Gå til innhold

12/13-åringer på VG-lista konsert, råd og erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min niese vil ha med seg et par venninner til tante i byen, gå på VG-lista-konsert og sove over.

Jeg har så langt sagt ja, hvis mor og far sier at det er greit. Er det greit blir de mitt ansvar.

Så blir jeg litt usikker da. Bør man være med dem på konserten eller kan de få slippe å ha en kjed tante hengende på?

Bør jeg være i byen mens konserten holder på og møte dem rett etterpå eller bør de få lov til å være litt i byen alene, det er jo masse masse mennesker der og det er jo ingen ekle smug eller noe, stor åpen plass.

Vi bor på Majorstua, 5 minutter fra t-bane og trikk fra Rådhusplassen.

Hvis hun får ja fra foreldre, hvor PÅ bør jeg være?

Hun er en fornuftig jente, aldri noe snakk om noe alkohol eller andre rusmidler, ingen kontakt med gutter som ikke er upassende for hennes alder og hun har ett såpass godt selvbilde at hun ikke finner på å bli med noen hun ikke kjenner uten tillatelse hverken hjem eller andre steder.

Noen råd til en tante som skjønner at VG-lista er en "sjempekul" ting å dra på og vil at det skal bli bra for alle tre.

Anonym poster: 9d2340701f6a0e95949e46104442f326

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt dem dra alene, bli med dem! 12/13-åringer er fortsatt unge, skulle det være noe er det bedre om du er der.

Anonym poster: af2d1b02fd77c6cc4e785b41b18d30e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt dem dra alene, bli med dem! 12/13-åringer er fortsatt unge, skulle det være noe er det bedre om du er der.

Anonym poster: af2d1b02fd77c6cc4e785b41b18d30e4

Som jeg skrev så er jeg jo toppen 10-15 minutter unna Rådhusplassen, alle har mobil og jeg ser ikke helt området som farlig da det er så åpent, så jeg er litt negativ til å "henge med dem". Tror niese hadde syntes det var såpass ukult at hele opplevelsen ville blitt ødelagt faktisk.

Huff, i min alder hadde det aldri vært noe spørsmål engang. Det hadde vært Nei og til sengs før kl. 22:00. :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er i nærheten og dere har mulighet til å få tak i hverandre så ser jeg ikke problemet. Også kanskje møte de når det er over og dra sammen hjem.

Det pleier å være mye vakter og politi tilstede på den konserten der og også mye barnefamilier osv. Er alltids noen som drikker seg fulle eller skaper kvalm, men min erfaring er at de blir huka vekk fort.

Anonym poster: ac289d2cba9bb34a15ef894be0921599

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La dem dra alene. Får være grenser for overbeskyttelse. Var på slik konsert selv på den alderen, og det var aldri noe problem. Ser ingen grunn til at det skal være verre nå. Du som bor i Oslo vet at byen ikke er så farlig som en del hysterikere har fått for seg, særlig ikke med tusener av mennesker rundt og når de har hverandre.

Du virker ikke som noen kjip tante, akkurat, men du er likevel voksen og de foretrekker sikkert å dra alene. Noe du helt tydelig forstår. Med mindre foreldrene krever at du skal være med, bør de få dra alene :)

Anonym poster: c624d1e852048b50989133023e702089

• Liker 3
Skrevet

Usikker på når Vglista slutter, men ca kl 23 på en fredag? Jeg ville nok fulgt og ihvertfall hentet de :) Det kommer jo an på hvor kjent disse jentene er i Oslo også.. Jeg hadde aldri reist dit som 12åring! :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker jeg gikk forbi etter å ha spist på akerbrygge for noen år siden, og det jeg tenkte var JØSSESS, får "barna" være ute på byen sååå sent.

Så førøvrig ut som det var en hel haug med tvilsomme gutter i tyveårene der....

Nå er jeg ikke noe fan av å være overbeskyttende, men om jeg hadde hatt en datter så hadde hun aldrig fått lov til å dra dit som 12/13 åring på en fredag/lørdagskveld.

Hvis de synes det er "kjiiiip" at du skal hange med kan de jo trøste seg med at de i det hele tatt skal være glad for at de fikk dra.

Du kan jo ta følge med dem og sjekke forholdene. Synes du ser greit ut kan jo ta deg noe å spise eller drikke på bryggen imens konserten går sin gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så sent? Hent dem i det minste etter konserten. Du kan jo ta deg en kaffe eln ikke langt unna slik at du i det minste har litt kontroll?

12/13-åringer er barn, uansett hvor flinke og selvstendige de er. Jeg synes ikke man skal være overbeskyttende, men tolvåringer skal ikke reke rundt i Oslo sent en fredagskveld.

Anonym poster: 509aca4d5f86682f68c70168280d39d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på når Vglista slutter, men ca kl 23 på en fredag?

Woy, det var sent ja, har aldri vært på konserten selv, tror jeg hører ett foreldre-nei her gitt.

Du kan jo ta følge med dem og sjekke forholdene. Synes du ser greit ut kan jo ta deg noe å spise eller drikke på bryggen imens konserten går sin gang.

Det høres ut som ett kompromiss vi (jeg og niese) kan enes om i tilfelle de får lov, at jeg sitter og henger i utkanten til det er over.

AnonymBruker
Skrevet

Spør hva de vil ? Vil de ha deg med kan du vel være med , hvis ikke la de dra alene .Eventuelt kan du jo dra ned og møte de etter konserten for felles hjemreise.

Anonym poster: 7dd822af7030d8ec2faa0c392e3c3641

Skrevet

Konserten er ferdig 22.

Foreslår at du går å setter deg på kaffebrenneriet med en venninne eller tar en lunsj på bryggen mens jentene er på konserten. Løpe rundt der med en tante er ikke morsomt.

Og det er faktisk ikke så ille som alle dere skal ha det til,

Vært der hvert år de siste 6 årene. Og det er mye vakter og politi.

Ha mobilene klare, avtal møtested, og la jentene kose seg i 3 timer alene.

AnonymBruker
Skrevet

Konserten er ferdig 22.

Foreslår at du går å setter deg på kaffebrenneriet med en venninne eller tar en lunsj på bryggen mens jentene er på konserten. Løpe rundt der med en tante er ikke morsomt.

Og det er faktisk ikke så ille som alle dere skal ha det til,

Vært der hvert år de siste 6 årene. Og det er mye vakter og politi.

Ha mobilene klare, avtal møtested, og la jentene kose seg i 3 timer alene.

Oy, dette blir slitsomt for meg, snu døgnet og spise lunch kl 21:30 :fnise: Beklager, den var så fristende, jeg måtte bare.

Takk for godt svar. Man havner i en konflikt av at man selv ikke har vært der og ikke vet, byen er alltid fremstilt som så skremmende og de er jo enda unge men så mye "eldre" enn man selv var for 25 år siden.

Jeg håper virkelig vi kan få til at de kan få dra på denne konserten, tror det hadde vært stort for dem og tante bor sitt siste år i stor-byen....*knock on wood*

Det blir nok lite rift om å få henge på traktor-treff dit jeg skal flytte videre :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hold deg i nærheten, krev at de ikke slipper hverandre av syne og pass på at alle tre har mobilnr ditt så bør det gå helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg i nærheten. Er så mye fyll og dop og suspekte mennesker der. Oppstår alltid kjipe situasjoner.

Anonym poster: 3eadccab71dc9d7cab42e1a557fde62c

Skrevet

Jeg var der for leeenge siden på den alderen selv og det gikk alltid kjempe fint.

Tror det kan være en idé å få dem inn på selve området (nærme scenen), her er det mye vakter og det er nulltoleranse for alkohol. Er som sagt lenge siden jeg var der, men husker det var gjerda inn området det meste av bøllet skjer utenfor gjerdene. Er mye vakter og politi all over.

Jeg ville satt meg på Vapiano og spist middag (;)) med en god venninne. Avtalt ett fast møtepunkt, husk at mobiler kan svikte med så mye folk som ringer og mye teknisk utstyr. Ta følge med jentene frem og tilbake.

Ser ingenting i veien med at den aldersgruppen drar dit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. En venninne fikk lov hvis jeg eller far var med så da blir det konsert! Takk takk Utropstegn, for råd om plassering, jeg tenkte helt feil der.

Denne skal i boka for "Tjenester du skylder for pensjonist-tante" :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...