikringsskapet. Litt tungvint å løpe opp og ned til kjelleren for å sjekke måleren. Anonymous poster hash: 25d0f...cbb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har ikke måleren i sikringsskapet. Litt tungvint å løpe opp og ned til kjelleren for å sjekke måleren.Anonymous poster hash: 25d0f...cbb Det er selvsagt opp til deg selv, men med et slikt forbruk ville jeg tatt meg bryet med å forsøke å finne ut av dette. Kjenner du ikke noen som kan hjelpe deg? Med en mobiltelefon kan dere holde kontakten mens en person flipper sikringer og den andre ser på måleren. Anonymous poster hash: 2cdec...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Har du "snø" i kjøleskapet / fryseren, bruker det utrolig mye strøm da det "kjemper" for å jobbe... Anonymous poster hash: c107e...884
Gjest gurimalla Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 40 kwh om dag? Det var mye. Jeg har delvis hatt på oppvarming i mai, og har brukt 17 kWh pr dag fordelt på 150 kvm på tre etasjer, en voksen og 3 tenåringer noe som innebærer masse dusjing. Det var ekstremt lite, en kort dusj (fem min) per dag per pers vil utgjøre ca 500 kWh i mnd. Du sier dere har et forbruk på ca 530 i mnd, det er godt gjort... 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Dersom du f.eks. bruker varmepumpe til å varme opp varmtvannet kan du dele strømforbruket på 3. Dette vil da gi et forbruk på 150-200 kWh til varmtvann og da kan 500 kWh totalt i måneden være mulig, selv om dette er veldig lite. Anonymous poster hash: 2cdec...5b9
shaniellucas Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Jeg og samboer har akkurat samme problem. Vi er to personer på en leilighet på 80 kvm, og vi bruker nesten ikke strøm. Alle varmekabler og ovner er av og vi får allikevel strømregninger på 3000,- dags dato. Høyeste regningen vi har fått uten å bruke mye strøm er på 6622,-! :O Naboen over oss betaler 600,- samme måned > Det må være en jordfeil eller noe galt med el-anlegget vårt og huseier nekter på at det og sier at "dere bruker bare mye strøm!" Han vil absolutt ikke hjelpe til. Det står ikke noe i husleiekontrakten at jeg skal dekke utgifter for strømanlegget og undersøkelse av evt. feil. Er det da huseier som skal betale regning og holde strømanlegget i forsvalig stand?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå