Krysanti Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Jeg holder på å tine en pakke kyllingfilet, og kommer til å bruke omtrent halvparten til middag i dag. Hva er den tryggeste måten å behandle de vi skal ha til middag på torsdag på, som også blir tint i dag? Skal jeg steke de og legge de i kjøleskapet (to dager), la de ligge rå i kjøleskapet, steke de og fryse de - eller må vi rett og slett sørge for å spise de i morgen, evt. gi de til hunden? Takk for svar!
Vonm Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Når jeg lager middag så bruker jeg å bare bruke halve kjøttdeigen, å da bruker jeg og steke alt så legge halvparten i en luft tett pose i fryseren igjen. Så tar jeg det opp når jeg vil bruke det, så legger jeg det i pannen og varmer det opp har aldri prøvd og legge det rått, men kan vell funke det også
@Maja Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Den burde tåle to dager i kjøleskapet, litt avhengig av kor gammel fileten er. Men det beste er å steike alt sammen i dag. Det du skal bruke kan ligge i kjøleskapet til torsdag. Om det hadde vore enno lengre til du skulle bruke den så kunne du fryst kyllingen igjen etter den var steikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå