Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte to relativt dyre sparkebukser til gutten min i februar. Damen jeg kjøpte de av, sa jeg kunne komme å bytte de i større str. da jeg var litt usikker på om de ble for små. De var for små, så jeg reiste tilbake for å bytte.

Da hadde hun ikke inne større str sa hun, men jeg fikk tilgodelapp, fordi hun skulle få inn igjen nye sparkebukser i større str i mars.

Da jeg kom igjen, hadde hun ikke fått inn, og sa da at hun fikk igjen i april. Kom igjen - hadde ikke fått inn, sa mai. Nå var jeg der igjen tidlig i mai, og da sa hun plutselig at hun ikke kom til å få inn igjen de sparkebuksene i større str.

Da jeg krevde å få igjen pengene nektet hun, for de kunne jeg jo bruke på noe annet.

Jeg sa jeg ikke skulle ha noe annet av det hun selger (overpriset sminke og nips), hun haddejo trossalt lovd meg å bytte i samme vare.

Men nå mener hun jeg må bruke det på noe annet. Dreier seg om 800 kroner.

Har jeg krav på pengene mine?

Anonym poster: f419ceb43b717a8677d3d06206ba680b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe??

Anonym poster: ba96773d1c93a0085212973793d53aeb

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke krav på pengene tilbake. Egentlig har du ikke krav på å bytte heller, så du får si deg fornøyd med tilgodelapp. Bytte/tilgode tjenester en et tilbud fra butikkene, ikke en lovpålagt rett.

Anonym poster: dc77954e431cf37757812a65d6c592c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke krav på pengene tilbake. Egentlig har du ikke krav på å bytte heller, så du får si deg fornøyd med tilgodelapp. Bytte/tilgode tjenester en et tilbud fra butikkene, ikke en lovpålagt rett.

Anonym poster: dc77954e431cf37757812a65d6c592c1

Men jeg hadde ikke kommet til å kjøpe sparkebuksene om hun ikke hadde sagt jeg kunne bytte om de var for små? Da har hun jo ljugd?

Skrevet

Men jeg hadde ikke kommet til å kjøpe sparkebuksene om hun ikke hadde sagt jeg kunne bytte om de var for små? Da har hun jo ljugd?

Jeg vil si du har moralsk rett, men å få bevist den muntlige avtalen dere to hadde, kan bli vanskelig. Jeg synes definitivt at slik situasjonen forklares av deg, bør hun gi deg tilbake pengene. Det er derimot, som AB#3 sier, ingen lov som gir deg rett på verken bytte eller pengene tilbake. Du kan alltids prøve å diskutere med henne, og få henne til å forstå at du aldri ville kjøpt sparkebuksene om hun ikke hadde lovet at du kunne komme tilbake med dem, men fortsetter hun å si nei, er det nok ikke så mye mer du får gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si du har moralsk rett, men å få bevist den muntlige avtalen dere to hadde, kan bli vanskelig. Jeg synes definitivt at slik situasjonen forklares av deg, bør hun gi deg tilbake pengene. Det er derimot, som AB#3 sier, ingen lov som gir deg rett på verken bytte eller pengene tilbake. Du kan alltids prøve å diskutere med henne, og få henne til å forstå at du aldri ville kjøpt sparkebuksene om hun ikke hadde lovet at du kunne komme tilbake med dem, men fortsetter hun å si nei, er det nok ikke så mye mer du får gjort.

Okei, takk for svar.

Så kjedelig, første og siste gang jeg er inne der å handler hvertfall.

Er bare en liten butikk som mannen hennes holder oppe så hun har noe å finne på. Eneste hun gjør er å stå å røyke, for hun har jo ikke kunder. Så skjønner jo hvorfor hun ikke vil gi meg pengene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville advart vener og familie mot å handle der om jeg var deg. Ikke bare det, men jeg ville også skrevet min erfaring med butikken på Facebook-sida mi. Så kan hun se hva som skjer når hun lurer kundene.

Anonym poster: 4cfe8fecc34417b4193002ab85b176bf

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det eneste problemet med denne avtalen her er at den er muntlig og derfor umulig å bevise.

Jeg var utsatt for noe lignende selv for en stund tilbake. Jeg hadde et gavekort på en viss verdi som jeg ønsket å bruke. Jeg bestilte derfor til denne verdien. Da jeg skulle bruke gavekortet var bestillingen dobbelt så dyr som gavekortet. Hun i kassen var for feig til å stå for sin åndsvake mening så jeg gikk derfra i god tro om at deres feilhåndtering var rettet opp i siden jeg fikk betale med gavekortet. Noen dager senere får jeg en telefon der jeg ble utskjelt, kalt for dum som trodde de hadde produkter til verdien av gavekortet. Ingen som helst argumentasjon hjalp og jeg gav meg til slutt.

Der skal jeg aldri mer handle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...