Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 Dama mener jeg ikke gir henne nok motstand i forholdet, så nå vil hun ikke mer. Hun har funnet ut at det ikke fungerer lenger. Hva mener hun med motstand? Jeg har da egne meninger og sier klart i fra når jeg synes hun er urimelig. Gidder ikke starte en diskusjon bare fordi hun trenger motstand... Får hun ikke viljen sin blir hun forresten sur også. Hva kan en stakkers gjør for at ting skal være bra? Vil jo gjerne beholde min kjære.
umettelig Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Ligg med noen andre, så får hun masse motstand. Nei, helt ærlig, du kan jo ikke endre den du er? 5
Gjest Miranda2011 Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Dama mener jeg ikke gir henne nok motstand i forholdet, så nå vil hun ikke mer. Hun har funnet ut at det ikke fungerer lenger. Hva mener hun med motstand? Jeg har da egne meninger og sier klart i fra når jeg synes hun er urimelig. Gidder ikke starte en diskusjon bare fordi hun trenger motstand... Får hun ikke viljen sin blir hun forresten sur også. Hva kan en stakkers gjør for at ting skal være bra? Vil jo gjerne beholde min kjære. Du må spørre henne hva hun legger i det, ingen er tankelesere, har vi ønsker må vi si ifra om dem, enkelt og greit
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Er bare en måte å si at hun ikke er interessert mer på det.
Luring-59 Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Ja du må finne ut hva hun mener med "motstand". For mye motstand er jo slett ikke bra. Kan tenkes at hun føler du er en slik som bare dilter med. Som ikke har så mye å bidra med i forholdet og bare er snill og føyelig. En som ikke skaper noe, som mangler fantasi og initiativ. Du har ikke nok hjerne til å delta i diskusjoner og mangler evne til å forstå og komme med korrigerende forslag. Du mangler den mannlige styrken som gjør at hun føler seg trygg og beskyttet. Du er bare en ullen klatt og enklamp rundt foten. Eller hun har møtt en annen som hun tenner mer på. Alt dette er selvfølgelig bare spekulasjoner. Poenget er at du må finne ut hva hun mener med utsagnet. Damer sier så mye rart, men de liker jo at man spør dem om hva de mener. Men hvis hun er en slik som blir sur hvis hun ikke får viljen sin, så ville jeg droppet henne. Sure mennesker er vanskelige å leve med. Tro, meg jeg har prøvd. 13
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Luring-59 sier mye fornuftig nå. Du er for svak for henne, TS. Muligens på alle områder, men gjerne mest på det intellektuelle plan. Eventuelt så er du en tøffel som bare bøyer deg for hva enn hun sier og gjør. Av natur, er ikke jeg den som orker å ligge meg så mye oppi denne type ting. Jeg har bedre ting å gjøre på, enn å spille spill og hele tiden gi henne motstand så langt det rekker. Også bør det heller ikke bli for mye motstand, da det bare knekker henne til slutt. Så hvis hun er den type jente, må du finne deg en fin balanse. For min del hadde jeg bedt henne om å ete drit og komme seg ut igjen. Jeg har langt bedre og viktigere prioriteringer enn som så og det er begrenset på hva jeg orker å kaste bort tiden min på. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d 2
kubrak Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Dama mener jeg ikke gir henne nok motstand i forholdet, så nå vil hun ikke mer. Hun har funnet ut at det ikke fungerer lenger. Hva mener hun med motstand? Jeg har da egne meninger og sier klart i fra når jeg synes hun er urimelig. Gidder ikke starte en diskusjon bare fordi hun trenger motstand... Får hun ikke viljen sin blir hun forresten sur også. Hva kan en stakkers gjør for at ting skal være bra? Vil jo gjerne beholde min kjære. spør henne så får vi vite hva hun svarer. Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig nå Endret 4. juni 2013 av kubrak 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Sier meg enig i de over her. Du er eller har underveis blitt litt for tøffel for henne? Så bruker hun slike utspill for å teste deg og dine grenser for å sjekke når du setter ned foten. Det andre alternativet er at hun har truffet en annen kar, om hun plutselig har forandret oppførsel. Da sammenligner hun deg og han konstant oppe i sitt eget hode og grensetesting er symptomet. Anonym poster: 8675dc9b73266fc110f6042ca5b6a195 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Digresjon så til de grader: Litt morsomt at du skrev "Hin" i overskriften, jeg regner med at det var en skrivefeil. Men "hin" brukes gjerne om de menneskene som føler seg som både gutt og jente, altså som et menneske mer enn som kjønn -og i noen tilfeller om de som lever i en kropp med feil kjønn i forhold til hva de føler seg som. Anonym poster: 2cf98f12e7bf4b404a2b4069f036b737 1
Eriks Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Du må spørre henne hva hun legger i det, ingen er tankelesere, har vi ønsker må vi si ifra om dem, enkelt og greit Du ser vel selv at man har tapt om man stiller det spørsmålet..?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 En merker jo veldig fort når noen tester grensene da. Fikk en reaksjonen en ventet på da? Og en har forståelse for at det kan være relativt provoserende og ikke sant? Og møtt en annen og sammenligner. Kommer sikkert frem til mye fornuftig da. Hjelper det om jeg sa at vedkommende kunne ha gjort valget ditt såre enkelt for deg? Tøffel eller ei, det hadde egentlig ikke vært så vanskelig lengre. Digresjon så til de grader: Litt morsomt at du skrev "Hin" i overskriften, jeg regner med at det var en skrivefeil. Men "hin" brukes gjerne om de menneskene som føler seg som både gutt og jente, altså som et menneske mer enn som kjønn -og i noen tilfeller om de som lever i en kropp med feil kjønn i forhold til hva de føler seg som. Anonym poster: 2cf98f12e7bf4b404a2b4069f036b737 Si meg noe jeg ikke vet fra før av da. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Si meg noe jeg ikke vet fra før av da. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d Jeg aner ikke hvem du er, og ei heller hva du vet og ikke vet. Anonym poster: 2cf98f12e7bf4b404a2b4069f036b737
Gjest AnnenGjest Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Dama mener jeg ikke gir henne nok motstand i forholdet, så nå vil hun ikke mer. Hun har funnet ut at det ikke fungerer lenger. Hva mener hun med motstand? Jeg har da egne meninger og sier klart i fra når jeg synes hun er urimelig. Gidder ikke starte en diskusjon bare fordi hun trenger motstand... Får hun ikke viljen sin blir hun forresten sur også. Hva kan en stakkers gjør for at ting skal være bra? Vil jo gjerne beholde min kjære. Det er veldig vanskelig med folk som ikke kan være konkret og spytte ut hva de vil fram til. Det er umulig å vite om hun syntes du er for tøffel, om du ikke utfordrerer hun intellektuelt, osv eller om hun bare sier på en "finere" måte at hun ikke vil ha deg lengre. Unasett, det at hun blir sur når hun ikke får viljen sin tyder jo på det motsatte, at hun ikke vil ha motstand, men noen blir aldri fornøyd og tror alltid at ting er bedre når det er anderledes. Sier du A vil de høre B og når du sier B så var det A du skulle ha sagt.... Jeg kan ikke gi noen bedre råd enn å prøve å få hun til å konkretisere, gjerne med eksempler, hva hun snakker om. Om begrunnelsen virker hullete eller merkelig, så er det også et tegn på at det ikke egentlig er problemet, men heller noe annet. Om du får noe konkret å jobbe med, så må du ta en vurdering på om de forandringene som må til kan la seg gjøre eller om du er villig til å være med på det nødvendige "skuespillet" for å beholde "husfreden". Jeg personlig ville aldri levd et liv i skuespill der jeg ikke kan være den jeg er. Av natur, er ikke jeg den som orker å ligge meg så mye oppi denne type ting. Jeg har bedre ting å gjøre på, enn å spille spill og hele tiden gi henne motstand så langt det rekker. Også bør det heller ikke bli for mye motstand, da det bare knekker henne til slutt. Så hvis hun er den type jente, må du finne deg en fin balanse. For min del hadde jeg bedt henne om å ete drit og komme seg ut igjen. Jeg har langt bedre og viktigere prioriteringer enn som så og det er begrenset på hva jeg orker å kaste bort tiden min på. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d Veldig enig med dette her! Hvorfor lage problemer bare for å lage problemer og hvorfor hele tiden spille spill og teste hverandre.
Mr.Omg Skrevet 4. juni 2013 #14 Skrevet 4. juni 2013 Jeg hadde droppa dama. det er bare stress og mas med sånne dramaqueens 5
Sweet77 Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Dama mener jeg ikke gir henne nok motstand i forholdet, så nå vil hun ikke mer. Hun har funnet ut at det ikke fungerer lenger. Hva mener hun med motstand? Jeg har da egne meninger og sier klart i fra når jeg synes hun er urimelig. Gidder ikke starte en diskusjon bare fordi hun trenger motstand... Får hun ikke viljen sin blir hun forresten sur også. Hva kan en stakkers gjør for at ting skal være bra? Vil jo gjerne beholde min kjære. Skaff deg større kuk? Endret 4. juni 2013 av Flair 1
MilleVanille Skrevet 4. juni 2013 #16 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har møtt en del som ikke har utfordret meg nok, og da kan man fort gå litt lei. Men den siste jeg datet derimot, ga meg så mye motstand at jeg måtte droppe han. Jeg vet han var kjempeforelsket i meg, men jeg takler ikke gutter som skal være så hard to get som du kan få det, og spesielt ikke om man har kommet ganske nære hverandre, som han og jeg gjorde. En mellomting er det aller beste. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #17 Skrevet 4. juni 2013 Veldig enig med dette her! Hvorfor lage problemer bare for å lage problemer og hvorfor hele tiden spille spill og teste hverandre. Ikke sant. Spille spill med hverandre er så unødvendig. Er vel bedre om en kunne ha vært trygg på den andre. Testing av grenser og gråting over for lite motstand skaper ikke så veldig mye trygghet vil jeg tro. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d
en'krone Skrevet 4. juni 2013 #18 Skrevet 4. juni 2013 Luring-59 sier mye fornuftig nå. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d Det eneste fornuftige fra den kantene er at hun er lei og uinteressert og finner på en eller annen unnskyldning så han skal ta litt lettere på det. Hvis ts gjør som han sier så mangler det ikke på motstand. Det du beskriver er substans, nyanser og refleksjoner - intellektuell utfordring - og har ingenting med ordet motstand å gjøre, så verken du eller dama til ts virker intelligente nok til å ordlegge dere presist og forståelig. Forøvrig vil en hvilken som helst biolog som har forsket på kjønn blant kunne fortelle deg at kvinner har ufattelig mange kjemiske fordeler når det kommer til å prosjisere viljen sin over på menn, og det har ingenting med intellekt å gjøre, men hvordan hjernene våre er programmert. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #19 Skrevet 4. juni 2013 Det eneste fornuftige fra den kantene er at hun er lei og uinteressert og finner på en eller annen unnskyldning så han skal ta litt lettere på det. Hvis ts gjør som han sier så mangler det ikke på motstand. Det du beskriver er substans, nyanser og refleksjoner - intellektuell utfordring - og har ingenting med ordet motstand å gjøre, så verken du eller dama til ts virker intelligente nok til å ordlegge dere presist og forståelig. Forøvrig vil en hvilken som helst biolog som har forsket på kjønn blant kunne fortelle deg at kvinner har ufattelig mange kjemiske fordeler når det kommer til å prosjisere viljen sin over på menn, og det har ingenting med intellekt å gjøre, men hvordan hjernene våre er programmert. Ja vel.. Jeg synes han beskrev en helt kurant tolkning av innlegget og derfor så jeg ikke helt nødvendigheten ved å skrive det samme. Så jeg tok det litt videre, men brukte gjerne mye av de samme ordene og gjorde det ikke like bærekrafitg som jeg kunne, da jeg var noe opptatt og prioriterte således. Men likevel ble det altså forståelig og ikke misforstått. Substans, nyanser og refleksjoner, mener jeg inderlig at det kan noen ganger blandes med hva en ville oppfattet som motstand. Om en hadde opplevd at det er store mangler av de respektive egenskapene, vil jeg tro det kan oppstå motstand i forhold til kommunikasjon og en likeverdig forståelse. Men hvis du er uenig, er det greit det, men kanskje vi kan møtes på midten og si det kan føles som motstand i veggen en følte seg nødt for å stange hodet i etter en stund. Anonym poster: e629b8d0a3355b68594f00eed1a1940d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #20 Skrevet 4. juni 2013 Jeg har møtt en del som ikke har utfordret meg nok, og da kan man fort gå litt lei. Men den siste jeg datet derimot, ga meg så mye motstand at jeg måtte droppe han. Jeg vet han var kjempeforelsket i meg, men jeg takler ikke gutter som skal være så hard to get som du kan få det, og spesielt ikke om man har kommet ganske nære hverandre, som han og jeg gjorde. En mellomting er det aller beste. Enig. Dessuten tror jeg ikke motstand alltid er så lett å definere. Det handler ikke bare om å sette grenser om man blir behandlet urimelig av den andre - det bør jo i stor grad være unødvendig, og det er etter min erfaring et dårlig tegn om "motstand" stadig handler om grensesetting. Men det med utfordring er bra - jeg er i hvert fall lykkeligere i et forhold hvor jeg kan strekke meg litt og har lyst (og det blir forventet/satt pris på) til å gi mer av meg selv, at jeg kan utvikle meg osv, enn i et hvor jeg får lite respons enten jeg er helt passiv eller om jeg tar alt initiativet. Hvor jeg føler at alt er så og si likegyldig for den andre. Anonym poster: 08d4822d9b5a13a5d3126b36de00022e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå