Gå til innhold

Buffet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde tapas fra bunn+ oster og skinke til 30 stk for 2300,- med råvarer kjøpt i Sverige. Så fullt mulig å lage bra mat til 50 stk for 6000,-

Anonym poster: 69d001010979db02679657dbd3f8fd15

Synes ikke noe om å servere pålegg som bryllypsmiddag.

Anonym poster: 411809997520e66877e115538a430f5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke noe om å servere pålegg som bryllypsmiddag.

Neida, du om det. Tapas er helt vanlig å spise til middag utenfor Spania. Skikkelig mat er det i allefall, og selv om det opprinnelig ble servert som lokk på drikke så er det et stykke unna pålegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres deilig ut!

Det må da finnes noen slike butikker i Strømstad. Vi har en brunch å handle inn til dagen etter. :)

Maxi mat på Nordbysenteret har godt utvalg av ost, chorizo, veldig bra parmaskinke osv

AnonymBruker
Skrevet

Neida, du om det. Tapas er helt vanlig å spise til middag utenfor Spania. Skikkelig mat er det i allefall, og selv om det opprinnelig ble servert som lokk på drikke så er det et stykke unna pålegg.

Om du leser TS sin liste så minner det om et kaldt koldtbord til konfirmasjon, ikke noe man serverer som bryllypsmiddag. Håper de bare inviterer til lunsj.

AnonymBruker
Skrevet

Om du leser TS sin liste så minner det om et kaldt koldtbord til konfirmasjon, ikke noe man serverer som bryllypsmiddag. Håper de bare inviterer til lunsj.

Men det du svarte på var innlegget opp tapas til 30 stk. Listen til ts er typisk koldtbordliste

Skrevet

Det jeg listet opp var det jeg hadde hittil. Det er grunnen til jeg startet tråden for å få inspirasjon til resten....!

Skrevet

Jeg synes forøvrig det er veldig kjipt av dere "anonyme" som ikke tør å vise seg her skal sitte og sutre fordi vi har valgt buffet. Hva er greia med det? Det er rett og slett mobbing! Kutt ut og la oss som synes bryllupsplanlegging er hyggelig få ha det hyggelig med det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å få buffet i bryllup, og vil derfor ha det i mitt bryllup. Om det er mest kald mat, javel, det synes jeg har lite å si så lenge det er god mat. Jeg liker å få velge selv hva jeg skal spise.

Andre er mer glad i treretters middag med kjøtt og saus, og de serverer sikkert det. Jeg blir skuffa når jeg får det i bryllup. Seigt kjøtt, lang ventetid og kald mat forbinder jeg med dette..

Synes det må være helt greit at man har forskjellige ønsker for bryllupsmiddagen sin, men det er BRUDEPARET som velger det de liker best. Da er det egentlig irrelevant hva gjestene synes...

Og er enig med deg bridezilla2013, slutt å poste anonym sutring! vi koser oss med å planlegge middagsservering og bryllup :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å få buffet i bryllup, og vil derfor ha det i mitt bryllup. Om det er mest kald mat, javel, det synes jeg har lite å si så lenge det er god mat. Jeg liker å få velge selv hva jeg skal spise.

Andre er mer glad i treretters middag med kjøtt og saus, og de serverer sikkert det. Jeg blir skuffa når jeg får det i bryllup. Seigt kjøtt, lang ventetid og kald mat forbinder jeg med dette..

Synes det må være helt greit at man har forskjellige ønsker for bryllupsmiddagen sin, men det er BRUDEPARET som velger det de liker best. Da er det egentlig irrelevant hva gjestene synes...

Og er enig med deg bridezilla2013, slutt å poste anonym sutring! vi koser oss med å planlegge middagsservering og bryllup :)

Smaken er som baken, delt i to! :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva jeg har so far:

Kjøtt/Fisk

Roastbeef

Gravlaks

Røkelaks

Skinke

Biffkarbonader

Reker

Spekemat

Grov leverpostei

Tapaskjøttboller

Wraps med laks

Tilbehør

Grønn salat

Potetsalat

Eggesalat

Eggerøre

Waldorfsalat

Potetmos (til barna)

Cabaret

Stekte grønnsaker(Marinert)

Ekstra

Remulade

Rømme

Majones

Sennepssaus

Thousand Island

Hvitløksdressing

Loff

Fransk landbrød

Grovt brød

Smør med litt persille

Stekt løk

Krutonger

Agurker

Tomater

Sylteagurk

Rødbeter

Sprøstekt løk

Rød løk (til roastbeef)

Ketchup og sennep

Stekt champignon

Ost og kjeks

Fetaost

Oliven

Nå ble jeg sulten.. :fnise:

Jeg ville som noen andre sa her hatt mer varm mat. Jeg ville også hatt mer kjøtt.

Kylling av noe slag, enten vinger, lår eller på spyd.

Lam av noe slag

Du trenger ikke både tapaskjøttboller og biffkarbonader, det er veldig likt

Gravlaks, røkelaks og wraps med laks blir også litt for mye i samme gate.

Ha kongereker eller scampi, og fres dem i panna. Det er mer spenstig enn de stakkars ferdigrensede rekene man kjøper på boks

Du har satt opp både skinke og spekemat, mener du da vanlig kokt skinke i skiver? Eller skinkesteik?

Anbefaler også stekte poteter med havsalt, det er nydelig.

Savner Tzaziki og Aioli som tilbehør, mye av det andre tilbehøret kan du derimot droppe, etter min mening. (Men godt brød må du selvsagt ha)

Så ville jeg droppet grov leverpostei og cabaret, det blir for mye frokostbord for min del.

Anonymous poster hash: 0042e...fb9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...