Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnevognjungelen! :bond: Man kan bli gal av mindre :fnise:

Akkurat nå så har jeg kommet frem til at jeg liker disse to vognene.

Stokke Crusi fordi bagen ser stor og lun ut, den har vendbare hjul foran og en ENORM kurv under til handleposer. Den virker ikke å ille å demontere, så tenker at jeg fint klarer å bære de to delene hver for seg opp trappa hjemme om jeg er alene og mannen ikke kan hjelpe til.

Emmaljunga Duo S også fordi bagen ser stor og lun ut, at den har vendbare hjul men fordi den virker kanskje bedre i forhold til grus og ujevnt terreng. Mindre kurv under.

Noen som har erfaringer med disse? Emmaljunga duo s kom i juli 2012, så noen har nok rukket å bruke denne vogna i vinter nå? Stokke Crusi er jo veldig ny, men kanskje noen har rukket å bruke denne allerede?

Det jeg ønsker meg er: 4 hjul (klarer bare ikke slå meg til ro med at 3 er stabilt nok), 2 vendbare men ikke for små hjul foran, en vogn som fungerer bra for en baby født i november men som jeg også kommer til å trives med når baby blir større, en vogn jeg ikke trenger å bytte med en gang jeg slutter med bag men som også har bra sittedel, ikke alt for tung opp bakker, god plass til handleposer hvis jeg skal gå alene til nærbutikken.

Her jeg bor kommer det mye snø på vinteren, så den må kunne brukes i snø. Jeg kommer nok ikke til å bruke den altfor mye i villeste skogen, i verste fall noen ganger på en oppkjørt tursti, så det trenger ikke være noen offroader heller. Jeg er lita og veik, så det er en fordel om jeg klarer å dytte vogna opp bakken uten å svime av.

Noen med erfaringer eller tips? :blomst: Jeg er i alle fall helt grønn, så tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med dem, men googlet dem og la først og fremst merke til at de er ganske forskjellige i sportsvogn-delen. Hvordan vurderer du de opp mot hverandre? Nå har ikke vi begynt å bruke sportsvognen enda på vår vogn så jeg vet ikke hvilke faktorer som bør vektlegges, men syntes cruisi så litt smalere ut og litt mer åpen (dvs. kaldere om vinteren?). Har du sett de begge utstillt?

Skrevet

Har sett begge utstilt ja. Er enig med deg at crusien ser mindre ut. Emmaljungaen er nok bedre til vinters da kanskje...

Jeg har jo virkelig ikke peiling på vogner, så aner ikke hva man skal se etter når det kommer til sportsvogndelen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt. titte på Brio Go? Jeg har den og er veldig fornøyd :-) Kjøpte den egentlig bare som en ekstravogn, har og Mountain Buggy, men der er sportsdelen fremovervendt så ville ha en vogn med sportsdelen mot meg.

Den har i hvert fall god demping, god plass til handleposer under, to svingbare hjul foran som kan låses. Stor og god kallesje. Enkel å legge sammen, den blir og kompakt og tar ikke så stor plass i baggasjerommet. Den har ikke lufthjul som jeg er vant til fra mountain buggy'n min, men den er allikevel veldig deilig å trille. Har ikke fått testet den på ordentlig snøføre siden jeg brukte den andre vogna med bag frem til mai. Men har testet på litt grusvei og lignende og da går det fint så lenge man låser forhjulene. Det finnes visst også ekstra forhjul man kan sette på har jeg lest på nettet.

Siden jeg kun har brukt sportsvogndelen så har jeg ikke erfaring med bagen, men har sett på den og syns den virker grei. Jeg fikk og novemberbaby, og selv med mine store og lange baby så holdt den lille baggen på mountainbuggy'n med vinterpose (jeg har voksi urban) helt frem til mai. Tror baggen til brio go er litt større enn den så vet du det.

Lykke til med vognvalget!!

Anonym poster: d21c134dd670acff1e6245103660fb52

Skrevet

Brio go så jo heller ikke dum ut nei... Hmmm... Må se om jeg kan finne den på utstilling så jeg får sett nærmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...