AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Hei! Sønnen min har akkurat fylt 1 år og han har til nå fått 2 grøtmåltider hver dag. Frokost eller lunsj og kvelds. Nå viser han lite interesse for dette på morgenen og vil mye heller ha brødskiver. Det samme til lunsj. Har de egentlig behov for 2 måltider grøt hver dag? Kan jeg kutte ut det ene? Eller må de ha grøt i et hele tatt? Blir glad for råd Anonym poster: 12538bbe87072e823f534413b835799f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Min på 9 mnd vil heller ikke ha grøt lenger. Det er ikke nødvendig med grøt, men en enkel måte å få i dem jern på bare. Jeg tenker å bake hirsebrød for å få i mer jern i brødmåltidene og gir leverpostei og prim en gang til dagen sammen med frukt og grønnsaker med c-vitamin for å sikker opptak av jern. Prim er ikke optimalt men det er det eneste andre jernberikede pålegget, så jeg bruker det for litt variasjon. Gir også egg påmskive og kjøttpåleg og mye fisk og kjøtt til middag. Passer på å gi jern og c-vitamin til alle måltider. Is frukt og grønnsaker. Google litt om mat med jern så får du mange tips. Men kjøtt er den beste kilden tiil jern og det som lettest tas opp i kroppen. Med 1 år kan man vel gi mer spinat også? Min liker ikke brokkoli men om jeg skjuler det helt finmost i en tomatsaus går det bedre. Anonym poster: 4279b30bf492c9e3e8e803d762b53172
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Ok. Skal google litt rundt. Tusen takk for svar!! Anonym poster: 12538bbe87072e823f534413b835799f
Stinelin Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 De trenger vel egentlig ikke grøt, om de får annen fullverdig mat? Vår ettåring spiser nå grøt til kvelds, men brødskiver og annet til frokost og lunsj. Passer på at han får i seg variert mat med kjøtt og fisk, grønnsaker og frukt. C-vitaminer til jernholdig mat her også. Aprikoser og hirse har forresten mye jern. Hirsekorn kan man koke og gi som tilbehør til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå