nord1991 Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Hei dere! Jeg har 25 kilo jeg ønsker å bli kvitt. Går på herbalife, frokost og lunsj, også spiser jeg vanlig middag. Jeg har som mål å gå turer i fjellet 5 dager i uken. Igår gikk jeg på en moderat fjelltur, 1,15 timers tur. Temmelig sliten når jeg var ferdig ja. Men går jeg ned i vekt av den type trening eller er det bortkastet?
Sugar&Spice Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Selvfølgelig er ikke aktivitet bortkastet tid. Hvordan tror du ellers at man går ned i vekt? 3
Britt Banditt Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Du forbrenner jo kalorier, så det er jo veldig bra
nord1991 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2013 Takk for svar Noen andre tips som kan hjelpe meg på veien mot kiloene?
Serafina. Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Det høres ut som flott trening i mine ører. Gå på oppover så du får opp pulsen og blir anpusten så har du bra treningseffekt som hjelper deg med vektnedgangen. I tillegg får du masse frisk luft og fine naturopplevelser. Det kan være lurt å være mer opptatt av om du mister centimeter enn kg, fordi du med dette kan endre kroppsammensetningen fra fett til mer muskler. Det synes visuelt mer enn på vekta. Lykke til!
nord1991 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2013 Ja planen er å gå oppover i fjellet :-) Skal til syden om en og en halv mnd, håper jeg blir kvitt babymagen litt iallefall ;p
Gjest Eurodice Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 (endret) All aktivitet hvor du får brukt kroppen, er bra. Du trenger ikke løpe i fjellet hver eneste dag. Raske turer på flatmark øker også forbrenningen. Endret 4. juni 2013 av Arabella
Serafina. Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Ja planen er å gå oppover i fjellet :-) Skal til syden om en og en halv mnd, håper jeg blir kvitt babymagen litt iallefall ;p Hehe, skjønner du går oppover, men mener gå PÅ oppover, altså ta i så du blir sliten. Da øker treningseffekten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Som de andre her har sagt; selvfølgelig er det ikke bortkastet! Tvert imot er fjellturer flott trening, særlig om du aktiviserer deg litt ekstra ved å f.eks hoppe og sprette litt, ta ekstra i når du klatrer, løpe på flatmark etc. Nå om sommeren er det også fint å gå barfot - tror neppe det har noen utslag vektmessig, men tenkte jeg skulle nevne det likevel. Det er en helt spesiell følelse å kjenne hver kvist og rot som gjemmer seg under et lag av barnåler! Og for hva det er verdt, jeg reker rundt i fjellet svært ofte og har etterhvert fått supersnasen rumpe! Og jeg trener ikke aktivt en gang, bare leker og har det gøy Anonym poster: 19f86d58eee63fe498f9f86b2c38e9ff 1
sandkri01 Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Du forbrenner nok bra når du går fjellturer. Endre intensiteten, kjenn at pulsen blir høyere og høyere og svetten pipler.. Da er det bra! 1
nord1991 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 4. juni 2013 OKei, så bra! Takk for svar alle :-) Nu skal treningstightsen på og jeg er klar for enda en fjelltur ha en fin dag folkens!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 God tur Anonym poster: 19f86d58eee63fe498f9f86b2c38e9ff
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Så lenge du forbrenner mer enn du stapper i deg så går du ned i vekt Anonym poster: 52cf9ea04ecf2d060e32bf991ccbe40e
Gjest *MaggieQ* Skrevet 4. juni 2013 #14 Skrevet 4. juni 2013 Lever du på 2 shaker og en middag? Høres ut som altfor lite kalorier. Nøkkelen til varig vektnedgang er å lære seg å spise rett og i moderate mengder. Med for lite kalorier over tid så tærer du på muskelmassen, noe som er uheldig da muskler brenner fett 24/7. Når muskelmassen tæres bort så går forbrenningen ned og det er derfor mange sliter med å holde idealvekten når kuren er over. Når du starter å spise normalt igjen så det blitt skjevfordeling mellom muskler og fett og det vil ta tid før musklene får bygget seg opp igjen. I denne perioden er forbrenningen mye lavere enn den var slik at du lettere vil legge på deg. Det er kostholdet som avgjør om du går ned i vekt. Treningen hjelper å brenne ekstra kalorier, men om kosten ikke er på plass så vil det ikke skje endringer. Lær deg heller å spise rett nå slik at du går ned sakte, men sikkert uten å tære på muskelmassen. Da vil du ikke bare gå ned i vekt, men du vil aldri trenge å tenke på vekt igjen fordi du har gjort mat og trening til en livsstil, ikke en diett som over tid vil bli tortur å leve med. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 Hei dere! Jeg har 25 kilo jeg ønsker å bli kvitt. Går på herbalife, frokost og lunsj, også spiser jeg vanlig middag. Jeg har som mål å gå turer i fjellet 5 dager i uken. Igår gikk jeg på en moderat fjelltur, 1,15 timers tur. Temmelig sliten når jeg var ferdig ja. Men går jeg ned i vekt av den type trening eller er det bortkastet? All fysisk aktivitet er bra aktivitet. Fysisk aktivitet gir kun fordeler for kroppen din. Den styrker deg på alle måter. Dersom det er et fornuftig kaloriunderskudd som følge av kostholdet og treningen din vil du gå ned i vekt. Utifra spørsmålet ditt virker du uerfaren når det gjelder trening og kosthold. Det er greit, du kommer til å finne ut hva som virker på kroppen din. Det er ikke treningen som gjør at du går ned i vekt, det er kosthold. Mat er kg ned, trening er gram.... Treningen hjelper deg som en vitaminpille. Du kan trene uendelig og ikke få resultater på vekten dersom du ikke følger opp med et bra kosthold. Du kan også gå ned 100 kg kun ved å spise korrrekt. Mitt råd til deg er å leve i dag som du vil gjøre resten av livet. Og glem Herbalife.. Spis vanlig norsk mat som er sunn, grov og fettfattig. Lev et aktivt liv med litt trening og hverdagsaktivitet. Gå på et Grete Rode kurs, da får du vite hva og hvor mye du bør spise av helt vanlige ting. Anonym poster: 0007b178a64fc36eaab32d20fd6987b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå