Gå til innhold

Bil på bryllupsdagen

Mulancholy

Anbefalte innlegg

Kva er vanlig. Blir bilen brukt til og fra frisør? Å kjøre brud og forlover til kyrkja? Frå fotograf til festlokalet? Eller berre fra kyrkje til fotograf?

Me har fått ordne med bil,men aner ikkje heilt kva det innebærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er vanlig at bilen kjører deg i alle fall fra frisør til kirken, derfra til fotograf og så til lokalet. Dere forlater jo kirken med litt pomp og prakt, og så blir det gjerne en litt staselig mottakelse når dere kommer til lokalet også.

Jeg skal kun bruke bena denne dagen, så har ingen egne planer om bil. Fotograf er en av gjestene, frisør kommer til meg, og vi skal bo innen gangavstand til både kirke og lokale. Har bestilt balerina sko, da ;)

Anonym poster: 500659730642514cd88be748d345cb55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gjør det slik :

min far kjører meg og min forlover fra frisør og til kirken i sin bil

min manns forlover kjører han i Bilen (the one) hjemmefra og til kirken

forloveren kjører oss pluss min forlover i sin bil (altså the Bilen)

og så kjører forloveren oss i the Bilen til kaia der privatbåten venter for å ta oss til flyplassen.

fra flyplassen (etter flyturen) og til hotellet har vi bestilt limousine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Siden vi har vielse og selskap forskjellige dager, blir det evt kun bil fra hotellet til vielsesstedet, og fra vielsesstedet tilbake til hotellet. Vurderer rett og slett å bare forhåndsbestille taxi, og forklare at det er til brudefølge; fremfor å "blåse" flere tusen på å leie en bil med sjåfør.

Til vielsesstedet blir det min forlover og meg i samme bil, kjæresten og hans forlovede i annen bil.

Tilbake til hotellet (etter middagen) blir det de nygifte i en bil, mens forloverne kjører sine respektive biler hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tante giftet seg sto valget mellom å låne helt ny bil hos butikken, eller få min far til å kjøre dem i veteranbilen. Siden hennes mann jobber på bilforhandleren så fikk de låne en helt ny sort Mercedes som de pyntet litt. Å da kjørte hennes far henne til kirka og hun og brudgommen til fotograf og til lokalet. Jeg forstår det ihvertfall slik at det er vanlig å kjøre stasmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier limousin (jeg måtte gi etter for mannens ønsker der) som henter meg og forlover, kjører oss til kirka (ordner håret hjemme), deretter fra kirka til fotografering, og så til lokalet. Litt store avstander, så blir ca 5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at dette har vi ikke tenkt så mye på, men jeg skal ordne meg på hotell- uaktuelt å dra frem brudekjole i blonder med tre katter hjemme. Ser for meg en som liker å klatre og kattehår, wæææ.

At bilen er fancy er lite viktig for meg, det har vært snakk om at svigerforeldrene skulle låne en gul vetranboble, men ellers tenker jeg at pappas peugot eller taxi får gjøre nytten, vår lille vw up blir sikkert i minste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

her blir det en amerikansk semi trailer som frakter oss rundt den dagen :P

Anonym poster: 82a9744555536c91fe17c4d97e1e4c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...